hårdisk 127gb men är en 320gb hjälp!

Permalänk
Medlem

hårdisk 127gb men är en 320gb hjälp!

har ett problem har en 320gb hårdisk men står i windows att jag har 127gb undrar nu hur jag löser detta problem . os windows xp home.... är tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att det är ett gammalt XP med SP1 som jag tror det var inte kunde visa större diskar. Uppdatera till nyare service pack. Har för mig det står om detta problemet i FAQ:en. Så läs där annars.

Permalänk

Vad har du för moderkort? Du måste gå in i BIOS och ändra mode för hårddisken till LBA eller något sådant. Hoppas det hjälpte. :=)

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Anledningen att det blev så är för att din XP CD inte hade Service Pack 1 eller senare.
Service Pack kan du ladda ned via Windows Uppdate så blir du av med 127GB gränsen.

Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / Diskhantering.
Resten av utrymmet ser du i diskhanteraren som ett svart område i 1 av 3 bilder av hårddisken. Höger klicka på området så får du upp en meny för att (snabb) formatera den.

Kom ihop att menyn ser olika ut om du höger klickar i en av de andra rutorna/bilderna som man ser din hårddisk/partition.

Stavfel
Permalänk
Medlem

tack för hjälpen det är fixat nu :)

!