Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp med att byta namn på dator! (Bilder).

Permalänk
Medlem

Hjälp med att byta namn på dator! (Bilder).

Hejsan!

Jag behöver hjälp med att byta namn på datorn.

Det är det här namnet jag vill byta; http://data.fuskbugg.se/skalman02/___________________________...

Saken är att jag redan försökt byta login namn och allt. Som ni ser på dessa två bilderna;
1. http://data.fuskbugg.se/skalman02/___________________________...

2. http://data.fuskbugg.se/skalman02/___________________________...

Förstår ni vad jag försöker få hjälp med? Jag har försökt allt jag kan tänka på, fick hjälp på en annan sida att byta namnet i bild 2 genom att gå in i registry keysen.

Halp me!

PS: Ja, jag har ändrade namnen och har startat om datorn, inte hjälpt.

Problem nr 2:
Detta är skit konstigt, fattar inte vad som är fel. Jag kan inte göra < på min dator, jag kunde göra det förut. Det enda jag ändrat är tangentbord samt skärm (Dock hade jag detta tangentbordet förut).

Det som är ännu konstigare, den andra datorn som har mitt tangentbord samt andra skärm kunde inte göra < förut men kan göra det nu. Jag har testat att ändra tangentborden men det funkade inte. Kan det vara skärmarna? Men det känns lite konstigt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Så då du tar upp taskmanager så heter din användare fortfarande Khader?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Namnet på datorn är något helt annat, det ändrar du i System Egenskaper (tror jag det heter på svenska). Du har bara ändrat användarnamn samt info om vem produkten är registrerad till. Se följande länk för vart du ändrar själva datornamnet:
http://i.technet.microsoft.com/dynimg/IC90463.gif

För att komma dit vill jag minnas att du högerklickar på Min Dator och Väljer Egenskaper. Var ett tag sedan jag körde XP och har aldrig kört med en svensk version så jag är inte helt hundra.

/Seb

Permalänk
Avstängd

Jag antar att du har XP? ser i alla fall ut så. Du kan byta namn ett sätt som jag själv testade

1. Öppna kontrollpanelen och sedan Administrativa verktyg

2.

3.

4.

5.

Efter det så måste du nog starta om datorn eller i alla fall logga ut

EDIT
Skrev fel på bild tre. Du ska INTE dubbelklicka utan högerklicka på namnet och bara byta namn på användaren, men du måste logga ut efter det för att få effekt

Permalänk
Medlem

yay, det senaste funkade.. tack så mycket

Nu till problem nr 2.. hur ska jag göra för att kunna skriva < igen?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

yay, det senaste funkade.. tack så mycket

Nu till problem nr 2.. hur ska jag göra för att kunna skriva < igen?

Du trycker bara tangenten med den symbolen < och SHIFT + < = >

Permalänk
Medlem

Nä, det funkar inte. Är inte helt efterbliven

Det funkade förut på min dator, men när jag bytte skräm så funkade det inte längre.. no idea vad som kan vara fel Någon som vet hur man kan fixa det?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FBGKimpan:

Nä, det funkar inte. Är inte helt efterbliven

Det funkade förut på min dator, men när jag bytte skräm så funkade det inte längre.. no idea vad som kan vara fel Någon som vet hur man kan fixa det?

Fel på tangentbordet då? annars vet jag inte

Permalänk
Medlem

Visade vara något med tangentbordet, testade ett nytt (g15) och nu funkar det. Tack så mycket för all hjälp <3

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro