Permalänk
Medlem

Lägg ca 15 tusen (ev 20) nu och uppgradera senare. Du kommer ändå inte kunna utnyttja en dator för 35k nu iaf.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde90chr:

Tjena ska köpa en ny dator istället för min gammla Core 2 duo... Har vald dem här delarna än så länge

http://www.inet.se/kundvagn/visa/221972/2011-02-22

Något jag bör ändra på? Har som sagt en ganska stor budget /Trisslott!! Har även en 1tb hårddisk hemma och läsare som jag tänkte andvända! Så vad mer kan jag välja för att fylla ut dem 5k som är kvar? Vill ha en så MAXAD dator som möjligt för 35k

Tacksam för svar!

Sandy bridgedator.
i7 2600k,
msi big bang marshal
8GB ddr3 2000MHz, inget direkt specifikt mer än så, ingen större skillnad.
gtx 580, 4 st. kostar ju under 4k om man kikar lite
corsair 1200w PSU, eller så kan du köpa 2 st 750w om du beställer en dual psu adapter från usa eller england.
cooler master v10 CPU-kylare tror jag skall vara ganska bra, zalman 9900 av nåt slag funkar väl rätt bra dom med för halvapriset, eller corsair h70.
Låda och fläktar verkar du ha själv ha god koll på.
3st 120Hz 22'' för bilden o 3d hit o dit.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Bara för att man vinner på triss behöver man väl inte vara dum? Dela upp ditt datorköp på 2 omgångar istället. Ett nu och ett om ett par år igen. Även om du lägger 35k så ligger den efter din polares nya om ett halvår/ett år prestandamässigt.

Dock så har du ingen aning om hur många datorer jag igentligen kan köpa just nu

Skrivet av Shimonu:

Som sagt anledningen varför man blir anklagad för troll när man vill köpa för stora summor är för att det är oftast vettigare att köpa för en mindre summa.. som 15k t ex och uppgradera till en ny senare. Datorer tappar snabbt värde och även prestandan i nya komponenter brukar vara märkbart högre. Ber om ursäkt för off topic.

Jag skulle fortfarande säga att själva datorprestandan inte ska ta hela summan. Utan lägg till en bra skärm, ljudsystem, bekväm fotölj osv?

Har allt i kringut rustning, kanske funderar på at införskaffa 3x skärmar för eyefinity eller liknande någon du kan rekomendera? Tror mycket väl att det kommer bli en liknande dator i samma prisklass om något år, när jag inte har kvar denna och den är såld! Nu när man fått ordning på sin ekonomi kan man väl spendera det på sin stora hobby?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Layon:

Sandy bridgedator.
i7 2600k,
msi big bang marshal
8GB ddr3 2000MHz, inget direkt specifikt mer än så, ingen större skillnad.
gtx 580, 4 st. kostar ju under 4k om man kikar lite
corsair 1200w PSU, eller så kan du köpa 2 st 750w om du beställer en dual psu adapter från usa eller england.
cooler master v10 CPU-kylare tror jag skall vara ganska bra, zalman 9900 av nåt slag funkar väl rätt bra dom med för halvapriset, eller corsair h70.
Låda och fläktar verkar du ha själv ha god koll på.
3st 120Hz 22'' för bilden o 3d hit o dit.

Du skulle inte kunna göra en lista på det? Är lite osäker på SB då jag även måste vänta på att dem får nya på lager... och kommer ha 4+ s-ata enheter när bygget är färdigt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emec:

Jag rekommenderar, mer ramminne, en nätdel från corsair AX serien, en optiskläsare samt mer mekanisk lagring, och ett utbyte av GPU till Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB med Windforcekylning!.. samt ett bra t-bord, mus, musmatta och headset.

p.s skönt att nån satsar på sin hobby!!!

Hur mycket ram-minne skulle vara att föredra då? En läsare har jag, och mer mekanisk lagring kommer jag inte ha andväning för! Har en WD green 1tb hemma som duger mer än dubbelt av vad jag behöver

Permalänk
Medlem

lite sådär offtopic , hur fan får folk tag på 35k lite snabbt :O?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zyriak:

Det här verkar vara samma troll som startat andra trådar (med andra användarnamn) om att han vill ha monsterburkar..

Mjo, börjar bli en del användare som är reggade samma dag och ändå har all vetskap om hårdvara och är beredda att bränna iväg i princip hur mycket pengar som helst.
Jag menar, hur stor är sannolikheten att man vaknar en dag och kommer på att man har 35K över och bestämmer sig för att bränna dem på en dator. Nästa steg är att man reggar SIN FÖRSTA användare på Sweclockers eftersom det inte är tillåtet med två eller flera. Där presenterar man sen en kunskap som, ligger låååångt över medel utan att någonsin ha varit aktiv i forumet tidigare.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att majoriteten av dessa kanske inte alltid har rent mjöl i påsen...

Med detta lägger jag ingen värdering hur det är i TS fall och jag råder er som är mnisstänksamma att med fördel använda rapportfunktionen. Det blir bara en massa onödigt offtopic annars.

Åter till topic nu!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Är inte 650D lite litet om jag kanske kommer att ha 2/3 möjligtvis 4 grafikkort framöver?
Och gillar inte hårddisk baysen på 700D inte lika stilrent som 800D !

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde90chr:

Du skulle inte kunna göra en lista på det? Är lite osäker på SB då jag även måste vänta på att dem får nya på lager... och kommer ha 4+ s-ata enheter när bygget är färdigt!

har för mig att man kan beställa SB utomlandsifrån nu direkt, även hört att inet säljer någon SB fortfarande. Men de borde ju finnas i butik om inte allt för lång tid

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juckeyy:

lite sådär offtopic , hur fan får folk tag på 35k lite snabbt :O?

Skrivet av ilstallione:

Mjo, börjar bli en del användare som är reggade samma dag och ändå har all vetskap om hårdvara och är beredda att bränna iväg i princip hur mycket pengar som helst.
Jag menar, hur stor är sannolikheten att man vaknar en dag och kommer på att man har 35K över och bestämmer sig för att bränna dem på en dator. Nästa steg är att man reggar SIN FÖRSTA användare på Sweclockers eftersom det inte är tillåtet med två eller flera. Där presenterar man sen en kunskap som, ligger låååångt över medel utan att någonsin ha varit aktiv i forumet tidigare.
Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att majoriteten av dessa kanske inte alltid har rent mjöl i påsen...

Med detta lägger jag ingen värdering hur det är i TS fall och jag råder er som är mnisstänksamma att med fördel använda rapportfunktionen. Det blir bara en massa onödigt offtopic annars.

Åter till topic nu!

Om ni båda läst mitt inlägg som jag skrev från början så vet ni var jag fått pengarna ifrån, vill dock ej säga hur mycket jag har. Då det har ni inte med att göra! Och för andra delen, har jag varit ganska aktiv på Sweclockers, dock utan att ha andvänt forumet. Mest läst nyheter kollat galleri bilder osv osv, min kunskap må vara sådär inom dator världen. Och om du nu tror att jag är här för att jävlas så får du gärna göra det, inte mitt bekymmer att du behöver gå runt och anklaga folk för att inte ha rent "rent mjöl i påsen" Tycker att du skrev ett ganska onödigt inlägg här, moderator (Vet ej ditt andv namn) Var snäll och håll dig till topicen om att jag ska köpa en komplett dator för cirkus 30-35k svenska kronor. Visst låter det lite misstänkt att jag vaknat upp och bestämmer mig för att köpa en dator för 30-35k, det kan jag hålla med om! Men om du läser mitt första inlägg så förstår du nog varför jag helt plötsligt får för mig att köpa en så pass dyr dator nu!

//Fredde, håll er gärna till topic, är inte intresserad av folk som ska anklaga mig för "trolling" - Datorn beställs på fredag från Inet, så skulle uppskatta lite mera tips på delar jag kan ändra för att få den absolut bästa prestandal för dem pengarna jag har tillgång till!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredde90chr:

Om ni båda läst mitt inlägg som jag skrev från början så vet ni var jag fått pengarna ifrån, vill dock ej säga hur mycket jag har. Då det har ni inte med att göra! Och för andra delen, har jag varit ganska aktiv på Sweclockers, dock utan att ha andvänt forumet. Mest läst nyheter kollat galleri bilder osv osv, min kunskap må vara sådär inom dator världen. Och om du nu tror att jag är här för att jävlas så får du gärna göra det, inte mitt bekymmer att du behöver gå runt och anklaga folk för att inte ha rent "rent mjöl i påsen" Tycker att du skrev ett ganska onödigt inlägg här, moderator (Vet ej ditt andv namn) Var snäll och håll dig till topicen om att jag ska köpa en komplett dator för cirkus 30-35k svenska kronor. Visst låter det lite misstänkt att jag vaknat upp och bestämmer mig för att köpa en dator för 30-35k, det kan jag hålla med om! Men om du läser mitt första inlägg så förstår du nog varför jag helt plötsligt får för mig att köpa en så pass dyr dator nu!

//Fredde, håll er gärna till topic, är inte intresserad av folk som ska anklaga mig för "trolling" - Datorn beställs på fredag från Inet, så skulle uppskatta lite mera tips på delar jag kan ändra för att få den absolut bästa prestandal för dem pengarna jag har tillgång till!

Du verkar missat det sista i mitt inlägg, vänligen tagga ner lite nu!!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Du får ju bättre prestanda med GTX 580 QUAD SLI och i7 2600K än
Gtx 580 SLI och i7 980x.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilstallione:

Du verkar missat det sista i mitt inlägg, vänligen tagga ner lite nu!!

Tycker ändå att du inte behöver skriva det här, då det har ingetting att göra med min dator jag ska bygga! Tack och hej!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f0kkeriet:

Du får ju bättre prestanda med GTX 580 QUAD SLI och i7 2600K än
Gtx 580 SLI och i7 980x.

Det är väl klart det blir bättre prestanda med 4st grafikkort istället för 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde90chr:

Det är väl klart det blir bättre prestanda med 4st grafikkort istället för 2?

Jag sa inte att inte var det, det är ett förslag till TS om man vill ha en bättre dator.

Permalänk
Permalänk

Stödjer det mobot 4-way?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Avstängd

Nja asså 8tb lagring? Och skärmen för 12k?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredde90chr:

Nja asså 8tb lagring? Och skärmen för 12k?

Så hade jag köpt. Skärmar är saker som står sig bäst. Dvs en bra skärm håller sitt pris. En processor däremot. Det kommer nya billigare hela tiden. 2st SSD för man kan raida och få extrem prestanda. En 2tb disk är billig. Så varför inte. Det går att raida dessa också för ökad prestanda.
Edit: En bra skärm OCH en bra låda är det man ska köpa om man har råd. För det är det som håller längst.
Ps min låda jag har nu kosta 2800 för en hel del år sedan. Den har sett ett antal MK

Permalänk
Skrivet av fredde90chr:

Har ingen tanke att vänta på Sandy bridge då jag ska beställa min dator den här veckan! Och vilka 2000mhz minnen kan jag få tag i och sammtidigt ha NH-D14 utan att det blir problem?

eller så tar du bara H70 mindre ock ungefär samma prestanda ^^

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredde90chr:

Tjena ska köpa en ny dator istället för min gammla Core 2 duo... Har vald dem här delarna än så länge

http://www.inet.se/kundvagn/visa/221972/2011-02-22

Något jag bör ändra på? Har som sagt en ganska stor budget /Trisslott!! Har även en 1tb hårddisk hemma och läsare som jag tänkte andvända! Så vad mer kan jag välja för att fylla ut dem 5k som är kvar? Vill ha en så MAXAD dator som möjligt för 35k

Tacksam för svar!

Glöm ej lägga till frakfritt för sweclockers på över 500 på Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde90chr:

Hur mycket ram-minne skulle vara att föredra då? En läsare har jag, och mer mekanisk lagring kommer jag inte ha andväning för! Har en WD green 1tb hemma som duger mer än dubbelt av vad jag behöver

Det beror på i och för sig, men jag tycker dubbelt upp

kör själv på 8gig, skulle inte vilja ha mindre men då pysslar jag med annat än spel också.....

till spel gäller nedanstående iaf, lite motsägelsefullt men ändå

http://www.sweclockers.com/artikel/12567-sa-paverkas-bildfrek...

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem

Dumpa 980x, Om du verkligen vill ha en snabb dator vänta på 990x.

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Den skärmen lär suga om man ska spela..

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fredde90chr:

Om ni båda läst mitt inlägg som jag skrev från början så vet ni var jag fått pengarna ifrån, vill dock ej säga hur mycket jag har. Då det har ni inte med att göra! Och för andra delen, har jag varit ganska aktiv på Sweclockers, dock utan att ha andvänt forumet. Mest läst nyheter kollat galleri bilder osv osv, min kunskap må vara sådär inom dator världen. Och om du nu tror att jag är här för att jävlas så får du gärna göra det, inte mitt bekymmer att du behöver gå runt och anklaga folk för att inte ha rent "rent mjöl i påsen" Tycker att du skrev ett ganska onödigt inlägg här, moderator (Vet ej ditt andv namn) Var snäll och håll dig till topicen om att jag ska köpa en komplett dator för cirkus 30-35k svenska kronor. Visst låter det lite misstänkt att jag vaknat upp och bestämmer mig för att köpa en dator för 30-35k, det kan jag hålla med om! Men om du läser mitt första inlägg så förstår du nog varför jag helt plötsligt får för mig att köpa en så pass dyr dator nu!

//Fredde, håll er gärna till topic, är inte intresserad av folk som ska anklaga mig för "trolling" - Datorn beställs på fredag från Inet, så skulle uppskatta lite mera tips på delar jag kan ändra för att få den absolut bästa prestandal för dem pengarna jag har tillgång till!

Vad säger man, fail..?

Användaren avstängd så tråd låses.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.