Hoppa över intros till spel?

Permalänk

Hoppa över intros till spel?

Finns det något generellt sätt man kan hoppa över intron till spel? Alltså när det kommer upp lite loggor för tillverkare, distributörer osv. och så blir det en helt idiotisk sida med spelets logga där man bara kan trycka på start innan man till slut kommer till menyn.

Jag har oftast bara tid att spela en halvtimme i taget så jag får lägga ner en himla massa tid på att kolla på dessa intron om jag ska spela klart ett spel.

Xbox 360 gäller det i första hand, men det finns kanske folk som vill veta för PS3 också.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ofta så handlar dessa logos om att visa något medans spelet laddas. Säger inte att det alltid är så, men inte sällan. Bättre än att visa en svart skärm antar jag.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Nej som sagt, inte generellt sett. Man kan ibland modda spelet så man får bort introt dock.

Permalänk
Medlem

Många nya spel har detta (som en tidigare sa) att den laddar medans dessa visas.
Men ja, det är störande.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Nej som sagt, inte generellt sett. Man kan ibland modda spelet så man får bort introt dock.

Berätta gärna mer om hur man kan modda bort dessa intron. Eller kräver det att man ska ha en flashad box?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Berätta gärna mer om hur man kan modda bort dessa intron. Eller kräver det att man ska ha en flashad box?

Vet inte riktigt hur man gör med xbox, men man måste iaf ha tillgång till filerna. Dvs antingen måste man bränna en ny cd till spelet vilket kräver chipning antar jag eller så måste man installera spelet och sen modda på något sätt.

Har tyvärr bara använt sådana moddar och aldrig gjort en, men det ska nog inte vara så svårt

Permalänk
Medlem

upp, upp, ned, ned, vänster, höger, vänster, höger, B, A, Start.

Sedan skriker du KONAMI! tre gånger, högt.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Vet att det fanns något "crack" till bf1942 men det är det enda spelet jag har hört om det. Så nä det är nog svårt i de flesta fall

Visa signatur
Permalänk

eftersom dessa oftast visas som en dold "loadingscreen" så spelar det inte så stor roll om du får bort dom eller ej. Får du bort dom trots allt, så kommer där ändå vara en svart, tom ruta under den tid som logotyperna vanligtvis visas upp.

så tyvärr, det går nog att få bort dessa, men det går inte att korta ned tiden, och då försvinner själva syftet med din önskan om jag förstått dig rätt.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|