6970 och flimmer endast i spel

Permalänk
Medlem

6970 och flimmer endast i spel

Hej köpte ett 6970 för några dagar sedan och har inte klockat något i systemet:

ASRock P67 Extreme 4
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA
Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
PowerColor Radeon HD6970 2GB

skärm:
BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED

I windows och i de flesta menyer i spel så finns det inget flimmer men när spelet sätter igång så är det gråa genomskinliga linjer som hoppar runt i höjdled. Detta har setts i Mafia II, Shogon 2 demo, league of legends etc

Jag har 11.2 catalyst drivrutiner och vertical sync har inte hjälpt.

Skärmen är kopplad med en vga kabel och en dvi-vga adaptor ifall det är intressant.

Lite drygt när man köpt ny dator och det är sånt flimmer när man vill njuta av sin nya e-penis :/

Något som har samma problem eller vet vad jag kan göra?

Permalänk

låter nästan som tearing.. eller någon sorts störning, ungefär som man kan få från dammsugare@tv.

Provat med en DVI kabel ?

Kanske har du vsync forcerat av i catalyst ?

Permalänk
Medlem

Nä jag har inte testat med DVI kabel, men borde inte kabelproblem vara synligt alltid?

Permalänk
Skrivet av yagel:

Nä jag har inte testat med DVI kabel, men borde inte kabelproblem vara synligt alltid?

Säkert, är såklart möjligt att det blir mer ström som ska igenom kabeln i spel..

Uppdateringsfrekvens ? dem skärmarna kan köra 59hz osså vet jag.
Dåligt nätaggregat ?
Lång vga-kabel ?

Permalänk
Medlem

Jag kör 60hz, när jag byter till 59, eller andra frekvenser så byter den upplösning till en annan. När jag kör 1080 så ändrar den automatiskt tillbaka till 60hz. (ändrar i CCC).

Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+

VGA kabeln som jag använder är den som kom med grafikkortet, 1 m eller vad det är som är standard. Ska se om jag får tillgång till en DVI senare ikväll.

Permalänk
Medlem

Bytte VGA-sladd till en HDMI kabel och det slutade flimra i spel!

TAck så mycket!