Permalänk
Medlem

Moderkort till i5 2500K?

Tja

Tips på moderkort till Intel i5 2500k? Gärna under 1300kr.
Tittat på Gigabyte GA-P67A-UD3 men det verkar som att många haft problem med det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Problem med alla 1155 moderkort nu, tyvärr, lossnar inte förrän till April, Maj eventuellt.
http://www.sweclockers.com/artikel/13433-fragor-och-svar-inte...

Asrock har ett bra "Extreme3" för den slanten, prisvärt.

Permalänk

Jag har själv ett UD3 och har än så länge inte haft några problem med det, vilka sorts problem har folk haft?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Mercy1: 1155-korten har börjat säljas igen efter att de kallade tillbaka alla.

edasvangen: De skrev bara att de hade problem, inte vilka. Låter ju bra att du inte haft problem

Permalänk

Märkligt att det fortfarande finns folk som inte har koll på vad som hänt med south bridge...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Märkligt att det fortfarande finns folk som inte har koll på vad som hänt med south bridge...

Alla är väl kanske inte lika insatta som dig.

Permalänk

Jag har GA-P67A-UD3 och strulet slutar aldrig med det kortet.

1. Kunde inte installera ljudkorts drivrutinen så jag får ljud,efter installation (även från Realtek's hemsida) så blir det bara digital signal ut och inget annat. Fick köpa ett externt ljud kort för att lösa problemet.

2. om man måste resetta datorn eller stänga av den med strömbrytaren så går det inte att srta den förens man bryter strömmen helt.

3. Inga diskar syns i BIOS eller under uppstarten men det går fortfarande att boota från min SSD och windows startar utan problem.

Det är ett par av felen som jag har och så fort korten börjar dyka upp hos Inet så ska jag lägga lite pengar imellan och byta till ett annat kort om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbu:

Mercy1: 1155-korten har börjat säljas igen efter att de kallade tillbaka alla.

edasvangen: De skrev bara att de hade problem, inte vilka. Låter ju bra att du inte haft problem

Skrivet av Bad Habit:

Märkligt att det fortfarande finns folk som inte har koll på vad som hänt med south bridge...

Du verkar ju heller inte vara så insatt med tanke på att du tror att socket 1155 heter South Bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Du verkar ju heller inte vara så insatt med tanke på att du tror att socket 1155 heter South Bridge

+1 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kn00d:

Du verkar ju heller inte vara så insatt med tanke på att du tror att socket 1155 heter South Bridge

Skrivet av ozzyone:

Vilken del var det fel på sa ni? Var det kanske så att det var den det står p67 på, den där kommunikationskretsen som inte är nordbryggan (som numera är inbyggd i CPU) som sitter nedanför (söder om) där nordbryggan satt tidigare (edit: se NF200 kretsens placering)?

L2fkn computer innan ni uttalar er om saker ni inte förstår er på.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbu:

Mercy1: 1155-korten har börjat säljas igen efter att de kallade tillbaka alla.

edasvangen: De skrev bara att de hade problem, inte vilka. Låter ju bra att du inte haft problem

Var då nånstans?
De finns listade, men inte i lager nånstans...?
Åtminstone vad jag kan se... Rätta mig hemskt gärna !?

Permalänk
Skrivet av Ace Ventura:

Jag har GA-P67A-UD3 och strulet slutar aldrig med det kortet.

1. Kunde inte installera ljudkorts drivrutinen så jag får ljud,efter installation (även från Realtek's hemsida) så blir det bara digital signal ut och inget annat. Fick köpa ett externt ljud kort för att lösa problemet.

2. om man måste resetta datorn eller stänga av den med strömbrytaren så går det inte att srta den förens man bryter strömmen helt.

3. Inga diskar syns i BIOS eller under uppstarten men det går fortfarande att boota från min SSD och windows startar utan problem.

Det är ett par av felen som jag har och så fort korten börjar dyka upp hos Inet så ska jag lägga lite pengar imellan och byta till ett annat kort om det går.

Det låter ju mera som att du har fått ett trasigt moderkort..

Jag hade inga problem med att installera senaste drivrutinen från realtek, får ljud ut från alla håll, har heller aldrig upplevt några av de andra problemen du nämner.

Istället för att påpeka att själva UD3 korten är skit kan du ju först försöka köra med ett som faktiskt fungerar.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Var då nånstans?
De finns listade, men inte i lager nånstans...?
Åtminstone vad jag kan se... Rätta mig hemskt gärna !?

De har tyvärr inte kommit in i lager, dustin beräknar en del att komma in 11e Mars. Vissa mindre nogräknade butiker hade enligt prisjakt en del H67 i lager idag men jag hade inte litat värst på det. Det bästa är nog helt enkelt att hålla ut i ett par veckor till.

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

De har tyvärr inte kommit in i lager, dustin beräknar en del att komma in 11e Mars. Vissa mindre nogräknade butiker hade enligt prisjakt en del H67 i lager idag men jag hade inte litat värst på det. Det bästa är nog helt enkelt att hålla ut i ett par veckor till.

Som jag misstänkte då.
Fick en rättelse högre upp i tråden som jag tyckte verkade skum...

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Det låter ju mera som att du har fått ett trasigt moderkort..

Jag hade inga problem med att installera senaste drivrutinen från realtek, får ljud ut från alla håll, har heller aldrig upplevt några av de andra problemen du nämner.

Istället för att påpeka att själva UD3 korten är skit kan du ju först försöka köra med ett som faktiskt fungerar.

Vart någonstans har jag sagt att alla UD3 korten är skit? Jag säger bara vad jag har upplevt med just Gigabyte kortet.
Och jag fattar nog att det är något fel på just mitt kort men som det är just nu så blir det svart att byta innan korten kommer in i lagren igen och ivarje fall jag är så att om man får ett märke som det är fel på eller en massa strul med så vill man inte ha det märket igen.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är helt ute och cyklar men på http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s66552014 så finns flera P67-kort i lager. T.ex. GA-P67A-UD3.

Kan vi återgå till tips på moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbu:

Vet inte om jag är helt ute och cyklar men på http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s66552014 så finns flera P67-kort i lager. T.ex. GA-P67A-UD3.

Kan vi återgå till tips på moderkort?

Vill bara varna dig, för jag tror inte detta är den nya sorten med fixade chip.

Permalänk
Medlem

Mercy1 : http://www.sweclockers.com/nyhet/13564-nya-moderkort-for-sand... , känns som att det är de nya som kommit.

Inga fler tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbu:

Mercy1 : http://www.sweclockers.com/nyhet/13564-nya-moderkort-for-sand... , känns som att det är de nya som kommit.

Inga fler tips?

ah vad glad jag blir när jag får läsa det där, nya 1155 beräknas komma hit v9-10. Men de kommer ta ett tag till eftersom dom som redan köpt 1155 kommer få de först.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W

Permalänk
Medlem

De nya heter Gigabyte GA-P67A-UD3 REV B3, se t.ex. Inets lista med nya versionerna. Kommer nog att dröja minst någon månad innan alla bytt sina felaktiga och de börjat dyka upp i webshopparna.