Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Radeon HD 6990 i pressbilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodot:

Suger in nedtill och blåser ut upptill..

Skrivet av Überklass:

Klockrent. Tack.

Nej verkligen inte, lär dig gärna hur en radialfläkt fungerar innan du börjar förvirra folk och sprida lögner.

Fläkten kommer ta in luft i mitten och blåsa ut i båda ändar.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Nej verkligen inte, lär dig gärna hur en radialfläkt fungerar innan du börjar förvirra folk och sprida lögner.

Fläkten kommer ta in luft i mitten och blåsa ut i båda ändar.

möjligheten finns ju såklart att den tar in luft i båda sidorna och blåser ut i mitten ;D

Permalänk
Medlem

Så om jag skulle erbjuda dig 2st. GTX590 mot dina GTX580, skulle du säga nej ? O_o

Skrivet av zhrooms:

ALDRIG i hela mitt liv att jag köper ett till dubbelGPU kort, far åt pipsvängen.

9800SE 128MB
X1800 XTX 512MB
8800GTX 768MB
2x 8800GTX 768MB SLI
HD4870X2 1GB
HD5850 1GB
2x GTX580 1.5GB SLI

Är min GFX historia, det sämsta kortet är HD4870X2 pga värmen, kompabilitetsproblem, buggar i spel.

8800GTX fungerade perfekt, förutom att prestandan inte var som jag förväntade mig (sli scaling)

2st GTX580 i SLI har imponerat mig mest utan tvekan, scalar som en gud, tysta, svala, ändra volten i windows utan modd, klockar extremt bra.

Har bytt till 2st Accelero Xtreme Plus kylare, vilket gör korten till riktiga monster, något som är betydligt krångligare med dubbelgpu kort.

Svordom bort i citat.
Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Jag tror då att det här kortet kommer att bli ganska tyst. en ren chansning är att kortet kommer att tugga på i ca 30-35% på fläkten hela tiden och kommer hålla en 80 till 90 Grader (LOAD). Om det blir varmare så kickar naturligtvis fläkte in ännu mera.

OBS: min TEORI (Ren chansning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

möjligheten finns ju såklart att den tar in luft i båda sidorna och blåser ut i mitten ;D

Ska du kanske också läsa på hur en radialfläkt fungerar?

Centrifugalkraften i en radialfläkt är såpass stor att det är ytterst ineffektivt till omöjligt att få den att sugain luft i mitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mandrag0ran:

möjligheten finns ju såklart att den tar in luft i båda sidorna och blåser ut i mitten ;D

Nej.

Permalänk
Medlem

ytterligare 31 centimeter glädje från amd

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Ska du kanske också läsa på hur en radialfläkt fungerar?

Centrifugalkraften i en radialfläkt är såpass stor att det är ytterst ineffektivt till omöjligt att få den att sugain luft i mitten.

om jagförstår det rätt, tar den luft bakifrån och blåser ut ur chassit.. det är väl hela tanken för att slippa värmen i chassit? eller.. ser att många spekulera på andra knasiga teorier=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av Dentoid:

ytterligare 31 centimeter glädje från amd

Så sant så

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

om jagförstår det rätt, tar den luft bakifrån och blåser ut ur chassit.. det är väl hela tanken för att slippa värmen i chassit? eller.. ser att många spekulera på andra knasiga teorier=)

Nej, en radialfläkt kommer _ALLTID_ suga luft i mitten och blåsa åt alla håll, med andra ord kommer värmen från ena gpun blåsas ut ur chassiet och värmen från den andra kommer blåsas ut åt andra hållet (mot fronten ac chassiet, mao in i chassiet)

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Nej, en radialfläkt kommer _ALLTID_ suga luft i mitten och blåsa åt alla håll, med andra ord kommer värmen från ena gpun blåsas ut ur chassiet och värmen från den andra kommer blåsas ut åt andra hållet (mot fronten ac chassiet, mao in i chassiet)

de var det jag var rädd för

man vill ju ha ut luften.. får bli ett enkelkort ändå..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugg:

Mina GTX 295 är helt otroliga i quad SLI , runt 85 grader i full load , inget fel alls Scalar helt okej med synd att dom spelen jag spelar inte stöder 4way SLI

Mina GTX580 ligger på 55c full load

Skrivet av mrflash:

Så om jag skulle erbjuda dig 2st. GTX590 mot dina GTX580, skulle du säga nej ? O_o

Såklart jag skulle, helt onödigt dock. Skulle sälja dom och köpa 2st GTX580 igen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

är det HD6950x2 tro? eller hd6970 nerklockade?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xyllian:

Nej verkligen inte, lär dig gärna hur en radialfläkt fungerar innan du börjar förvirra folk och sprida lögner.

Fläkten kommer ta in luft i mitten och blåsa ut i båda ändar.

Tippar på att det inte är mig du syftar på trots citering.

Hade hoppats på att den blåste ut all varmluft ut ur burken. Synd. Blir knepigt att lösa med ett FT02-chassi då kortets bakre utblås kommer vara placerat mm ovanför den mittersta nedre insugsfläkten i chassit.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim_zune:

de var det jag var rädd för

man vill ju ha ut luften.. får bli ett enkelkort ändå..

What? Det är samma där ja? Luften går ut. Och in.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Tippar på att det inte är mig du syftar på trots citering.

Hade hoppats på att den blåste ut all varmluft ut ur burken. Synd. Blir knepigt att lösa med ett FT02-chassi då kortets bakre utblås kommer vara placerat mm ovanför den mittersta nedre insugsfläkten i chassit.

Syftade såklart på andra killen men citerade även dig så att du skulle se svaret

Permalänk
Skrivet av fesen:

är det HD6950x2 tro? eller hd6970 nerklockade?

3072 steamprocessorer måste ju vara 6970 :p?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Ska du kanske också läsa på hur en radialfläkt fungerar?

Centrifugalkraften i en radialfläkt är såpass stor att det är ytterst ineffektivt till omöjligt att få den att sugain luft i mitten.

Förutom att centrifugalkraft inte existerar

Verkar kunna bli ett fett kort detta i vilket fall!
Väntar såklart på lite tester

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Mina GTX580 ligger på 55c full load

haha där var du rolig:P Tror dock att Sugg var fullt seriös.

Permalänk
Medlem

Hoppas på prestandaresultat snart..

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lon Höppö:

3072 steamprocessorer måste ju vara 6970 :p?

Låter logiskt om man har koll på siffrorna, HD5970 var väll dubbla HD5850 vilket inte är top of the line modellerna med 1 gpu men det har väll antagligen med hur mycket man kan pressa PCI-E standarden och HD6970 är strömsnålare och uppdaterad teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Förutom att centrifugalkraft inte existerar

Verkar kunna bli ett fett kort detta i vilket fall!
Väntar såklart på lite tester

Nja det kan man ju diskutera, tycker vi håller det på en förstålig nivå dontyasay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

haha där var du rolig:P Tror dock att Sugg var fullt seriös.

Om du läser vad jag skrev.. *****

Så ser du att jag skrev Accelero Xtreme Plus, googla det så KANSKE du förstår.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Ser väll ok ut hmmmm. Men jag tror att jag håller mig till mina 3st 580 phantom 3gb kort" 3gb minne på varje kort "Och vill man maxa allt i upplösningen 6060x1200 så är minnet viktigt! Och ni som säger att 1gb eller 1.5gb räcker till spel har delvis rätt, 1920x1080 - 1920x1200 funkar fint fint men inte för oss med 3 skärmar och upp. Alla här blir så hypade över att de säger 4gb minne på kortet,det många här inte vet är att man kommer bara kunna använda 2gb utav dessa 4gb. Sen så ser jag reviews på nätet som chockar mig om hur korkade dessa så kallade test skrivare är. Man jämför inte ett 580 3gb mot ett 580 1.5gb i 1920x1080!! Klart som fan att det inte är någon skillnad i fps mm.

Här är en länk som visar hur ett test ska gå till! Tummen up! för denna snubbe!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DarkMx1000:

Ser väll ok ut hmmmm. Men jag tror att jag håller mig till mina 3st 580 phantom 3gb kort" 3gb minne på varje kort "Och vill man maxa allt i upplösningen 6060x1200 så är minnet viktigt! Och ni som säger att 1gb eller 1.5gb räcker till spel har delvis rätt, 1920x1080 - 1920x1200 funkar fint fint men inte för oss med 3 skärmar och upp. Alla här blir så hypade över att de säger 4gb minne på kortet,det många här inte vet är att man kommer bara kunna använda 2gb utav dessa 4gb. Sen så ser jag reviews på nätet som chockar mig om hur korkade dessa så kallade test skrivare är. Man jämför inte ett 580 3gb mot ett 580 1.5gb i 1920x1080!! Klart som fan att det inte är någon skillnad i fps mm.

Här är en länk som visar hur ett test ska gå till! Tummen up! för denna snubbe!

kul att du skickar med länken också

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Om du läser vad jag skrev.. *****

Så ser du att jag skrev Accelero Xtreme Plus, googla det så KANSKE du förstår.

Hade helt missat det inlägget. Och jag vet vad det är för kylare.

Men du kan väl vara lite trevligare???

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Hade helt missat det inlägget. Och jag vet vad det är för kylare.

Men du kan väl vara lite trevligare???

Användaren fick ju inte en pingvinstång vid en beställning från Inet.se. Är väl fortfarande grinig över det antar jag.

#10750614

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Hade helt missat det inlägget. Och jag vet vad det är för kylare.

Men du kan väl vara lite trevligare???

Jag säger detsamma? Sluta sitta och tro att alla ljuger.. "haha där var du rolig:P Tror dock att Sugg var fullt seriös." Du skrattar mig rakt i ansiktet när du inte vet ett skit

Skrivet av Überklass:

Användaren fick ju inte en pingvinstång vid en beställning från Inet.se. Är väl fortfarande grinig över det antar jag.

#10750614

Jag fick en HEL JÄVLA GODISPÅSE av Komplett.se häromdan när jag hade köpt ett G19 under rean, 4st Twix, 4st Snickers och 4st Milkyways

Brinn Inet.. (Fick svar på inet mailet om godiset typ 3 veckor efter jag hade beställt, enda jag fick svar på var "beklagar" och "du borde fått en godisstång".. jubelidioter

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Äntligen :)Då kan man snart lägga en order på kortet

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Brinn Inet.. (Fick svar på inet mailet om godiset typ 3 veckor efter jag hade beställt, enda jag fick svar på var "beklagar" och "du borde fått en godisstång".. jubelidioter

Kan ingen göra en Rageface-comic på detta?

zhrooms ser glad ut efter att ha fått paket från inet och tänker på pingvistången innan han öppnar paketet. Sen när han upptäcker att där inte är någon stång..... FFFUUUUUUUUUUUUUUU!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/