Razer Lycosa Mirror Special Edition | Gigabyte Aivia K8100 | Microsoft SideWinder X4

Permalänk
Medlem

Razer Lycosa Mirror Special Edition | Gigabyte Aivia K8100 | Microsoft SideWinder X4

Tjenare alla på sweclockers.

Jag vet att det finns säkert hundratals trådar om detta
redan men jag kommer tyvärr att skriva en till tråd
angående detta väldigt känsliga ämne.

Dagen har kommit då jag inte är nöjd med mitt nuvarande
Tangentbord och är väldigt sugen på ett nytt.

Jag har tittat på tre tangentbord som jag skulle kunna
tänka mig att köpa och feedback om dessa tre skulle
uppskattas väldigt mycket. Skriv gärna för och nackdelar.

Jag letade information på forumet om dessa tangentbord men
jag hittade inte tillräckligt med information om alla.

MvH Zemtex (Ny på Sweclockers)

Tangentbord

Razer Lycosa Mirror Special Edition

Microsoft Sidewinder X4

Gigabyte Aivia

Slutsats

Jag har beslutat för att köpa ett Razer Lycosa Mirror Special edition.
Det stod mellan Razer eller Microsoft Sidewinder X4, båda är väldigt bra tangentbord
men det som avgjorde det hela blev, macro knapparna på X4:an som jag inte kommer använda alls.

Razer Lycosa Lyser blått istället för X4:an som lyser röd och att jag gillar "look:en" mer av Razer Lycosa
Mirror Special Edition med sin blanka yta och touchpanelen uppe till höger.

Vill säga tack till alla som gav bra och positiv feedback på dessa produkter.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk

lycosa mirror edition skulle jag nog inte köpa, det vanliga har mycket skönare knappar och drar inte åt sig så mycket fingeravtryck.
sidewinder, är vad jag har läst/hört av vänner och dels på forumet, ett väldigt prisvärt tangentbord, inga nackdelar vad jag har läst, enda är att om man är ovan trycker man lite fel på tangenterna men det vänjer man väl sig vid antar jag.

Permalänk

Som sebastian säger så tycker jag original lycosa har skönare yta på knapparna pga anti-slip ytan som originalet har. Dock så kör både jag och min polare med vars ett lycosa (jag ett vanligt och min polare ett mirror) och vi är båda grymt nöjda med dom

Jag har nog haft mitt i 4 år och min polare i ungefär 1 år och ingen av oss har haft det minsta problem med dom.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare Razer Tarantula. Blev glapp i knapparna hela tiden så fick byta ut två exemplar...

Sitter nu på ett Sidewinder X4. Flyter på fint som fan. Ingen möjlig ghosting för en människa med 10 fingrar och riktigt bra med mediaknappar och hotkeys. Snabb respons och knapparna känns bättre än Razer. Uppepå detta finns 6 makroknappar med olika profiler så man kan göra extremt många macros med en bra mjukvara. Det enda är att macroresponsen kan vara lite trög första trycken när man startat datorn (hotkeys/mediakeys funkar inte i WC3 Frozen throne, har kontaktat microsoft Sverige men dem kan inte göra nåt åt d...).
Bakgrundsbelysning 3 styrkor på alla tangenter RIKTIGT nice.

Slutsats:
Det ABSOLUST mest prisvärda tangentbordet för spel på marknaden. Inga som kommer i närheten. Om du inte vill köpa typ Steelseries dyraste på över 1000kr (utan macros och backlight) så tror jag att Sidewinder X4 tar allt.

Permalänk
Medlem

Säger som kaninen ovan. Sidewinder X4 ftw.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4 utan minsta lilla tvekan!

Det är det mest prisvärda tangentbord du kan hitta, bakgrundsbelysning, makroknappar osv. Rätt sköna att skriva på också, när man väl vant sig

Äger ett X4 personligen, och jag tycker du ska ta det

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jo jag läste testet som fanns på Sweclockers och Sidewinder X4 slog Lycosa faktiskt i prestanda testet.

Såg filmen nu med Gigabyte Aivia och Steelseries 6G2V. Gillar inte det han sa om motstånd i tangenterna
på Gigabyte tangentbordet, om det gör en så stor skillnad när man skriver tycker jag inte det är
värt att köpa Gigabyte Aivia tror jag.

Ni som har ett Microsoft Sidewinder X4, fungerar era media knappar till Spotify?

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Som sebastian säger så tycker jag original lycosa har skönare yta på knapparna pga anti-slip ytan som originalet har. Dock så kör både jag och min polare med vars ett lycosa (jag ett vanligt och min polare ett mirror) och vi är båda grymt nöjda med dom

Jag har nog haft mitt i 4 år och min polare i ungefär 1 år och ingen av oss har haft det minsta problem med dom.

Om du och din polare har både den vanliga samt mirror edition, skulle du kunna titta om det är skillnad på
hur mycket det lyser från tangenterna?

Tack på förhand.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Skrivet av Zemtex:

Om du och din polare har både den vanliga samt mirror edition, skulle du kunna titta om det är skillnad på
hur mycket det lyser från tangenterna?

Tack på förhand.

Hmm kan inte kolla direkt nu då jag bor i Hässleholm numera och han i Simrishamn så vi träffas inte mer än på helgerna. Men har för mig att mirror lös lite mer än vanliga när jag satt vid hans dator i helgen

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med Razer Lycosa och är extremt nöjd, bästa tangentbordet jag haft.
Sjukt sköna knappar och extremt bra i allmänhet enligt mig.. Så jag skulle grovt rekommendera det.

Permalänk
Medlem

kör med ett sidewinder då jag var ute efter ett bra tangentbord och inte allt för många macro knappar.
köpte ett logitech innan som jag inte alls tyckte som så jag köpte sidewinder istället.
mycket prisvärt tangentbord inte överdrivet dyrt och lite kul med macro knappar mm.
och att det lyser rött är ett enorm plus enligt mig eftersom det inte skär in i ögonen som blått gör.

ser inget fel på razer tangentbordet, inga (specifika) macro knappar, går dock macra knappar.
lycosa låter lite mindre vid knapptryckningar eftersom det ser ut som laptop layout, själv så skulle jag faktiskt föredra låga knappar men man kan inte få allt. förövrigt mycket nöjd med mitt sidewinder endå :).
tangentbordet är lite dyrare, ser ut som bling bling i mina ögon.

men som sagt så beror allt detta på vad du är ute efter och var du använder datorn till. tex om du sänker/höjer ljudet mycket i spel eller i windows använder macro knappar ofta.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Avstängd

Lycosa eller gigabyte tkr jag

Permalänk
Medlem

Av dem där är det X4 utan tvekan, men kan tippsa om mekaniska brytare i SC2, helt underbart!

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mundii:

kör med ett sidewinder då jag var ute efter ett bra tangentbord och inte allt för många macro knappar.
köpte ett logitech innan som jag inte alls tyckte som så jag köpte sidewinder istället.
mycket prisvärt tangentbord inte överdrivet dyrt och lite kul med macro knappar mm.
och att det lyser rött är ett enorm plus enligt mig eftersom det inte skär in i ögonen som blått gör.

ser inget fel på razer tangentbordet, inga (specifika) macro knappar, går dock macra knappar.
lycosa låter lite mindre vid knapptryckningar eftersom det ser ut som laptop layout, själv så skulle jag faktiskt föredra låga knappar men man kan inte få allt. förövrigt mycket nöjd med mitt sidewinder endå :).
tangentbordet är lite dyrare, ser ut som bling bling i mina ögon.

men som sagt så beror allt detta på vad du är ute efter och var du använder datorn till. tex om du sänker/höjer ljudet mycket i spel eller i windows använder macro knappar ofta.

Jo jag förstår helt din mening, tänkre precis likadant med Sidewinder X4. Prisvärt tangentbord,
inte för mycket macro knappar (Inte för jag använder dem) Prisvärt måste jag säga och jag har hört
att det bara strålar kvalité om det.

Jag älskar Logitech möss, skulle aldrig tänka mig en annan mus än min G500, men deras tangenbord har
för mycket macro knappar och för höga knappar. Älskar Laptop låga knappar, jag bryr mig inte om
tangetbordet är standard layout eller en laptop layout, man vänjer sig.

Jo Gillar verkligen Razer Lycosa Mirror Special Edition, för den ser så blank ut och jag tror slitage på
knapparna blir mindre på dem knapparna än på den vanliga versionen. Föredrar det blåa ljuset före det
Röda. Touch panelen på laser Lycosa funkar tydligen till spotify med vilket är ett plus, undrar om
Sidewinder X4 Media Knapparna funkar till Spotify.

Visa signatur

Gainward GeForce GTX 770 4gb | NZXT Hades
Intel Core i5 680 3.6Ghz (Noctua NH-U9B SE2) | Corsair CX 750M
Gigabyte GA-P55A-UD3 | Corsair XMS3 DDR3 1600Mhz 4x2048 MB 8GB
Logitech G502 | Corsair K70 | Logitech Speakers X-230
Eizo Foris F2331 | Corsair Force 3 SSD 120gb |

Permalänk
Skrivet av Zemtex:

Touch panelen på laser Lycosa funkar tydligen till spotify med vilket är ett plus, undrar om
Sidewinder X4 Media Knapparna funkar till Spotify.

bör dom göra, dom där knapparna är typiska multimedia knappar, funkar med de mesta program

Visa signatur

Intel i7 950 @ 3,00GHz | Radeon HD6950 @ 880MHz, 1375MHz | 12GB Dominator DHX+ 1600MHz | 1TB Western Digital Caviar Black 64MB cache 7200RPM | 500GB Wester Digital 8MB cache 7200RPM | 500GB Hitachi 16MB cache 7200RPM | Fractal Design R3 | Fractal Design Newton 1000W | CoolIT E.C.O