Apple släpper Ios 4.3 för Iphone, Ipad och Ipod

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Ios 4.3 för Iphone, Ipad och Ipod

Operativsystemet Ios 4.3 släpps för allmänheten och levererar en mängd buggfixar och smärre justeringar, men även ett gäng intressanta nyheter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Byt funktion på sidoknappen, som nu kan antingen låsa bildorientering eller stänga av ljudet (Ipad)

Apple måste fan skämta om att det bara är för iPad, riktigt besviken. Den funktionen har jag velat ha på min iPhone från att jag fick den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ewizion:

Byt funktion på sidoknappen, som nu kan antingen låsa bildorientering eller stänga av ljudet (Ipad)

Apple måste fan skämta om att det bara är för iPad, riktigt besviken. Den funktionen har jag velat ha på min iPhone från att jag fick den...

Naww, JB?

Permalänk

fan va nice med personal hotspot, vet att det har funnits liknande men då har man väll varit tvungen att jailbreaka?, inte säker men nice att det finns nu iaf

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Avstängd

Hotspot och Nitro är mycket välkomna!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Bra, vi släpper en uppdatering som lägger till sånt som andra redan haft länge? Snacka om att hänga med Apple, ärligt, antal maximala repeteringar för ringsignal? wtf...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Bra, vi släpper en uppdatering som lägger till sånt som andra redan haft länge? Snacka om att hänga med Apple, ärligt, antal maximala repeteringar för ringsignal? wtf...

Oavsett om det är dåligt eller inte att det finns där från början så är det alltid trevligt med en uppdatering som lägger till det eller hur?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Min gamla 3G är nu officiellt pensionerad Denna dag har kommit smygande med allt från apps till funktioner i iOS, men nu har man väl fått ut det mesta av den. Nu är det bara att vänta till i sommar när Iphone 5 släpps så ska det nog bli ett köp där om nyheterna är bra

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oavsett om det är dåligt eller inte att det finns där från början så är det alltid trevligt med en uppdatering som lägger till det eller hur?

Nej, helt klart det, men det känns som att de hypar alla updates, när det egentligen inte är något nytt eller innovativt som kommer med dem, den såkallade "multitaskingen" ser cool ut däremot.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Nej, helt klart det, men det känns som att de hypar alla updates, när det egentligen inte är något nytt eller innovativt som kommer med dem, den såkallade "multitaskingen" ser cool ut däremot.

Hehe ja. Det är inte direkt en massiv lista man får

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet exakt hur man fixar så att silent switchen blir rotation lock switch istället på iphone så skicka gärna ett pm!

Permalänk
Medlem

iOS, iPhone, iPod och iPad heter det! Förstår inte varför ni envisas med att skriva produktnamnen sådär, ser gräsligt ut och är mindre läsbart.

Permalänk
Skäggig legend

Jag väntar med uppdateringen tills JB finns. (: Den kommer rätt snart sägs det!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av zEBBiE:

iOS, iPhone, iPod och iPad heter det! Förstår inte varför ni envisas med att skriva produktnamnen sådär, ser gräsligt ut och är mindre läsbart.

Ingen idé du försöker, de kommer aldrig ändra sig här

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zEBBiE:

iOS, iPhone, iPod och iPad heter det! Förstår inte varför ni envisas med att skriva produktnamnen sådär, ser gräsligt ut och är mindre läsbart.

Du får börja skriva wINDOWS och sWECLOCKERS för att hämnas

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Min gamla 3G är nu officiellt pensionerad Denna dag har kommit smygande med allt från apps till funktioner i iOS, men nu har man väl fått ut det mesta av den. Nu är det bara att vänta till i sommar när Iphone 5 släpps så ska det nog bli ett köp där om nyheterna är bra

Har hört att man kan få till 4.3 genom jailbreak, men det är ju inte samma sak kanske. Inte speciellt insatt, så ja kan ha fel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av zEBBiE:

iOS, iPhone, iPod och iPad heter det! Förstår inte varför ni envisas med att skriva produktnamnen sådär, ser gräsligt ut och är mindre läsbart.

Nej, det heter faktisk IOS, Iphone, Ipod och Ipad på korrekt svenska. Endast gräsligt om man fallit offer för varumärkesfixering. mIndre lÄsbart? Det vill jag se ett statistiskt säkrat underlag på först innan jag tror på det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nej, det heter faktisk IOS, Iphone, Ipod och Ipad på korrekt svenska. Endast gräsligt om man fallit offer för varumärkesfixering. mIndre lÄsbart? Det vill jag se ett statistiskt säkrat underlag på först innan jag tror på det.

Om du nu är så jäkla petig med svenskan, varför skriver du då i din signatur "Rampage II Gene" och "RAID0" istället för "Rampage 2 Gene" och "Raid 0"?

Lite dubbelmoral skulle jag nog vilja påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Om du nu är så jäkla petig med svenskan, varför skriver du då i din signatur "Rampage II Gene" och "RAID0" istället för "Rampage 2 Gene" och "Raid 0"?

Lite dubbelmoral skulle jag nog vilja påstå.

Om du nu är så jäkla trött att du inte orkar anstränga dig för att förstå ett inlägg, varför ska du då trolla i onödan? För det första finns inget som hindrar att man använder romerska siffror för generationsbeteckningar. Likaså är det med initialförkortningar. Oavsett så är min signatur inget inlägg, mening eller stycke på svenska.

Syftet var att upplysa zEBBiE, som - på felaktiga grunder - var den petiga i sammanhanget. Han, du och alla andra får skriva iWhatever hur ni vill. Jag bryr mig inte så länge vi andra får skriva hur vi vill.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om du nu är så jäkla trött att du inte orkar anstränga dig för att förstå ett inlägg, varför ska du då trolla i onödan? För det första finns inget som hindrar att man använder romerska siffror för generationsbeteckningar. Likaså är det med initialförkortningar. Oavsett så är min signatur inget inlägg, mening eller stycke på svenska.

Syftet var att upplysa zEBBiE, som - på felaktiga grunder - var den petiga i sammanhanget. Han, du och alla andra får skriva iWhatever hur ni vill. Jag bryr mig inte så länge vi andra får skriva hur vi vill.

Varumärket skrivs med litet "i", därför är det också helt korrekt att skriva det på det viset. Det finns inte heller något som hindrar att man använder litet "i" eftersom det är så det är tänkt då Apple's produktnamn ser ut så. Grejerna i din signatur har inte svenska beteckningar, nej, men det har ju knappast Apple's grejer heller så jag förstår inte varför svenska regler skulle gälla endast för Apple's grejer.

Verkar ju hur dumt som helst.

Permalänk
Medlem

Att applicera svenska skrivregler på utrikiska varumärken är bara skitnödigt.

Skrivet av Sensuella Sven:

Apple's grejer.

Några possessiva apostrofer finns däremot inte i svenskan.

Permalänk
Medlem

Blir att JB då inte mycket nytt tillförs min 3GS, hotspoten var det jag var mest ute efter. Diskriminerande kan inte vara så svårt att ge 3GS den funktionen oxå

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Haha Wohoo! Ännu en "Jag kan stava bättre än dig!" tråd. Det börjar bli fasligt mycket sådant på de här forumet nu för tiden..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Varumärket skrivs med litet "i", därför är det också helt korrekt att skriva det på det viset. Det finns inte heller något som hindrar att man använder litet "i" eftersom det är så det är tänkt då Apple's produktnamn ser ut så. Grejerna i din signatur har inte svenska beteckningar, nej, men det har ju knappast Apple's grejer heller så jag förstår inte varför svenska regler skulle gälla endast för Apple's grejer.

Verkar ju hur dumt som helst.

Om vi VERKLIGEN ska vara petiga så är det mig veterligen INTE korrekt att skriva namn med inledanden gemener på svenska. Hänvisa gärna om jag har fel. Resten av ditt resonemang tänker jag inte kommentera eftersom det är ovidkommande.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av zEBBiE:

iOS, iPhone, iPod och iPad heter det! Förstår inte varför ni envisas med att skriva produktnamnen sådär, ser gräsligt ut och är mindre läsbart.

Svenska skrivregler vs företagsloggor. Enkelt val.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Om vi VERKLIGEN ska vara petiga så är det mig veterligen INTE korrekt att skriva namn med inledanden gemener på svenska. Hänvisa gärna om jag har fel. Resten av ditt resonemang tänker jag inte kommentera eftersom det är ovidkommande.

Visst är det så men när det gäller varumärken bör man skriva det som företaget tänkt sig att det ska skrivas. Annars ser det bara dumt och fel ut, enligt mig i alla fall. Min åsikt. Säger inte att du har fel utan bara att jag tycker att det ser mer korrekt ut och att det är snyggare om man inte ändrar på det.

Är det dessutom ett utländskt varumärke som detta så bör ju inte svenska regler gälla.

Permalänk
Medlem

va löjliga ni är som måste bara vinna den här stavningskampen..

Nice med 4.3 förövrigt, ser fram emot snabbare safari, men frågan är ju om det blir så mycket skillnad

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Nice med 4.3 förövrigt, ser fram emot snabbare safari, men frågan är ju om det blir så mycket skillnad

Skillnaden är faktiskt enorm på min tredje generationens iPod.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig hur man skriver det, det låter ändå alltid lika töntigt att säga "ajfåwn" och "ajpäd" eller varför inte "ajpådd". Jag föredrar att kalla min iphone för "mobiltelefon" så slipper man uttala det töntiga namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Blir att JB då inte mycket nytt tillförs min 3GS, hotspoten var det jag var mest ute efter. Diskriminerande kan inte vara så svårt att ge 3GS den funktionen oxå

För du är insatt eller gissar du bara vilt?