Vad ska jag se för serie härnäst?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska jag se för serie härnäst?

Greek lider mot sitt slut och jag måste ha en ny serie att följa, gärna i samma stil som Greek.
Jag följde ju även O.C slaviskt när det gick, likaså Dead like me.
Gossip girl har jag provat, gillade det inte, men det kanske blir en bättre serie efter första säsongen?

Så har ni några tips till mig?

Andra serier jag redan sett eller redan ser som ni inte behöver tipsa om är:

10 Things I Hate About You [Ended]
18 to Life
Blue Bloods
Castle
Chuck
Daybreak [Ended]
Dead Like Me [Ended]
Defying Gravity [Ended]
Eureka
Firefly [Ended]
Flashforward [Ended]
Freaks and Geeks [Ended]
Fringe
Generation Kill [Ended]
Greek
Heroes [Ended]
Home Improvement [Ended]
Hung
Invasion [Ended]
Jericho [Ended]
Kyle XY [Ended]
Las Vegas [Ended]
Lost [Ended]
MacGyver [Ended]
My Name Is Earl [Ended]
Prison Break [Ended]
Rookie Blue
Scrubs [Ended]
Sons of Anarchy
Southland
Surface [Ended]
Terminator - The Sarah Connor Chronicles [Ended]
That 70s show [Ended]
The 4400 [Ended]
The Big Bang Theory
The Dukes of Hazzard [Ended]
The Event
The Mentalist
The O.C [Ended]
The Walking Dead
Tre Kronor [Ended]
True Blood
United States of Tara
V
Warehouse 13
Veronica Mars [Ended]

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska kolla på Breaking Bad. Det handlar om en kemilärare (som för övrigt är ett geni) som fått cancer. Han vet inte hur han ska få pengar till familjen när han dör så han börjar koka Crystal Meth med en gammal elev!

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Vad tror du?

Permalänk
Medlem

Svårt att sätta sig in i någon annans smak. Men kanske att någon av dessa serier kan falla dig i smaken. De är ganska blandade (säkert flera som inte är något för dig), och inte så många är speciellt lika Greek eller The O.C. Entourage och Claifornication tror jag är de av mina förslag som är närmast, även om de egentligen inte är så jättenära.

24
Alias
Band of Brothers
Breaking Bad
Burn Notice
Californication
Dexter
Entourage
Flashpoint
House
How I Met Your Mother
Jekyll
Jeremiah
Legend of the Seeker
Sleeper Cell
Taken
Weeds
White Collar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

En rätt blandad lista på några favoriter:

Pushing Daisies: trevlig serie om en kille som kan återuppväcka döda, en "gåva" som kommer med ett pris och mest ställer till problem för honom. Kom på nu att jag inte sett klart andra (och sista) säsongen, det får åtgärdas snarast.
Rome: bra HBO-serie som utspelar sig i Rom under Julius Caesar/Octavian-perioden. Första säsongen var grymt bra, andra inte riktigt lika bra, och slutet blev lite hastigt och lustigt då dom fick klämma in massa story på ett fåtal avsnitt pga av att serien inte förnyades till en tredje säsong (kostade multum att spela in, vilket också syns).
Luther: brittisk miniserie på sex avsnitt om en smart kriminalkommissarie med anger management-problem. Bra kemi mellan intressanta karaktärer.
Avatar the last Airbender: serien som M Night Shyamalan fullkomligt slaktade till oigenkännlighet i sin filmatisering. Visst, den är tecknad och riktad mot en något yngre publik periodvis, men den är nog den mest underhållande serien jag sett på länge plus att den är grymt genomtänkt och har ett episkt slut.
The Wire: lite svår att komma in i, men när man gör det gör man det med råge. Bästa serien jag sett, punkt.

Permalänk
Inaktiv

Mad men
Boardwalk empire
Rubicon
The office
It's always sunny in philadelphia

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaped:

Jag tycker du ska kolla på Breaking Bad. Det handlar om en kemilärare (som för övrigt är ett geni) som fått cancer. Han vet inte hur han ska få pengar till familjen när han dör så han börjar koka Crystal Meth med en gammal elev!

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Vad tror du?

Tack för tipset!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

"It's always sunny in philadelphia"

roligaste serien ever..om man har den sortens humor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jo0oHaN:

"It's always sunny in philadelphia"

roligaste serien ever..om man har den sortens humor

Verkligen, jag plöjde igenom hela serien på två veckor, enda jag ångrar nu är att jag gjorde det så fort för nu har jag inget lika roligt att kolla på The office (us) är iof väldigt kul men inte i närheten av samma spårade humor

Permalänk
Hedersmedlem

nu blir det att prova på breaking bad, weeds, white collar och rescue me. tack för tipsen

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Life on mars! Engelsk snutserie med en twist. En polis i nutidens Manchester som efter en trafikolycka vaknar upp i 1973 med en bricka i fickan. Coola miljöer, musik och bilar. Och så en riktigt bra handling om du frågar mig. Finns även en US remake som jag inte provat på.

Även en semiuppföljare som heter Ashes to ashes.

Och The shield! Snutserie här med, korrupta killar i LA som sköter sitt. På sätt och vis lite av Rescue me's polissläkting.

The IT crowd - engelsk humor om IT-support, uppskattas av mig som jobbar med det i alla fall.

Serier jag just börjat på:

Sit down, shut up (US remake) - animerad serie om en något dysfunktionell high school.

Better off Ted - Verdian dynamics är ett gigantiskt företag som tillverkar allt, även det lite mer ondskefulla (så länge man kan tjäna på det). Följer R&D-chefen och lite folk, någon sorts komedi.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat kika på Modern family, en sitcom som kretsar kring ett par hushåll som är släkt.
T.ex. gay-paret med adopterad asiatisk unge, fadern till en av nyss nämnda, hans colombianska yngre fru och hennes son, och syrran till den ena killen i gay-paret, som har en 'normal' familj med mamma, pappa och tre ungar. Tillsammans blir det riktigt bra och många tidstypiska problem/situationer/pinsamheter/humor dyker upp. Farfarn (han med yngre colombianska frun) är för övrigt killen som spelar Al Bundy i Våra värsta år :).

Vill du ha något att bita i så är kvinnofängelset (Prisoner Cell Block H) en klassiker. ca 700 avsnitt som började sändas runt 1970. Australiensk serie som känns mycket budget, skådespelarna känns fattiga till en början men efter flera avsnitt så verkligen funkar det otroligt bra. Finns att få tag på om man letar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solstice^:

nu blir det att prova på breaking bad, weeds, white collar och rescue me. tack för tipsen

Ett tips angående Rescue Me bara, ge den en ärlig chans, den blir bättre ju mer man investerar i den. De första avsnitten kan vara lite sega om man har fel inställning.

Edit: Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

south park, family guy

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaped:

Jag tycker du ska kolla på Breaking Bad. Det handlar om en kemilärare (som för övrigt är ett geni) som fått cancer. Han vet inte hur han ska få pengar till familjen när han dör så han börjar koka Crystal Meth med en gammal elev!

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Vad tror du?

Såg första avsnittet igår, verkar riktigt bra! tack igen!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

One Tree Hill är riktigt bra. Började titta på det efter jag hade titta klart på The O.C. Det handlar mycket om basket men man behöver inte vara speciellt intresserad av det. Riktigt bra!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Såg första avsnittet igår, verkar riktigt bra! tack igen!

Breaking bad är riktigt bra. Jag tror att den kan vara lite tuff att komma in i men efter ett tag blir det åka av!

Bästa serien som går just nu!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Twin Peaks
X-files
Dexter
House

Permalänk
Medlem
Skrivet av dala56:

Breaking bad är riktigt bra. Jag tror att den kan vara lite tuff att komma in i men efter ett tag blir det åka av!

Bästa serien som går just nu!

Sett fyra avsnitt nu och jag älskar den mer och mer, även kompisen har börjat titta och fastnat :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vill du se något som faktiskt är bra bör du kika in HBOs sortiment, blir rätt tröttsamt med alla andra b-serier som behöver cliffhangers i varje avsnitt för att behålla tittare..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programs_broadcast_by_HB...

Rekommenderar framförallt The Wire, Sopranos, Six Feet Under, Deadwood, Rome, Boardwalk Empire. Snart kommer även Game of Thrones som verkar lovande.

Klarar du av brittisk humor bör du definitivt ge Coupling samt The IT Crowd en chans.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

No ordinary family - familjär superhjälte serie. Helt ok. Lite mycket moral ibland.
Kan också rekomendera Avatar - the last airbender. Finns 3 säsonger.
Dead Rising - Schysst zombieserie.
Dexter
Sen givetvis: Top Gear!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Om du älskade Dead like me tycker jag verkligen du ska se Pushin Daisies!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk

Haven - Kan jag rekommendera om du gillar lite övernaturliga saker i vardagen typ Fringe (fast den är inte särskilt lik Fringe).
http://www.imdb.com/title/tt1519931/
Psych - Komedi, handlar om en kille som jobbar externt åt polisen och hjälper till att lösa mysterium, folk tror är ett medium men egentligen är han bara väldigt duktig på att se detaljer.
http://www.imdb.com/title/tt0491738/

Dollhouse är också rätt bra. Flashforward var också rätt bra men slutar konstigt med lösa trådar vilket suger.
Annars har väll andra redan nämnt det mesta som jag kan rekommendera.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

...Och gillar man Pushing Daisies så borde man gilla Wonderfalls. Båda är kalasbra serier

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Scrubs för helsike!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Blue mountain state riktigt jävla rolig! College miljö, snygga brudar, knark! Kan det bli bättre?

Permalänk
Medlem

Många bra tips här, många serier man har sett.

Slänger in cougar town som ett "slötitta" serie och Black books som en underbar serie som tog slut alltför snabbt.

Visa signatur

Asleep in my casket, all rotting and gory. Now, watch me dance in the purgatory!
I waltz with the devil, "Till death do us part". I tango with demons, eating my heart.
They feast on my soul, they feed on my fear. Hugs and Kisses, I wish you were here!

Permalänk
Skrivet av No:

Många bra tips här, många serier man har sett.

Slänger in cougar town som ett "slötitta" serie och Black books som en underbar serie som tog slut alltför snabbt.

Ja fy fan.. nu skäms jag lite.... Black books är ju bästa serien som gjorts...

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2