Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Varför googlar du inte?
Enkel sak. Fast du verkar ju vara en EA fanboy eller helt enkelt av någon anledning så vill du skydda EA eller så gillar du dom. Trots allt dåligt dom gör för dator spel idag.
99% av allt vettigt folk som läser det där förstår att det är PR bullshit.
Tror du det bådar gott för EA ifall folk får höra att en person blev bannad från sitt spel pga att han kallade EA "devil" på deras forum? Nej. Klart som fan dom städar upp och gör nåt åt det och ber om ursäkt.

Nej , #10870333
Jag har samma åsikt som dig men du påstår att du har bekräftelse på att det var en PR lögn som jag efterfrågar källan till och inte den slutsats som du / jag och alla andra kan dra direkt utan fakta efter fadäsen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jaha vad säger man då om spelet?

Jo det är ett underhållande spel som man verkligen vill spela klart, det är ju ändå ett bra betyg!

Gillar hur man jobbat med storyn och karaktärerna, bara att lyssna på när som småtjafsar är ju underhållande!

Stridssystemet är mer slipat och "talangträden" är bättre/roligare.

Det är dock inte lika episkt som första spelet, vilket är ett medvetet val från Bioware. Att man också återanvänder miljöer är helt klart ett minus.

Jag hade gärna sett att dom jobbat ett halvår till på spelet, det är inte lika bra som ettan, men man har gjorde flera positiva saker och jag har haft jäkligt kul, så det är helt klart ett köp jag är nöjd med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Jaha vad säger man då om spelet?

Jo det är ett underhållande spel som man verkligen vill spela klart, det är ju ändå ett bra betyg!

Gillar hur man jobbat med storyn och karaktärerna, bara att lyssna på när som småtjafsar är ju underhållande!

Jo karaktärerna miljöerna tycker jag mycket om men stridssystemet är inte riktigt i min smak än.
Kanske känns bättre när man kommer in i det mer, inte kört så länge än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nu kanske en del tror jag är nån typ av fanboy så jag har nu samlat ihop mina egna intryck av spelet då jag spelat på HARD fram till act2.
Här kommer detaljerade för och nackdelar , jag gillar spelet trots allt och kommer köra många timmar och säkert flera genomspelningar så vissa av dessa punkter kanske är lite förutfattade pga min begränsade tid i spelet.
Lade in spoilerskydd på 2 punkter då man kanske vill upptäcka sånt själv.

Nackdelar:
* Striderna går i vågor så efter man tagit död på de tex första 5 fienderna så "POFF" dyker det upp nya ur tomma intet , man kan aldrig vara säker att ens mages/rangers står säkra i bakgrunden för nästa våg fiender kan behaga dyka upp rakt på dem trots man står i ett hörn med vägg bakom sig.

* Fiende-minibossar & Magiker kan teleportera sig över hela banan bara för att göra det svårare att fokusdöda dem *URGH!*

Dold text

* Fällor finns inte mera så man kan inte stealtha och förhands-spana o sätta upp en fälla , stealth funkar bara 10 sekunder också , dock finns det fällor på banorna men man måste investera sjukt med poäng i Cunning för att det ska funka o se dem.
* Många miljöer ser likadana ut / återanvända & man är ju i stan nästan hela tiden.
* Många sidouppdrag är rätt intetsägande och känns ibland rörigt då man oftast bara fläskar på o tar alla quests man hittar.
* Efter ett tag känns striderna mer som ett hinder i storyn som man vill gå vidare med.
* Går inte o maxa grafiken för det är för buggigt just nu.
* Runor/Pots & annat är för dyrt (Iallafall i början eftersom man måste spara pengar)
* Du kan inte byta rustningsdetaljer på dina companions , vapen & ringar/bälten går bra. Går dock att köpa upgrades till deras rustningar men trist att inte kunna trycka på en tex. en full plate som ser cool ut på companions.
* AI'n 'är ruskigt konstig ibland , den byter target & trots man själv manuellt satt dem att hugga vidare på en viss fiende så byter de då man byter karaktär, likaså får de för sig att springa fram rakt in i fiender osv.
* Fortfarande en förvirrande sörja av sustained mode spells/skills som är skitjobbigt o ha koll på.
* Default AI scripten är fortfarande rätt stendumma och kräver tweaks.
* Svårt o se om man verkligen aktiverat en spell/skill
* trist med "junk items" känns rätt meningslöst o hitta sånt , de kunde skippat det helt & ge pengar direkt.
* Många gånger svårt att markera fiender i strider , platsen där fienden är respk där man kan markera dem är ofta olika.

Fördelar:
* Striderna blir mer taktiska då man måste ta hand om aggro på rogues/mages och hela tiden flytta runt sina gubbar annars blir de lätt ätna av fiender.
* Rätt kul att bygga combos mellan klasser , stagger/brittle/confused = KABOOM!

* Trevlig/otrevlig överaskning med Assassins som verkligen stealthar o köttar skiten ur ens magiker.

Dold text

* Mycket bättre skillträd med boost på spells inbyggt , likaså har varje companion egna unika skills.
* Väldigt kul att kötta en våg av klena fiender med bara 1 spell/skill , BOOM SPLATT så är alla döda i en explosion av blod.(Ja, jag är lättroad)
* Grafiken är ruskigt snygg med DX11 och High samt High resolution pack , kommer på mig att stirra på rustningar och miljöer då det är så snyggt.
* Spells och ljuseffekter då man krigar är också grymt snygga.
* Elfs ser faktiskt ut som elfs även om ansikten ser lite konstiga ut så tycker jag det är skitbra då de har späd kroppsbyggnad lite åt små asiater i storlek medan dvärgarna är mera breda & korta.
* Roliga companions och faktiskt går det helt okej att swappa o byta mellan dem i olika strider, man är inte låst i tank/healer standarden.
* Companions ger många roliga kommentarer sinsemellan och har intressanta bakgrunder.
* Skön story med många moraliska pikar hit o dit då 3 olika faktioner är inblandade i en politisk röra och man får göra en del svåra val.
* Också rätt skönt att ens val märks i senare akter , räddar man nån så får man se vad som händer efteråt.
* Enkel o simpel karta att ta sig mellan olika platser , kul med dag&natt val också.
* Lättare konversationssystem , enkelt att se vad för val man gör. Liten nackdel dock att man i vissa fall egentligen gör samma val men har bara 3 olika snitsiga svar på samma väg att gå och inte 3 olika riktiga val.
* Men det är lätt i konversationer att se då man gör ett vägval iallafall.
* Enklare inventory , gör det enklare att välja nya vapen & rustningar.
* Simplare system med runor/pots - bara man hittar material & recept 1ggn kan man köpa pots sen o slippa släpa på råmaterial.
* AI scripten är inte begränsat från början utan man kan bygga stora scripts direkt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Hjälpsam

Såg att det var massor som gett DA2 noll och eller i betyg, så dåligt kan det omöjligt vara.
Jag tycker att det verkar vara en försämring, även om demot verkar riktigt snyggt, men även om det bara vore 75% så bra som ettan, är det fortfarande ett bra spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Bra Review

Fy fan va bra, du fick verkligen med exakt min sinnesstämmning också. Både det som de gjort bra och de som de gjort mindre bra.

Perfekt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Hjälpsam

Från http://www.techspot.com/news/42819-dragon-age-ii-gpu--cpu-per...
I got SLI working in the demo version by using a simple trick I read on a forum...
What I did is just do the old rename trick... changed the name to metro2033.exe (it has to be a DX11 game to get DX11 they said).
And voila, my fps went from low 20's to constant 60 fps (vsync) on my 460 GTX SLI rig...

TRY IT!

edit 267.59 ger tydligen bättre prestanda för Nvidia.
http://www.techspot.com/news/42819-dragon-age-ii-gpu--cpu-per...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Fy fan va bra, du fick verkligen med exakt min sinnesstämmning också. Både det som de gjort bra och de som de gjort mindre bra.
Perfekt!

Tackar för det , hoppas jag är skapligt objektiv med vad jag skrev även om jag tenderar att tycka att 2an är övervägande bra.

Edit: oeps ser att ratatosk postade samma så jag deletar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

267.31 fungerar fin fint för mig utan problem med allt på max i dx11.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gick från 25fps till 60+fps med 267.59! Drog ned drivern från laptopvideo2go med moddad inf. Kör 460GTX SLI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppdaterade catalyst från 10.10 till 11.2 idag. Inga mer crasher av spelet verkar det som

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Installerat Hi-Res Pack och kör Very High DX11 med 4xMSAA samt 8xAF i 1920x1200 samt Vsync på. Catalyst 11.4 med CAP 11.2 #4.
Hur kollar man FPS? Känner inte att jag ligger på konstant 60 som jag siktar på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Installerat Hi-Res Pack och kör Very High DX11 med 4xMSAA samt 8xAF i 1920x1200 samt Vsync på. Catalyst 11.4 med CAP 11.2 #4.
Hur kollar man FPS? Känner inte att jag ligger på konstant 60 som jag siktar på.

Fraps är det nog det bästa program man kan kolla ens fps med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Haha spelar det någon roll? ett spel kan vara snyggt ändå. Jag tycker att minecraft är snyggt, har det DX11 eller?

Hur är det snyggt? Lär ju knappast vara många som spelar det spelet för att det är snyggt...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

kan du berätta lite om Hi-Res pack?
Vart laddar man ner det?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Joppes:

Vart laddar man ner det?

http://social.bioware.com/page/da2-patches

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fraps är det nog det bästa program man kan kolla ens fps med.

Snor inte själva FRAPS programmet några FPS också?

Skrivet av Joppes:

Vart laddar man ner det?

Se fiskraags post nedan Hi-res ger helt enkelt snyggare texturer.

Tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Försök hålla en trevligare stämning i tråden.

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid med Fraps igång, tycker inte det verkar sno något. Men svårt att kolla utan fraps.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anarkizt:

Jag kör alltid med Fraps igång, tycker inte det verkar sno något. Men svårt att kolla utan fraps.

Man kan ju alltid använda MSI Afterburner för att kolla fps. Personligen vart jag rätt besviken på 2:an, allt är så fördummat. Blev helt enkelt för stor skillnad mot DA:O för att jag ska känna mig bekväm

Permalänk
Medlem

EvilPuppy - hur gör man för att se fpsen med MSI AfterBurner? Jag kör den också hela tiden så det vore ju smart om man kunde få det att funka!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fraps "snor" ju bara fps om man spelar in samtidigt, då kan fpsen sjunka ganska rejält.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Har inte använt FRAPS på väldigt länge

Skrivet av EvilPuppy:

Man kan ju alltid använda MSI Afterburner för att kolla fps. Personligen vart jag rätt besviken på 2:an, allt är så fördummat. Blev helt enkelt för stor skillnad mot DA:O för att jag ska känna mig bekväm

Jasså? Hur gör man det?

Skrivet av Oggaaaa:

Fraps "snor" ju bara fps om man spelar in samtidigt, då kan fpsen sjunka ganska rejält.

Så var det nog

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Seriöst, snacka om att slänga pengarna i sjön

Det här är ju värre än det värsta hack'n'slash jag varit med om. Allt man kan göra är att sucka när det kommer nya fiender från luften eller från marken fastän man rensat allt. Det är inte Unreal Tournament där man respawnar efter man dött, liksom.

Hallå! Det är ett rollspel som ska ha en viss handling, men handlingen i sig är ju också hyfsat mysko. Just nu spelar man alltså Varrics historia. Kul grej. Man vet ju att Varric överlever fastän allt man vill är att han dör. Dessutom verkar Varric återberätta allt i samma miljö; återkomsten till Mass Effect 1 vad det gäller dungeons...

Och vad är det med snacket?
-Hej, jag är en kul kille!
-Hej, jag är en snäll kille!
-Hej, jag är en hård kille!
-Hej, jag är kär i dig.

Vilken sjuk besvikelse. Trots allt negativt jag läst är detta spel så enormt galet mycket sämre än jag någonsin kunde tro. Blir så less... Webspelet som var pre-Dragon Age var ju mer avancerat... och fan vet om det inte är snyggare också.

Jävla skitspel.

edit: Och hur spännande är det att leta igenom kartorna när man hela tiden vet EXAKT vart man ska gå, men man vill inte gå dit ändå för att då får man möta 289318123819 street thugs längs vägen bara för att det råkar vara natt när man ska träffa den där jävla mystiska personen.

Permalänk

Köttade precis spelets enda High Dragon, första försöket, på nightmare. Kändes ändå rätt bra

Permalänk
Medlem

Tackar.
Märkte dock ingen direkt skillnad. Dock så gjorde jag ingen före, efter jämförelse. Men nog är det snyggt alltid.

----

Börjar dock bli riktigt trött på hur fighterna fungerar. Det är omöjligt att planera den strategiska positioneringen innan man börjar en strid då det bokstavligen ramlar ner ny spawnade mobs från skyn lite varstans. Inte alls ovanligt att den spawnar en hel hög av mobs rakt där jag valt att ställa min range. Att dom spawnar helt random är väll inte det som stör mig mest egentligen, utan att det är mer regel än undantag att det alltid ska spawna vågor av units under fighterna. i början så kändes det lite nytt o spännande med fler fasiga strider men nu efter jag spelat ett par timmar så börjar det mer och mer bli jobbigt att varenda liten skit strid ska bli en spawn 'n grind fest där man får be att man inte ställt sin healer och sin mage där nästa våg ska poppa fram.

Sen måste jag också klaga lite på att dom återanvänder miljöerna lite väl ofta ibland och att det är lite korridor varning på dom.

Nu har jag nog klagat av mig tillräckligt. Spelet är ju overall jävligt bra, är bara en sån besvikelse mot DA: O.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Har klarat ut det nu. Det var inte värt de 450 spänn som jag betalade kan man säga.

Permalänk
Hjälpsam

http://www.youtube.com/watch?v=U15daK0iFkI&NR=1
Gillar egentligen inte remixer men jag hittade inte originalet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som har kommit till de stora stengubbarna som är i underjorden? Möter en boss som fullständigt slaktar sönder min grupp. spelar på normal.
Nån som har tips om ni vet vad jag snackar om? vill inte avslöja för mycket för de som inte har kommit dit än.