Permalänk

Modifiera Opera

Hej, nu är det så att jag vill testa Opera men det "uppför" sig inte som jag vill speciellt med flikar. T.ex. så när jag höger klickar och väljer "Öppna i en ny flik" så vill jag att den ska öppnas bredvid den fliken jag är i vid, vid det tillfälligt. Men den öppnar istället den längst till höger i flik raden. Ett annat "problem" jag har är att när jag öppnar en ny flik så "öppnas" den fliken, men jag vill att den ska vara kvar på den fliken jag är på.

Finns det något sett att ändra dessa beteenden i Opera?

Mycket tacksam för svar!

// TPH

Permalänk

På din första fråga så går du in i Settings - Preferences - Advanced och väljer Tabs, sen kryssar du i "Open new tab next to active"

På din andra fråga så gör du så att du antingen högerklickar på länken som du vill ha i en ny flik och väljer "Open in background tab" alternativt håller in Shift + Ctrl och sedan klickar på länken.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Du kan använda mittenknappen på musen för att till exempel öppna länkar i en ny tab i bakgrunden. Mycket smidigt.

Verktyg -> Inställningar -> Avancerat -> Genvägar -> Alternativ för mittenknappsklick...

Permalänk

Tack så hemskt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePhotoHead:

Ett annat "problem" jag har är att när jag öppnar en ny flik så "öppnas" den fliken, men jag vill att den ska vara kvar på den fliken jag är på.

Alternativet att öppna i bakgrunden finns ju i menyn när man högerklickar. Vidare så kan man göra det med musgester (ner och sedan upp igen) och som sagt så kan man sätta det på mittenknappen också.