Permalänk
Medlem

Göm dig bakom pelarna. (om det nu är samma gubbe vi pratar om?!)

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äh, nu har jag gett det ett par timmar till... gud så räligt. Det blir ju bara värre...

Permalänk
Medlem

Får väl tyvärr hålla med om att jag börjar tröttna på fighterna (efter 30 timmar ). De börjar kännas som nånting jag måste ta mig igenom för att få storybitarna. Förstår inte riktigt hur de tänkte ärligt talat. Visst, det ska vara "episkt", men det är det inte. Det är bara störande. Det var mycket svårare strider i DA1 och helt klart mycket mer planerat. Så nej, striderna är inte mycket att hurra för. Resten är däremot guld värt som vanligt. Även om jag gillade DA1s story bättre. Den kändes mer... äkta. De två fördelar man har i tvåan är Isabela/Varric (jag gillar honom!) och att man slipper ha Alistair i sitt party

Permalänk
Medlem

Jag hade en del förväntningar på spelet och de uppfylldes aldrig riktigt.

Dock har jag ju svårt på hard nu. I DA1 var allt extremt enkelt med min mage på samma svårighetsgrad.

Fint att de utmanar en lite till skillnad från de flesta tycker jag.

Permalänk
Entusiast

klarade precis DA2, helt klart godkänt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det här suger kuk riktigt ordentligt. DAO var ju [nästan] i par med Biowares gamla klassiker såsom BGII så det här är ju helt sjukt trist. Det är ju för fan en uppföljare, man hade hoppats på lite mer... Jaaja.. Fuck it. Får spela om ettan som tjyv istället dådå..

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jasså? Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

Storyn och dialogsystemet tycker jag är ok. Även nya skillträdet funkar bra, däremot striderna och hur vissa av skillsen används gillar jag lite mindre (och alldeles för mycket blod. Var kul en stund). Däremot blir jag rejält irriterad på att fiender dyker upp på nytt hela tiden i striderna. Hoppas de lär sig till nästa del.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Det är ju dessutom "lag" på att andravågen dyker upp på ens rangers/mages, trots att man rensat hela universum innan samt att dessa mages/rangers står längst ute på toppen av en ravintunga med eventuell tank/rogue som blocker. Sjukt irriterande.

Permalänk
Medlem

Någon som köpte spelet från en fysisk butik och vet ifall man kan regga spelet på steam ändå? Hade varit nice, men får inte till det.
Please advice?

Thank you!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Någon som köpte spelet från en fysisk butik och vet ifall man kan regga spelet på steam ändå? Hade varit nice, men får inte till det.
Please advice?

Thank you!

Regga på EA downloader istället.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Regga på EA downloader istället.

Redan gjiort det men vill ha det på steam där alla andra spel finns...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk
Medlem

Hur är det med schmexet då? Mer eller mindre, bättre eller sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hudda:

Hur är det med schmexet då? Mer eller mindre, bättre eller sämre?

Same same

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antar att alla fått tillgång till tre tomes (Extras) som man kan hämta ut i Gamlen's hus tillsammans med Blood Dragon Armor (värdelös för Mages & Rogues). Frågan är...vart hamnade tomes? Vill läsa dem för tydligen skulle man få lite permanenta boosts. Letat igenom hela Inventoryt utan resultat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mocka:

Antar att alla fått tillgång till tre tomes (Extras) som man kan hämta ut i Gamlen's hus tillsammans med Blood Dragon Armor (värdelös för Mages & Rogues). Frågan är...vart hamnade tomes? Vill läsa dem för tydligen skulle man få lite permanenta boosts. Letat igenom hela Inventoryt utan resultat.

Tomes "aktiveras" direkt, tror jag, inget man behöver leta upp i sitt inventory, alltså.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mocka:

Man läser dem automatiskt när man plockar upp dem, som jag förstått det.

Skrivet av dovienya:

Äh, nu har jag gett det ett par timmar till... gud så räligt. Det blir ju bara värre...

Hahaha, precis så jag kände de sista timmarna i spelet. Herregud alltså. Nog för att man var besviken i början av spelet men slutet tar fan alla pris på sämsthet.

Tycker att den här bilden sammanfattar spelet rätt bra:

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Tycker att den här bilden sammanfattar spelet rätt bra:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/1299843755480.jpg

I dunt get it..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Göm dig bakom pelarna. (om det nu är samma gubbe vi pratar om?!)

Dold text

aha, ska testa
man tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Tackar.
Börjar dock bli riktigt trött på hur fighterna fungerar. Det är omöjligt att planera den strategiska positioneringen innan man börjar en strid då det bokstavligen ramlar ner ny spawnade mobs från skyn lite varstans. Inte alls ovanligt att den spawnar en hel hög av mobs rakt där jag valt att ställa min range. Att dom spawnar helt random är väll inte det som stör mig mest egentligen, utan att det är mer regel än undantag att det alltid ska spawna vågor av units under fighterna. i början så kändes det lite nytt o spännande med fler fasiga strider men nu efter jag spelat ett par timmar så börjar det mer och mer bli jobbigt att varenda liten skit strid ska bli en spawn 'n grind fest där man får be att man inte ställt sin healer och sin mage där nästa våg ska poppa fram.

Exakt! Det är så roligt när en rogue poffar fram från ingenstans och slaktar min mage med en backstab attack. Nu har jag gått ner till hard och då är det ju så lagom roligt då man knappt behöver styra gubbarna alls.

Får se om man orkar spela igenom spelet nu när Shogun 2 och så mycket annat gott släpps.. Av det jag spelat så känns det ju som att man inte kan ge det mer än 5/10.

Permalänk
Hedersmedlem

Har läst så mycket dåligt överallt så nu hoppar jag DA2 helt och hållet. Verkar vara helt uselt jämfört med DA-O som var ett av de bästa spelen på mycket länge i mitt tycke.

Tack till alla som skriver utförligt!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Har läst så mycket dåligt överallt så nu hoppar jag DA2 helt och hållet. Verkar vara helt uselt jämfört med DA-O som var ett av de bästa spelen på mycket länge i mitt tycke.

Tack till alla som skriver utförligt!

Tro mig du missar inget.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Discokungen
Skrivet av mandrag0ran:

I dunt get it..

Suck...

Edit: Glömde säga att jag tycker Merrill är den mest irriterande karaktären sen Jar Jar Binks, om inte mer så.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Edit: Glömde säga att jag tycker Merrill är den mest irriterande karaktären sen Jar Jar Binks, om inte mer så.

Hahha där ser man, jag och min polare som spelar spelet tycker båda två att hon är den mest underbara karaktären som finns
Roligt att man kan diffa så mycket i vad man gillar

Håller dock med om att jar Jar Binks borde dött efter 5 minuter

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flamso:

Amen. Tyvärr verkar det ju vara många som gillar henne, vilket gör att jag fruktar att hon och inte andra mer intressanta karaktärer är med i ev. expansion/DLC. Voice actingen på henne är dessutom fruktansvärd.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ErDraug:

Hahha där ser man, jag och min polare som spelar spelet tycker båda två att hon är den mest underbara karaktären som finns
Roligt att man kan diffa så mycket i vad man gillar

Håller dock med om att jar Jar Binks borde dött efter 5 minuter

Man vill ju bara slå ihjäl henne för att hon försöker för mycket. Hopplöst jobbig person. Enda anledningen till att hon kommer undan med det är för att hon är tjej. Och, eh, alv.

Skrivet av Aser:

Amen. Tyvärr verkar det ju vara många som gillar henne, vilket gör att jag fruktar att hon och inte andra mer intressanta karaktärer är med i ev. expansion/DLC. Voice actingen på henne är dessutom fruktansvärd.

Ja, det är hopplöst som fan. Men i det stora hela så är jag inte så förvånad i utvecklingen. Det påminner om Mass Effect 1 och 2, skillnaden där. De tog bort maaaaaaaaassor som gjorde det bra men kanske inte lika lättillgängligt som CoD och sen la de till lite småfula saker, bara för att. Kontentan blev ett spel som är helt okej men inte alls är i samma stil eller nästan samma genre som förstaspelet. Bioware är lite udda. Sen att ME2 är mycket bättre än DA2 är ju en annan sak.

Ska i alla fall spela om DA2 om jag får tag i Fenris och Isabela, för att se om det finns någon form av djup i spelet. Jag är inte en sån som ger upp i första taget.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flamso:

Man vill ju bara slå ihjäl henne för att hon försöker för mycket. Hopplöst jobbig person. Enda anledningen till att hon kommer undan med det är för att hon är tjej. Och, eh, alv.

Ja, det är hopplöst som fan. Men i det stora hela så är jag inte så förvånad i utvecklingen. Det påminner om Mass Effect 1 och 2, skillnaden där. De tog bort maaaaaaaaassor som gjorde det bra men kanske inte lika lättillgängligt som CoD och sen la de till lite småfula saker, bara för att. Kontentan blev ett spel som är helt okej men inte alls är i samma stil eller nästan samma genre som förstaspelet. Bioware är lite udda. Sen att ME2 är mycket bättre än DA2 är ju en annan sak.

Ska i alla fall spela om DA2 om jag får tag i Fenris och Isabela, för att se om det finns någon form av djup i spelet. Jag är inte en sån som ger upp i första taget.

Jag brukar bestämma mig för ett party och köra på det såvida det inte finns någon speciell anledning att ta med någon annan (tillfällig substitution). Körde:

Isabela, Bethany (som byttes mot Anders), Aveline, Anders och ibland Varric.

Dold text

Tror inte jag orkar ta mig igenom det igen. Körde hard till slutet av spelet och sedan casual för att jag inte ville ödsla mer tid på det.

Edit: Har för övrigt kört BG->BGII (dock inte icewind dale 2, och throne of bhaal då jag inte haft så mycket tid som när man var yngre). Har dock som ambition att köra igenom hela BG serien (och icewind dale) med en och samma karaktär någon gång i mitt liv :). DA2 är väldigt platt i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Har kört NWN med expansioner minst 2ggr vardera, NWN2 fyra gånger och DAO två gånger. Att man spelar om ett spel med gameplay på typ 60h är ett gott betyg. DA2 har jag kört någon timme, sedan dess har jag suttit nedgrottad i Shogun 2 och Bulletstorm. Det enda som drar mig till DA2 är att jag känner att jag "borde" eftersom jag ändå köpt det till fullpris. Känner inte att jag orkar analysera _varför_ jag inte känner mig sugen, bara konstaterar att det är så och att Bioware därmed misslyckats, åtminstone gentemot mig.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

det jag är mest besviken på är vad har 2an för mening gentimot 1an? ända kopplingarna som finns verkar det som är att ja du kommer från ferelden flyr till kirkwall, l'ngre fram träffar man hon Leliana(Bard/rogue) från 1an och även Alistar(Prince/Kung av Ferelden) men 2an har inget med Grey Wardens eller Darkspawn att göra -.- + reklam filmen som visas så ser det ju ut som att Huvudpersonen man är typ är Warrior och Mage samtidigt

Dold text
la till spoilertaggar
Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Aser:

Jag brukar bestämma mig för ett party och köra på det såvida det inte finns någon speciell anledning att ta med någon annan (tillfällig substitution). Körde:

Isabela, Bethany (som byttes mot Anders), Aveline, Anders och ibland Varric.

Dold text

Tror inte jag orkar ta mig igenom det igen. Körde hard till slutet av spelet och sedan casual för att jag inte ville ödsla mer tid på det.

Edit: Har för övrigt kört BG->BGII (dock inte icewind dale 2, och throne of bhaal då jag inte haft så mycket tid som när man var yngre). Har dock som ambition att köra igenom hela BG serien (och icewind dale) med en och samma karaktär någon gång i mitt liv :). DA2 är väldigt platt i jämförelse.

Ja, jag ska väl inte säga att jag är så "hardcore". Körde normal utan några som helst problem som mage tills jag stötte på en Saarebaas. Då var det omöjligt. Fick gå fram och tillbaka i svårighetsgrad ett par gånger där. :S Sen var ju slutet helt åt helvete löjligt. Men det tänker jag inte gå in mer på.

Ooouh, det är hårt! Ska nog sätta mig in i det igen, det var ett tag sen, minst sagt.

Visa signatur