Spara ner video från flash spelare @ klubbland.se?

Permalänk
Medlem

Spara ner video från flash spelare @ klubbland.se?

klubbland.se lade precis upp en livespelning med bob hund från Mejeriet och jag skulle gärna vilja ladda ner den och bränna den på en dvd så att jag kunde se den på min tv här hemma.

länk till spelningen

Jag testade att spela in hela skärmen med programmet HyperCam 2 vilket inte funkade särskilt bra då videon spelades upp väldigt snabbt av någon anledning.

Vet ni något bra program jag skulle kunna använda för att få hem den här videon?

Permalänk
Medlem

rtmpdump.exe -o bobhund.mp4 -r "rtmp://länkadress_till_videoström" RTMPDump v2.3 (c) 2010 Andrej Stepanchuk, Howard Chu, The Flvstreamer Team; license: GPL Connecting ... INFO: Connected... Starting download at: 0.000 kB INFO: Metadata: INFO: duration 1131.67 INFO: moovPosition 28.00 INFO: width 640.00 INFO: height 360.00 INFO: videocodecid avc1 INFO: audiocodecid mp4a INFO: avcprofile 77.00 INFO: avclevel 32.00 INFO: aacaot 2.00 INFO: videoframerate 25.00 INFO: audiosamplerate 48000.00 INFO: audiochannels 2.00 INFO: trackinfo: INFO: length 28291000.00 INFO: timescale 25000.00 INFO: language eng INFO: sampledescription: INFO: sampletype avc1 INFO: length 54320128.00 INFO: timescale 48000.00 INFO: language eng INFO: sampledescription: INFO: sampletype mp4a 117363.613 kB / 1131.65 sec (99.9%) Download complete

Jag brukar köra programmet rtmpdump på Linux men det funkar även på Windows.
Nerladdningslänken till videofilen kan man med lite tur hitta genom att studera sidans källkod i webbläsaren. Funkar inte rtmpdump så kan det ibland funka med VLC Media player (konvertera nätverksström).

Sedan får du konvertera den till DVD-format förstås om din DVD-spelare inte kan spela upp mp4-filer.

EDIT: Här är en bättre guide: http://huggpunkt.org/ladda-hem-fran-svtplay-v2

Lagt till länk till guide
Permalänk
Medlem

Här har du länken, sen får du väll använda rtmpdump eller liknande program:
rtmp://fl11.c91005.cdn.qbrick.com/91005/_definst_/kluster/201...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Funkade perfekt, tack!