Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Fasen, hade avbokat spelet i besvikelse men nu har man blivit påverkad av hypen etc så nu har man köpt spelet ändå:P

Mm, tyckte alltför många "ragequitade" och avbokade spelet när de meddelade att det endast var dx9 samt att det blev ett himla väsen om hur dåligt demot var. Kändes som det blev en ren noseboeffekt i slutet, att alla avbokade bara för att andra gjorde det.

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jahopp så var det spelet avklarat =/ det kändes kort och historian är mysko. vad ska man göra nu då?

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

rätt intressnt det han snacka om... tack för länken.

den skribenten kändes ju lite väl negativ. crysis 2 ser ju faktiskt rätt snyggt ut kanske inte vad man förväntat sig av crysis uppföljare men snyggt är det

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag kommer först köpa det när de har fixat DirectX11 patchen.

Så tänkte jag också. Men ska du köpa det till ett humant pris så är det release som gäller numera (om du inte väntar typ 2-3 år.
Många stora kedjor gör ju såhär nu.

299:- på dustin. (dock måste du betala frakt på 59) 333:- på elgigg-fjanten vilket känns prisvärt. Kan bli att besöka den tyska maffian och den Svenska (troligen inte) giganten i morgon.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Älskade den länken, vilken rage, vilken liten grek. Tyckte det roligaste var att han säger att de i princip snodde $60 från honom. Man får la skylla sig själv om man inte gör research(demo/gameplay video) först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Älskade den länken, vilken rage, vilken liten grek. Tyckte det roligaste var att han säger att de i princip snodde $60 från honom. Man får la skylla sig själv om man inte gör research(demo/gameplay video) först.

Skylla sig själv? gameplay är det sista man ska lita på om man ska göra research på ett spel och lirar man demo/beta och klagar på det så hoppar alla tomtar upp och kallar dig gnällspik för det är ju trots allt ett demo. Och recensioner kan man glömma, det är ju numera en trend att ge höga betyg till dåliga spel och att som recensent våga kritisera ett spel existerar inte.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Får se om 6950 FLASH> 6970 orkar mednu då, får det imorgon.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Jahopp så var det spelet avklarat =/ det kändes kort och historian är mysko. vad ska man göra nu då?

Du kan fortsätta skryta för oss som fortfarande väntar på spelet?

Permalänk
Medlem

Fick mitt ex i går. Tyvärr så stoppade AVG spelet efter att det patchats upp till V. 1.1.
Abger att den innehåller ett virus, Win32/Heur. Verkar som om AVG felaktigt pekar ut filen att den innehåller ett virus, se http://www.gadgetechnet.com/computers/general/active-to-all-avg-users-with-win32heur-alerts.html

Tyvärr så tog AVG bort exe filen så spelet går inte att starta, för tillfället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMicke:

Fick mitt ex i går. Tyvärr så stoppade AVG spelet efter att det patchats upp till V. 1.1.
Abger att den innehåller ett virus, Win32/Heur. Verkar som om AVG felaktigt pekar ut filen att den innehåller ett virus, se http://www.gadgetechnet.com/computers/general/active-to-all-avg-users-with-win32heur-alerts.html

Tyvärr så tog AVG bort exe filen så spelet går inte att starta, för tillfället

AVG stoppade både Crysis och Crysis WH för mig. Det satte stopp på många års använding av det programmet...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag kommer först köpa det när de har fixat DirectX11 patchen.

Jag med men hur länge skall man behöva vänta tro? Ett par veckor? En månad? Ett halvår?
Är det så att de vill att folk skall köpa konsollversionen som fan under ett par månader och sedan tar de bottenskrapets (a.k.a PC folket) pengar med hjälp av en DX11 patch?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redundant:

Jahopp så var det spelet avklarat =/ det kändes kort och historian är mysko. vad ska man göra nu då?

REDAN det tog runt en dag iallafall under en vecka wow det här blir inte kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Skylla sig själv? gameplay är det sista man ska lita på om man ska göra research på ett spel och lirar man demo/beta och klagar på det så hoppar alla tomtar upp och kallar dig gnällspik för det är ju trots allt ett demo. Och recensioner kan man glömma, det är ju numera en trend att ge höga betyg till dåliga spel och att som recensent våga kritisera ett spel existerar inte.

Väldigt sant, tycker alla spel nu för tiden får bra betyg :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Finns det en activation limit på 3/5 eller något liknande om man köper spelet på skiva?

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag kommer först köpa det när de har fixat DirectX11 patchen.

Skrivet av Mocka:

Jag med men hur länge skall man behöva vänta tro? Ett par veckor? En månad? Ett halvår?
Är det så att de vill att folk skall köpa konsollversionen som fan under ett par månader och sedan tar de bottenskrapets (a.k.a PC folket) pengar med hjälp av en DX11 patch?

Personligen tycker jag att ni inte ska köpa spelet och därmed stödja Crytek för att ha släppt ut en ren konsolport till PC spelarna. Man kan ju undra varför dx11 patchen inte fanns att ladda ner från start samt en patch för att fixa alla problem spelet har. De har haft gått om tid på sig.

I dagens läge verkar de släppa ut Beta versioner för att endast marknadsföra sitt spel.

Skrivet av Oneone:

Väldigt sant, tycker alla spel nu för tiden får bra betyg :/

Tyvärr så är det sant. Ta FZ.se som exempel där man hyllat och berömt överreklamerade spel trots att dessa spel fått enorm kritik från communityn och varit rena skräpet.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Spelet är 8-9 timmar så att klaga på längden känns ju lite dumt, men visst alltid någon som klagar på något. Nu för tiden räknas 9 timmar som ett av dom längre fps spelen.
Homefront, CoD, Killzone 3 och BF:BC2 är alla kortare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

körde det lite inatt men jag har inget att klaga på tycker det ser riktigt bra ut, ni som klagar över att inte dx11 är med förstår jag inte, vist kan det vara bra med ett spel som ser bra ut (det gör det redan) men jag måste säga att story och spel känsla är viktigare för mig. sen att dom portar från konsol till pc det kommer att bli bara mer och mer av det tyvärr. men det har vi att klaga på alla som laddar ner spelen istället för att köpa dom.

Permalänk
Skrivet av zzcool:

REDAN det tog runt en dag iallafall under en vecka wow det här blir inte kul

nä en dag tog det inte, har inte tålamod att sitta 24/7 nä men det tog väll 2-3 dagar av lite spelande då och då. men ja spelet är kort, jämfört med crysis 1 så är det stor skillnad på längden, här känns det som man står och trampar på samma hörna i staden och aldrig kommer någonstanns. sen är spelet väldigt linjärt och inte "free to roam" som jag gillar, finns bara en väg i crysis 2... framåt, och den vägen är väldigt smal =/

Jag köpte spelet enbart för "Multiplayer" läget.

BTW, Grafiken är jävligt snygg för att vara DX9, man kan se lite här och var där dom endast använt sig av 2d texturer och där tesselering skulle passa fint. så om spelet är snyggt nu så lär det blir häftigt värre när dx11 patchen kommer

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Skylla sig själv? gameplay är det sista man ska lita på om man ska göra research på ett spel och lirar man demo/beta och klagar på det så hoppar alla tomtar upp och kallar dig gnällspik för det är ju trots allt ett demo. Och recensioner kan man glömma, det är ju numera en trend att ge höga betyg till dåliga spel och att som recensent våga kritisera ett spel existerar inte.

Ehm, i artikeln så framkommer det inte att han spelat demot eller något likande.
Det jag menar är att det var så galet dumt gjort av honom (och alla andra som säkerligen gör samma sak) att köpa ett spel och helt lita på att "det kommer vara bättre än 1an", utan att ens testat det.
Och jag håller med dig, jag gillar inte att läsa recensioner det är bättre att skaffa sig en egen uppfattning - vilket man kan i princip göra om man skulle titta på en gameplay.

För det enda han klagade på var väl i stort sett grafiken? - Vilket man enkelt kan kolla upp på t.ex youtube.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilstallione:

AVG stoppade både Crysis och Crysis WH för mig. Det satte stopp på många års använding av det programmet...

Uselt, men går det inte att lägga in undantag som i många andra antivirusprogram?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det tar ca 30 sekunder att gåra något sådant i AVG. Att den tom blockar något sådant ser jag bara som att det är ett bra antivirusprogram. Fast ibland är de lite överkännsliga kan jag hålla med om.

Permalänk
Medlem

Köp inte spelet om ni är ute efter att spela online!
När man kommer i en lobby så får man vänta ca 4min innan den delar upp lagen och börjar räkna ned till start och hur många sekunder tror ni det är? JO 250 JÄVLA sekunder! Sen när det räknat ned och det skall starta så till största delen så står det : Connection to host lost.......

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Det tar ca 30 sekunder att gåra något sådant i AVG. Att den tom blockar något sådant ser jag bara som att det är ett bra antivirusprogram. Fast ibland är de lite överkännsliga kan jag hålla med om.

När crysis 2 demot patchade till 1.2 så tog den(avg) omedelbart bort samtliga .dll filer utan att ens låta mig välja att ha kvar dem. efter att intstalerat om spelet några gånger (lyckades inte hitta .dll-filerna online) så bytta jag till avast och de funkar fett

Sen har stött på en del rykten om att pc versionen inte är klar och att de släppte en konsol port för att ea pressade. Nån som hört något?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Komiskt att Crossfire inte fungerar, är väl bara att vänta då.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Installerar Crysis 2 Limited Edition nu på PS3!
Oj va roooooligt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Det tar ca 30 sekunder att gåra något sådant i AVG. Att den tom blockar något sådant ser jag bara som att det är ett bra antivirusprogram. Fast ibland är de lite överkännsliga kan jag hålla med om.

Skulle just göra detta, men efter att jag kommit hem från jobbet och igen uppdaterat avg's definitions fil så hittar inte längre AVG ett virus i Crysis 2

Permalänk

Är det bara jag som inte kan aktivera Crysis 2 (PC)? Får följande fel, lagomt skoj.

http://grab.by/9EXf

Permalänk
Medlem

Jäklar vad spelet är snyggt på PS3! Jag som trodde Kill Zone var snyggt!
Kan bara tänka mig hur vackert det är på en high end PC!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510