Permalänk
Medlem

Fixade just så att mitt crossfire funkar utmärkt.

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=180793...

Ladda ner det och gjorde en tom autoexec.cfg fil i crysis mappen.

Sen tog jag bort Edge AA helt och hållet och slog på 4x MSAA istället. Blev mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Någon som provat med 6970, hur mycket kan man maxa och bibehålla 75+ fps konstant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Någon som provat med 6970, hur mycket kan man maxa och bibehålla 75+ fps konstant?

Jag låg på 60+ när jag körde på ett upplåst 6950 du kommer kunna lira det utan problem i 1920x1080 säkert högre upplösning.

Permalänk
Medlem

Förstår inte det här. Ospelbart även på low med dator i sign. Något måste vara fel...

Heh, stängde du av Crossfire flöt det på drastiskt mycket bättre. 11.4 och CAP4.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag får samma, om inte lite bättre fps om jag stänger av crossfire.
11.4 och senaste profilerna.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Jag stör mig enormt på buggen som gör att melee inte funkar, hoppas patch kommer snart för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag stör mig enormt på buggen som gör att melee inte funkar, hoppas patch kommer snart för det.

Jag kan inte ens starta skiten med min G35a ikopplad. Jävla konsollpiss. Usch.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robeliboban:

Sen tog jag bort Edge AA helt och hållet och slog på 4x MSAA istället. Blev mycket bättre.

Jag får inte det där att funka. Det enda som verkar funka i autoexec.cfg för mig är fov och att hoppa över introfilmerna. Blir ingen skillnad när jag ändrar AA eller motioblur. Enda sättet att få den att sluta flimmra var att döpa om exefilen till bioshock.

Skrivet av KlosterKatten:

Eh.. Konsollerna har inbyggt stöd för 5.1 så om något borde funka är ju det. Såna buggar är faktiskt väldigt "PC"

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Detta flyter på bättre än Homefront och är bokstavligt 100x snyggare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har fått ännu en till orsak till varför jag nuförtiden spelar på PS3 och inte på PC!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Skrivet av Donan Fear:

Eh.. Konsollerna har inbyggt stöd för 5.1 så om något borde funka är ju det. Såna buggar är faktiskt väldigt "PC"

Crysis 2 funkar utmärkt med mina G35.

Visa signatur

OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Chassi:Antec Nine Hundred Mobo:ASUS M4A77TD PRO RAM-Minnen:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Processor:AMD Phenom II X4 965, Black Edition SE Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB Nätaggregat:Corsair TX 650W 80+ HDD:Intel SSD 320 120GB Mus:Logitech G5 Tangentbord:Logitech G15 Skärm:Acer P221W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emildooooo:

klarar maxat på GTX 260, 6970 kommer bli overkill :<

har väl precis börjat SP... bara jag som tycker att de har ändra spelet totalt? enda crysis som är kvar är ju stealth+armor mode. inte mycket annat som känns crysis imo..

sen console port som innihelvete, MP funkar ju inte hälften av gångerna

Hoppas dom fixar MP då, har inte testat än :/
Men 6970 @ entusiamis (trött, stavning*) pch 4x AA.. Tror inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Personligen tycker jag att ni inte ska köpa spelet och därmed stödja Crytek för att ha släppt ut en ren konsolport till PC spelarna. Man kan ju undra varför dx11 patchen inte fanns att ladda ner från start samt en patch för att fixa alla problem spelet har. De har haft gått om tid på sig.

Håller med! Vill inte heller stödja dem efter att de svikit PC folket på det sättet. Hade spelet funnits för en femtilapp hade det väl eventuellt vart värt det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Testade Crysis 2 lite igår i ca 2 timmar multiplayer, funkade gallant förutom att spelet kraschade 1 gång när jag va rank 6 så jag blev rank 1 igen -.- Hur som helst spelade jag upp mig till rank 6 igen och stängde av så den sparar det denna gången Tror/hoppas det var en tillfällighet.

F.ö så kör jag på Extreme och det flyter på gallant Dock inte så konstigt med dx9, undrar hur det kommer bli i dx11...

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Jisses vad uselt det såg ut utan att man tweakat, är ju horribelt mycket motiuon blur och bloom. Tänkte spela en halvtimme innan sängdags men gav upp efter 10 minuter då jag insåg att man skulle behöva tweaka spelet för att inte ögonen skulle börja blöda.

Permalänk

är konstigt att dom flesta ogillar MB & bloom (vilket jag med gör) men ändå ska typ alla spel ha överdrivet mycket sånt
Oftast känns det som dom använder MBlur för att dölja kass grafik
Förövrigt är det under all kritik att det släpps med DX9 när dom gått ut å sagt att dom inte skiter i PC

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Avstängd

Motion blur och bloom är till de som har god smak i spel :P. Nä men allvarligt, det liknar mer Hollywoods specialeffekter, de försöker härma verklighetens fenomener och ibland överdriva dem för att skapa mer realism. Jag tycker om det. Annars känns det så sterilt och tråkigt.

Visa signatur

Core i7 920 C0 @ 3.5Ghz stock volt || Gigabyte GA-EX58-UD5 BIOS V. F12|| Noctua NH-U12P SE1366 || 12GB Ram 1333Mhz Corsair 1.5V || WD Caviar Black 640GB - WD Caviar Black 1TB || Gigabyte GTX 580 || Be Quiet! Dark Power 650W || - HAF-X

Permalänk
Medlem

Motion blur, klart det kan vara okej i vissa situationer. Bloom, visst kan se jättebra ut, men används varsamt!!

Permalänk
Skrivet av TechWolf:

Jag antar att du inte har installerat senaste crossfire-profilerna ?!

Här fungerar det klockrent !

( 11.4 & 11.2 CAP4 )

Har du 5970 ?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Nä man får drops ner till 45 vid öppna ytor och massa folk. Inomhus inga problem. Jag sänkte till Very high och då håller det 60 konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microcosmix:

Nä man får drops ner till 45 vid öppna ytor och massa folk. Inomhus inga problem. Jag sänkte till Very high och då håller det 60 konstant.

Trist. Jag kör dessutom 75hz-skärm och märker om det droppar till 60 ..

Permalänk
Medlem

Sitter och installerar det just nu. Ska bli kul att se hur min nya dator kommer hantera detta spelet, förväntar mig att den ska klara av high på det mesta iaf. Vad tror ni?

cpu: Intel Core i7-2600K 3.40GHz (at 5801 MHz)
ram: 8gb
gfx: nVidia GeForce GTX 570 (1920x1080x32bit 120Hz)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm OK.. Spelet är väl rätt najs men för mig laggar det lite då jag inte har en speciellt bra dator men rullar på OK ändå.

Finns det några tweaks?

Permalänk
Medlem

Hur fasen ändrar jag de grafiska inställningarna manuellt?
Jag vill inte ha AA!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Hur fasen ändrar jag de grafiska inställningarna manuellt?
Jag vill inte ha AA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d8be23d1f31f_Crysis2%20201...

Gjorde precis som du sa, men får negativ skalning och det "kända" flimret på skärmen fortfarande.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Skrivet av Lagom:

Trist. Jag kör dessutom 75hz-skärm och märker om det droppar till 60 ..

jag är också skitkänslig för FPS drops, men på very high är det stabilt. Det är skillnad men inte alls så stor. Fullt godkänt i VH.

Permalänk
Medlem

Hur pass höga grafikinställningar tror ni att jag kommer kunna spela på, med en fps på 30+?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Hur pass höga grafikinställningar tror ni att jag kommer kunna spela på, med en fps på 30+?

När de fixar multi-GPU kan du nog köra Very High/Extreme.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Wow, tusen tack!
Fungerar ypperligt!

Kan dock inte få bort Radial Blur. Men men, nu kan jag spela med bra FPS och hyffsade inställningar.

Tack igen!

Visa signatur

Eh!