Permalänk

Förlåt mig frågan redan besvarats, undrar bara hur man aktiverar SLI?
Har laddat ner den senaste profile patchen för sli.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Får fortfarande samma fps med crossfire av/på. Både gpuerna ligger på 97-99% när man spelar. Lyckades på något sätt får det och funka under en bench runda, hade helt plötsligt 60fps där jag vanligtvis har 40 och gpuerna låg istället på ~70%. Har inte lyckas återskapa detta fenomen dock

Funkar lite bättre om man kör Bioshock crossfire profil i Radeonpro, men då typ vibbrerar vissa texturer och skuggor..

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buttlern:

Sitter och installerar det just nu. Ska bli kul att se hur min nya dator kommer hantera detta spelet, förväntar mig att den ska klara av high på det mesta iaf. Vad tror ni?

cpu: Intel Core i7-2600K 3.40GHz (at 5801 MHz)ram: 8gb
gfx: nVidia GeForce GTX 570 (1920x1080x32bit 120Hz)

Hoppas verkligen du menar 4801MHz, och om du inte menar det, vad kör du för vcore? o.o

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

farsan köpte igår sitt exemplar av crysis 2, men när vi försöker spela online säger den att cdkeyn är redan i användning :(, någon annan som har fått så ?
EDIT: kan det vara att man har skrivit fel kod ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Orkar inte läsa igenom tråden, men är det fortfarande bara 3 grafik options som i betan?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Orkar inte läsa igenom tråden, men är det fortfarande bara 3 grafik options som i betan?

Yes.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Proffsmoddare

Nu ger jag tamefan upp. Detta funkar inte.

1.Spelet fattar inte att det finns internetuppkoppling om du har "connection sharing" aktiverat
2.Serverbrowsern funkar inte som den ska och de absolut bästa servrarna har 109 i ping 90% ligger över 300
3.När man väl ansluter kommer man till en lobby men spelet startar aldrig ( hänt 20+ ggr idag)
4.När man väl kommer in går det 2-3 minuter sen tappar man anslutningen till servern
5.Efter att ha kört på customserver försvann rankingen och man var lvl1 helt plötsligt.

Kort sagt FY FAN!! Nu Skiter jag i detta värdelösa spelet tills en REJÄL patch släpps

ED

En sak till om man ökar brightness i spelet så ökas den i win med så man måste in i catalyst varenda gång man spelat för att återställa ljusstyrkan.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

farsan köpte igår sitt exemplar av crysis 2, men när vi försöker spela online säger den att cdkeyn är redan i användning :(, någon annan som har fått så ?
EDIT: kan det vara att man har skrivit fel kod ?

Hade samma fel jag med och EA sa att jag skulle testa detta.

QUESTION

I just installed Crysis 2, but when I try to log into multiplayer, I'm getting an error message that reads "This key is already in use". Why am I seeing this? What can I do to fix it?
ANSWER

We have received reports of some Crysis 2 players on PC experiencing this issue with their game's multiplayer key. A patch to fix this issue is in the works, but until that patch is ready, there is an easy work around solution.
Go to multiplayer and type in your key.
Navigate back to single player.
Go back into multiplayer and re-enter your key.

After completing these three steps, your multiplayer key will be saved, and you will not be required to re-enter it.

If you would like to be alerted when the patch is available, or this answer is otherwise updated, please click the Notify Me by Email if this Answer is Updated link at the bottom of the page.

Kanske funkar för dej ?

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Ny version av "Crysis 2 Advanced Graphics Options Application " ( ver 1.4 )

Changes (Version 1.4)
*added Shadows option
*added SSAO Option
*added color grading option
*added VSync option
*motion blur should now disable when set to disabled
*fixed some minor bugs

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=180793...

Permalänk
Medlem

Tjena jag funderar över att köpa crysis 2 men jag vill ej köpa spelet om jag kommer lagga och eftersom jag inte kunde köra klart sista bossen i crysis 1 på min gamla dator är jag lite rädd för att köpa tvåan
Så jag undrar om min dator är bra nog för att spela crysis 2 på typ medium settings utan lag spikes.
Vilka komponenter min dator består av står nedan, (CPU @ ca. 3.2)

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk
Medlem

Fått det och funka bra nu, 60fps med allt på max. Ingen AA dock, allt blir typ blurrigt(?) med det på.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig att knappt kunna spela med en C2D klockad till 3,29 Ghz och 9800GTX+ men spelet flyter på bra på advanced(1680x1050). Har ju kommit betydligt fulare spel på sistone som min dator knappt orkat på low

Permalänk
Medlem

Någon som har stött på samma problem när man ska spela multiplayer så joinar man en server o stannar i lobby för evigt ?

Permalänk
Skrivet av Massy:

Jag förväntade mig att knappt kunna spela med en C2D klockad till 3,29 Ghz och 9800GTX+ men spelet flyter på bra på advanced(1680x1050). Har ju kommit betydligt fulare spel på sistone som min dator knappt orkat på low

Nä det är inte speciellt krävande eftersom det är en konsol portat spel.
Nu vet jag inte exakt hur stor skillnad det är mellan 1680x1050 å full HD men mellan 720p och 1080p upplösning är det en skillnad på 2 miljoner pixlar. det gör stor skillnad om man tänker rent hårdvarumässigt.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tannee:

Någon som har stött på samma problem när man ska spela multiplayer så joinar man en server o stannar i lobby för evigt ?

Jag tänker inte köra MP tills de patchat och/eller fixat drivrutiner så det funkar lite bättre men i demot tror jag man fick vänta så när man hoppade in i en server där matchen redan var igång, man fick helt enkelt sitta och vänta tills nästa rond, gick inte att hoppa in i mitten. Det lär vara likadant nu.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

Jag tänker inte köra MP tills de patchat och/eller fixat drivrutiner så det funkar lite bättre men i demot tror jag man fick vänta så när man hoppade in i en server där matchen redan var igång, man fick helt enkelt sitta och vänta tills nästa rond, gick inte att hoppa in i mitten. Det lär vara likadant nu.

Men jag har testat att vänta tills nästa rond så får man vota osv o sen tickar det ner men när den har tickat ner till 1 så hör man tick ljudet men jag joinar inte gamet ? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redundant:

Nä det är inte speciellt krävande eftersom det är en konsol portat spel.
Nu vet jag inte exakt hur stor skillnad det är mellan 1680x1050 å full HD men mellan 720p och 1080p upplösning är det en skillnad på 2 miljoner pixlar. det gör stor skillnad om man tänker rent hårdvarumässigt.

Men om bara alla konsol portade spel vore så här bra portade. Brukar ofta vara dåligt optimerat och vara massa Xbox knappar och grejer i "tutorials".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donan Fear:

Jag tänker inte köra MP tills de patchat och/eller fixat drivrutiner så det funkar lite bättre men i demot tror jag man fick vänta så när man hoppade in i en server där matchen redan var igång, man fick helt enkelt sitta och vänta tills nästa rond, gick inte att hoppa in i mitten. Det lär vara likadant nu.

Det fixades i 1.2 patchen till demot.(den fanns bara nån dag sen avslutades demot) Lustiga är att crysis 2 (riktiga) patchade bara 1.1

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Massy:

Men om bara alla konsol portade spel vore så här bra portade. Brukar ofta vara dåligt optimerat och vara massa Xbox knappar och grejer i "tutorials".

jag gillar inte konsol portade spel, crysis 2 är helt ok men fortfarande konstig känsla när man styr med musen, det känns segt, nästan som att musen inte riktigt hänger med, typ som när man överdriver grafiken i nått grafikkrävande spel och sen slår på v-sync. allt blir helt efterhängset, typ lagg osv.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en lösning för Nano Cata reset buggen?

Permalänk

Fel under installationen

Köpte Crysis 2 Limited edition idag. Men när jag försöker installera det så funkar det inte, den kan inte läsa in filen textures.pak. Och har provat att installera på min andra dator, men samma fel där. Hittade en tråkig lösning. Tankar hem spelet från ea manager men det är inget roligt när man knappt får ner 8 mbit. Skulle vara kul och lösa det här felet. vad kan det vara ?

fel meddelandet: Error reading from file d:\gamecrysis2\Textures.pak. Verify that the file exists and tat you can access it.

Permalänk
Medlem

Nu har jag oxå spelat lite, tycker det är så jävla tråkigt med alla konsolvåldtagna spel... detta var ju inget undantag.
Verkar ju vara ett bra spel annars, men "känslan" i spelet är ju äcklig.

Kan spela med högsta grafik inst i 1680x1050 med min rig, men måste spela på lägsta för jag blir helt yr, och styrningen e helt ute o seglar. Känns som man spelar as packad, haha!

Ska tveaka grafiken med ovannämnda fixen och se om man kan fixa till det lite.
=o)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk

Fan vad jag stör mig på detta jävla "Press this button to duck under here! Press this button to jump over this! Press this button to look around this corner! press this button to press this button!!" fjanteri. Tror spelutvecklarna att gamers är dumma i huvudet?

Permalänk

Hade faktiskt tänkt köpa detta, men efter vad man nu läser kommer jag garanterat att avstå. Problemet med multiplayern ligger nog inte i själva spelet utan hos EA. EA är så förbannat dåliga på att hantera releaser, och servrarna krashar alltid en tid efter släpp. Crysis 2, Bad Company 2 ... Nu får de fan ta och skärpa sig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Fan vad jag stör mig på detta jävla "Press this button to duck under here! Press this button to jump over this! Press this button to look around this corner! press this button to press this button!!" fjanteri. Tror spelutvecklarna att gamers är dumma i huvudet?

Håller med!

kanske första 2-3 gångerna men sen ska man fan inte behöva dumförklaras

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Inaktiv

fan verkar som många har problem med det tråkigt att höra, har själv spela nu i 7tim och har 50% kvar, kan säga att jag älskar det, soundtrack är underbart, lite små kul och springa omkring och leta reda på saker så man får ut så mycket man bara kan. föresten ni som körde igenom spelet på 8-9tim måste fan ha hoppat över att leta rada på saker och sprungit igenom det

Permalänk
Medlem

Bara jag som har sjuka problem med spelet. Det är vissa delar ut av spelet, tex springer runt med 80+fps, sen drar jag fram siktet så rasar fpsen ner till 30 och hackar sönder ,det är på exakt samma ställe som jag hade 80+fps innan. Men tabbar jag ut och in igen så blir det bra en liten stund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Hedersmedlem

Tröttsamt

Igår var jag inne och hämtade mitt förbeställda exemplar av Crysis 2. Förväntningarna var skyhöga trots de trista nyheterna om att spelet var kastrerat till DX9.
Installerade glatt och kavlade upp armarna beredd på ett par timmars skönt fps-lirande. Tyvärr blev det bara en halv timme av det, där humöret pendlade mellan undrande och besvikelse.
Jag har spelat några år nu, både på PC och konsoll men efter min Nintendo N64 var det PC-spel för hela slanten som gällde. Anledningen till att jag spelat enbart PC de sista tio åren är grafiken, oftast ljusår bättre mot vad konsollerna kunnat erbjuda.
För att kunna få uppleva denna grafik har jag stått ut med mycket, det vet alla som spelat under samma omständigheter.
Det har varit refresherate-fixar, widescreen-fixar, patchar och allsköns konstiga lösningar på problem.
Jag har köpt hårdvara för en förmögenhet genom åren, allt för att få uppleva den grafik som varit hetast just då. Jag har skrivit otaliga CFG och modifierat lika många, allt i jakten på grafik och FPS.
Det har varit vattenkylningar, fläktar, datorn vid ett öppet fönster, dubbla grafikkort, enkla grafikkort, skärmar av alla de sorter, gamingmöss, tangenbord, mussmattor som nästan kunnat koka kaffe, ja jag har nog klarat av det mesta som har med PC-gaming att göra.
Timme efter timme har jag googlat när jag stött på problem och på något sätt har det alltid löst sig. Det har löst sig för att det finns så oehört duktiga och engagerade PC-spelare där ute. Spelare som löser problemen och postar det i forum som detta för att hjälpa sina med/motspelare.
På något skruvat sätt har det alltid funnits en glädje att lösa problemen för att uppleva den där ultimata PC-grafiken som får ögonen att se ut som golfbollar av ren njutning.
När jag för några månader sen bestämde mig för att jag då hade en dator som skulle kunna ge Crysis och Crysis Warhead en rättvis upplevelse köpte jag dem båda. Spelade glatt genom dem och njöt varenda sekund av den fullkomligt underbara grafiken. SP-äventyret i sig var helt okej, särskilt de delar som utspelades utomhus fastnade jag för. Jag anser att Crysis och Crysis WH är PC-spelandet i ett nötskal, med grafik och kontroll som i min värld utklassar allt i konsollväg.
När jag då äntligen ska få sätta tänderna i uppföljaren och blir serverad Crysis 2 som det är nu vid release kan jag inget annat än fråga mig; är det värt det längre, att lägga så många tusentals kronor på hårdvara för detta?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Igår var jag inne och hämtade mitt förbeställda exemplar av Crysis 2. Förväntningarna var skyhöga trots de trista nyheterna om att spelet var kastrerat till DX9.
Installerade glatt och kavlade upp armarna beredd på ett par timmars skönt fps-lirande. Tyvärr blev det bara en halv timme av det, där humöret pendlade mellan undrande och besvikelse.
Jag har spelat några år nu, både på PC och konsoll men efter min Nintendo N64 var det PC-spel för hela slanten som gällde. Anledningen till att jag spelat enbart PC de sista tio åren är grafiken, oftast ljusår bättre mot vad konsollerna kunnat erbjuda.
För att kunna få uppleva denna grafik har jag stått ut med mycket, det vet alla som spelat under samma omständigheter.
Det har varit refresherate-fixar, widescreen-fixar, patchar och allsköns konstiga lösningar på problem.
Jag har köpt hårdvara för en förmögenhet genom åren, allt för att få uppleva den grafik som varit hetast just då. Jag har skrivit otaliga CFG och modifierat lika många, allt i jakten på grafik och FPS.
Det har varit vattenkylningar, fläktar, datorn vid ett öppet fönster, dubbla grafikkort, enkla grafikkort, skärmar av alla de sorter, gamingmöss, tangenbord, mussmattor som nästan kunnat koka kaffe, ja jag har nog klarat av det mesta som har med PC-gaming att göra.
Timme efter timme har jag googlat när jag stött på problem och på något sätt har det alltid löst sig. Det har löst sig för att det finns så oehört duktiga och engagerade PC-spelare där ute. Spelare som löser problemen och postar det i forum som detta för att hjälpa sina med/motspelare.
På något skruvat sätt har det alltid funnits en glädje att lösa problemen för att uppleva den där ultimata PC-grafiken som får ögonen att se ut som golfbollar av ren njutning.
När jag för några månader sen bestämde mig för att jag då hade en dator som skulle kunna ge Crysis och Crysis Warhead en rättvis upplevelse köpte jag dem båda. Spelade glatt genom dem och njöt varenda sekund av den fullkomligt underbara grafiken. SP-äventyret i sig var helt okej, särskilt de delar som utspelades utomhus fastnade jag för. Jag anser att Crysis och Crysis WH är PC-spelandet i ett nötskal, med grafik och kontroll som i min värld utklassar allt i konsollväg.
När jag då äntligen ska få sätta tänderna i uppföljaren och blir serverad Crysis 2 som det är nu vid release kan jag inget annat än fråga mig; är det värt det längre, att lägga så många tusentals kronor på hårdvara för detta?

Enkelt svar , NEJ! Crysis 2 verkar blir en konsollportning vilket suger. Vi får väl se om patchen dx11 kommer och vad den gör. Men att tex satsa på ett 6990 eller duubbla 580 etc är i mina ögon inte värt än. De måste komma bra spel med super grafik som crysis var i början. Ett av de tyngsta spelen. De är dock inte 2:an på vad jag sett och hört.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

är det värt det längre, att lägga så många tusentals kronor på hårdvara för detta?

Klart det inte är, men det väsentliga är ju att det inte behövs. Och det är väl just det som åtminstone jag kan tycka är en positiv utveckling som allt större involvering av konsoler för med sig. Spel idag kräver inte alls lika mycket i hårdvaruväg som förr, du behöver inte lägga flera tusenlappar på ett grafikkort för att utklassa konsolernas diton.

Det man i så fall kan fråga sig är ju huruvida den teknikmässiga uppoffringen är värt det; vill du ha en marknad där utvecklingen går i snabbare takt och allt oftare vara i behov av uppgradering, eller föredrar du att kunna använda ett och samma system (nåväl, i stort sett) i några års tid mot att spel grafiskt (huvudsakligen, även om ju bandesign också påverkas i viss utsträckning på grund av konsolernas begränsade arbetsminne) ser snarlika ut under större delen av en generation?

Själv är jag kluven. Även om jag inte är gjord av guld kan jag definitivt uppskatta en marknad där den grafiska utvecklingen på PC är på rejäl framfart och där tre GTX 580 verkligen fordras. En ofrånkomligt stor del av hobbyn, som vi väl kan kalla den, ligger ju trots allt också i uppgradering och allmänt tweakande. Samtidigt är jag oerhört lättad och kanske en smula förbryllad över att mitt GTX 280, med snart tre år på nacken, fortfarande inte viker ner sig, inte ens i de skyhöga upplösningar som dagens paneler stoltserar med. Och jag vet ju varför.