Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Deltaco inleder samarbete med Cherry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

"slitstarka och användarvänliga kvalitetsprodukter" och "Deltaco" går inte riktigt ihop, det är lite av två skilda krafter. Lite som vitt och svart.... gud och djävulen.... Coca Cola och eldorado cola.... ramlösa och återvunnet vatten....

Deltaco är distrubtör, de har både enkla och billiga produkter och dyrare och bättre produkter - produkterna de har under eget märke är oftast bra prisvärda lågprisprodukter som gör jobbet, men kanske inte så mycket mer. Så att säga deltaco och därmed säga bra eller dålig kvallité är väl trångsynt, de är nog störst på kablar till datorer i sverige och om jag inte minns fel så var det med att importera kablar som de började sin verksamhet en gång i tiden.

Cherry tangentbord är BTW bra!

Permalänk

I dagsläget ser jag inga bord med mekaniska eller MX Blue/MX Brown på väg in till oss. Men jag håller på att ta en titt på de modellerna och ser om vi kan ta in någon eller några modeller.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är J84-2120 ett av de borden som är på väg in?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DeltacoBabak:

I dagsläget ser jag inga bord med mekaniska eller MX Blue/MX Brown på väg in till oss. Men jag håller på att ta en titt på de modellerna och ser om vi kan ta in någon eller några modeller.

Mvh
Babak

Förresten vad hände med Das Keyboard som faktiskt var i ert sortiment ett kort tag? Ni låg lite väl dyra i jämförelse med t ex Bytelove, men nu när jag börjat på ett nytt företag hade jag helt klart skaffat ett av er eftersom en hög med andra prylar beställdes genom Deltaco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

I dagsläget ser jag inga bord med mekaniska eller MX Blue/MX Brown på väg in till oss. Men jag håller på att ta en titt på de modellerna och ser om vi kan ta in någon eller några modeller.

Mvh
Babak

Låter bra, MX Brown känns ju mest intressant (rätt känsla men inget klick) men alla tre har ju hamnat på tapeten senaste tiden. Perfekt läge för er iom att det inte finns några stora distributionskanaler i Sverige idag. Tror många är sugna på tangentbord men det är väl i princip bara Filco som man relativt enkelt kan få tag på idag och de är ju varken billiga eller direkt jättelätta att få tag på.

Permalänk

bengt-re: I dag kan jag inte se att J84-2120 är på väg in, men det är möjligt att den kommer framöver.

KimTjjk: Das Keyboard har vi provat att importera i olika omgångar, olika modeller och från olika importörer, men vi hittar aldrig den där lönsamheten som behövs för den produkten. Jag utesluter dock inte att den dyker upp igen då jag personligen sitter med ett av de äldre modellerna(KT2100-baserade) på jobbet

Lidodido: Jag gillar personligen de mekaniska som låter, men det är störande på t.ex. kontoret. MX Brown är ju helt klart av intresse. Jag är i kontakt med både inköp och leverantören gällande de tangentborden över lag.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk

frågar igen: varför mekaniska?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kalle@anka:

frågar igen: varför mekaniska?

Generellt sett har de bättre känsla i tangenterna. Dock inget som alla gillar, prova själv så får du se om det är något som passar dig.

Därtill ser jag själv livslängden som en fördel, ett tangentbord med bra switchar håller lätt för 20 års daglig användning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Blir det nåt med detta tro?

Visa signatur

i5 2500K - Gigabyte P67 UD3 - G.Skill RipjawsX 2x8GB DDR3 2133 MHz - MSI GTX 1660 Super Gaming X - Samsung 860 EVO 500GB - WD Green 2TB - FD Define R3 - Corsair RM750X V2 750W - HP X27q - CM Quickfire XT (MX-brown) - Glorious Model D