Permalänk

Problem med ASUS K50AF

Hejsan jag har en ASUS K50AF som blir varm och när den blir varm så börjar den lagga när man scrollar på vanliga internet sidor etc. Någon som vet vad problemet beror på ? Jag är mycket besviken på LetMeRepair Nordic AB i Uppsala. Jag skickade datorn till dom på lagning, Skickade den i Orginalkartongen eftersom dom skrev att man skulle det jag tejpade fast en helt ny Artic mx3 kylpasta på ett papper där det stod att dom skulle applicera lite på prossecorn. Jag fick tillbaks datorn igår mycket besviken fick tillbaks datorn i en annan låda ej orginal kartongen. Kylpastan var borta den hade dom slitit bort ifrån pappret och skickade bara med pappret tillbaks. På service rapporten har dom kört oZon 3D.net furmark 6 timmar och bytt ut Thermal CPU MOD ASSY vad det nu är prossecorn fläkt ?. Datorn blir fortfarande varm när jag håller handen under prossecorn så bränns det nästan. Den hackar å laggar det går inte att andvända den. Betalar ASUS verkligen LetMeRepair för att göra datorn sämre ? En till sak jag reagerade på var att enligt CPUZ har jag 2 GB x 2GB slingor på endast 400 Mhz styck ? Enligt spec ska jag har 800 Mhz styck på minnena kan dom ha bytt moderkort minnen utan att säga det ? Alltså nergraderat datorn ?

Tacksam för svar vad ska jag göra ?

Permalänk
Inaktiv

Thermal CPU MOD ASSY är att dem bytt CPU fläkten.
De ska vara DDR2 800mhz minnen i. De kan inte använda andra minnen med det moderkortet som är i K50AF. Dock vet jag inte hur CPUZ mäter. Jag har 1333mhz minnen i min egna Asus dator och de står 548mhz i CPUZ för mig

Strular fortfarande dator så får du tyvärr kontakta våran support igen och förklara att den reparationen Let Me Repair gjort avhjälpte inte problemet.

Permalänk

Tack för svaren David Men vad låter problemet som i dina Öron ? Synd att jag inte får öppna den själv och kolla vad det är för minnen gör jag det rycker garantin :(... Japp jag ska ringa till Let Me Repair imorgon och checka hur det går för dom...Ok men vad gör ASUS åt saken ifall Let Me Repair inte kan laga datorn ?

Permalänk

Tråkiga nyheter fick hem datorn idag igen för andra gången och dom har fortfarande inte åtgärdat problemet...Snart blir jag galen datorn blir fortfarande jättevarm och börjar hacka lagga då. Det dom har gjort är å bytt ram minnen varför ? Det har väl inget med värmen att göra ? Snälla säg vad jag ska göra innan jag kastar ut fanskapet.

Permalänk
Inaktiv

Hej!

Tyvärr jobbar inte jag på supporten och jag är inte så tekniskt lagd att jag vet direkt vad som är felet.
Om fläkten fungerar så låter de ju konstigt att den skulle bli för varm för att användas. Har de hänt att den stängt av sig själv för att den blir för varm är de ju dock verkligen något fel.
Sorry men jag vet inte direkt.

Permalänk

Tack för svaret David Yes den har stängt av sig ett 10 tal gånger när jag spelat Stalker the shadow of chernobyl ett FPS spel från 2007 datorn har klarat det spelet utan problem men nu har den hållt på såhär i en månads tid ungefär Jag kollade med SpeedFan och det står Temp1: 97c Core: 104c å så bränns det om jag håller handen under datorn...Det är ju inte ASUS fel det är ju det företaget som ASUS hyr in som förmodligen inte vet vad som är fel...Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt hoppas på ett possitivt svar av ASUS denna gången...

Permalänk

Nu har jag fått tilbaks datorn för Tredje gången ifrån LetMeRepair i Uppsala och datorn fungerar fortfarande inte Nu har den även börjat fryza den fryzer i 10-15 min vid varje uppstart och blir överhettad å laggar etc vad ska jag göra ? Tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv

om de kan konstatera att de faktiskt vart fel på den tror jag du kan hava att du vill ha en ny eller utbytt dator efter så många reparations försök. prova det.

Permalänk

Tack David jag ska ringa till ASUS på måndag och fråga dom hur vi ska göra Jag återkommer med svar !

Permalänk
Medlem

cpu-z visa halva hastigheten

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk

Nu ska ni få höra något helt otroligt. Jag ringde ASUS förra veckan dom lovade att chefen skulle ringa upp mig absolut senast på Måndag denna veckan vilket han inte gjorde idag är det fredag och han har fortfarande ringt jag ringde till dom igår och påminde dom men inget händer...Vad ska jag göra ? Det känns konstigt att ett så stort företag som ASUS som är världsledande när det gäller moderkort inte ens har bra service. Hoppas på svar ifrån någon här vill lösa detta nu...

Permalänk
Skrivet av Datanoob87:

Nu ska ni få höra något helt otroligt. Jag ringde ASUS förra veckan dom lovade att chefen skulle ringa upp mig absolut senast på Måndag denna veckan vilket han inte gjorde idag är det fredag och han har fortfarande ringt jag ringde till dom igår och påminde dom men inget händer...Vad ska jag göra ? Det känns konstigt att ett så stort företag som ASUS som är världsledande när det gäller moderkort inte ens har bra service. Hoppas på svar ifrån någon här vill lösa detta nu...

Detta är väldigt vanligt hos Asus. Sök på LetMeRepair och kolla Asus och LetMeRepair på Rejta.se dessutom. Ingen vacker läsning. Alls.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden istället för att skapa en ny.
Min Asus N52JV står N61JV i Bios,
eftersom det står N61JV i Bios så flashade jag med N61JV nyaste Bios och den svalde det och det funkar bra.
till frågan:Fläkten stannar helt i några sekunder ibland för att sen varva upp igen..är detta normalt?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.