Vänta på XFX Core eller tips om motsvarande?

Permalänk
Medlem

Vänta på XFX Core eller tips om motsvarande?

Hej,

Jag har beställt de flesta komponenterna jag behöver för att fixa en ny dator, men den sista pusselbiten är att hitta en bra och prisvärd PSU. Och skulle uppskatta tips/råd. Att den ska vara modulär är inget krav för mig. Budget är ca 900 inkl frakt, så dvs 900 kr från ställen man kan beställa fraktfritt från.

Jag har mest tittat på 750-850W för att den ska vara hyffsat framtidssäker, om jag t.ex ändrar till att byta till CrossFireX kompatibla grafikkort och mer extra hårdvara. PSU, Chassi och MB hoppas jag kunna köra på ett bra tag och efter behov uppgradera resten. Jag mer eller mindre fastnade för XFX Core 750W eller 850W, men problemet där är ju att i princip inga butiker har dem i lager. Corsair AX 750W som jag sett rekommenderas ibland ligger ju snäppet ovanför min planerade budget.

Så ska jag beställa ett XFX Core och hoppas jag inte får vänta för länge (mina andra delar trillar in denna veckan) eller finns det ett bra alternativ med liknande prisbild?

Mitt moderkort jag köpt är ett Asus M4A89GTD PRO/USB3 för att det var ett av de få som ska klara av AM3+ CPU's och därmed förhoppningsvis hyffsat lång hållbarhet för mig. Grafikkortet jag redan hade är ett Asus GeForce ENGTX460 TOP 1GB.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6909592/corsair-tx-750w-v2-80-bron...
Det är väl som jag förstått samma plattform som XFX Core och Seasonictillverkat! Skickar med en länk så kan du titta på recensionerna också! http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page447.htm

Permalänk
Medlem

Bra pris på Antec TruePower New 750 just nu på Dustin.. Det är i stort samma bygge som XFX Core/BE och Corsair TXV2..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Stämmer denna summering:

XFX Core 750W och Corsair TX750 V2 bygger på samma Seasonic bas, där Corsair för sin extra hundralapp har lite bättre fläkt, är lite mindre och har några fler kontakter.

Antec TruePower New 750 är också Seasonic-bas men lite äldre (2009) och är 4 rails mot 1 rail på de andra (vilket bara XFX's marknadsavdelning lägger stor vikt på). Modulär men samtidigt lite för många kablar onödiga fasta för att helt utnyttja moduläriteten. Minst fläkt av de tre.

Alla tre producerar i princip samma i tester.

XFX är svår att få tag på just nu. Prismässigt blir Corsair's fraktfritt på Inet samma som Antec's på Dustin med frakt.

Har jag fått det rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av byerley:

Stämmer denna summering:

XFX Core 750W och Corsair TX750 V2 bygger på samma Seasonic bas, där Corsair för sin extra hundralapp har lite bättre fläkt, är lite mindre och har några fler kontakter.

Antec TruePower New 750 är också Seasonic-bas men lite äldre (2009) och är 4 rails mot 1 rail på de andra (vilket bara XFX's marknadsavdelning lägger stor vikt på). Modulär men samtidigt lite för många kablar onödiga fasta för att helt utnyttja moduläriteten. Minst fläkt av de tre.

Alla tre producerar i princip samma i tester.

XFX är svår att få tag på just nu. Prismässigt blir Corsair's fraktfritt på Inet samma som Antec's på Dustin med frakt.

Har jag fått det rätt?

Jag tror att du fick med allt

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av byerley:

Stämmer denna summering:

XFX Core 750W och Corsair TX750 V2 bygger på samma Seasonic bas, där Corsair för sin extra hundralapp har lite bättre fläkt, är lite mindre och har några fler kontakter.

Antec TruePower New 750 är också Seasonic-bas men lite äldre (2009) och är 4 rails mot 1 rail på de andra (vilket bara XFX's marknadsavdelning lägger stor vikt på). Modulär men samtidigt lite för många kablar onödiga fasta för att helt utnyttja moduläriteten. Minst fläkt av de tre.

Alla tre producerar i princip samma i tester.

XFX är svår att få tag på just nu. Prismässigt blir Corsair's fraktfritt på Inet samma som Antec's på Dustin med frakt.

Har jag fått det rätt?

Gäller detta även Corsair TX850 samt XFX Core Ed 850 watt??

Permalänk
Medlem

Ja, Corsair TX850 V2 och XFX Core 850 bygger på samma Seasonic-bas.
Kom ihåg V2 för Corsair.

Permalänk
Medlem

Det blev att jag beställde en Corsair TX750 V2 och hoppas jag får den under onsdagen tillsammans med alla andra delar. Den är skickad iaf.