Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att Google skulle köpa Skype, men så blev det alltså inte

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Köper inte alls det argumentet när det kommer till MSN, väldigt individuellt då för mig personligen fungerar denna lösningen bäst.

"Orka" diskutera detta längre då det är OFT.

Kom på att jag stavade fel men orkade inte in och ändra.
Iaf, jag föredrar Skype över MSN och jag hoppas inget ändras för mycket.

Permalänk
Medlem

Snyggt vinklat där , swephone7 som favorit .

ONTOPIC: Vi får se vad som händer men jag hoppas de behåller gratisvarianten av skype men att de förbättrar den. Sen kan man "hoppas" de slår ihop skype och msn och skapar ett ordentligt program.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bejje:

Jag hade hoppats på att Google skulle köpa Skype, men så blev det alltså inte

Samma här, tycker att skype suger på många sätt å vis just nu och microsoft kommer säkert inte göra det bättre. Kommer säkert kosta pengar osv...

Permalänk
Medlem

Som småungar står vissa och brölar, tycker det här är kanon och ett måste för att Skype ska kunna bli bättre, ser fram emot förändringarna!

För er som inte orkar läsa så kommer Mircosoft fortsätta stöjda Skype för andra plattformar än Windows.

Permalänk

Helt seriöst, ni som säger att "nya msn" är "OMG SJUKT BLOATED", "DOM KOMMER FÖRSTÖRA SKYPE" osv osv.
Har ni ens testat några nya produkter som tar mer än en halv minut att vänja sig vid? Eller vad är det för bakåtsträvare vi har här på sweclockers egentligen? :/
Tycker ni inte att det här är ett stilrent interfance så vete katten vad ni vill ha...
Herregud...

Själv tycker jag det ska bli otroligt intressant hur detta integreras i windows 8/wp7 osv och det är GARANTERAT mycket bättre än om glasogönen (google ) hade köpt skype. DÅ hade ni fått ett inteface FYLLT med reklam, kom ihåg att google är ett företag som lever på reklam.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag detta uppköp är klockrent, bra mycket bättre än om facebook eller google skulle köpt upp det.
Microsoft må kanske vara "giriga" men de vet iaf hur man underhåller en plattform, de är extremt snabba på och fixa säkerhetshål mm.
Om man kollar på skype som produkt är "ok", till android är det en batterisugande missfoster, har jag skype på min arc så måste jag ladda telefonen under en arbetsdag, helt absurt. Till iPhone funkar den iaf lite bättre, men inte mycket så om MS kan lägga in skype som en core app i WP8 så kommer jag lätt att köpa en sådan!

Permalänk
Medlem

som några andra har skrivit i tråden så kanske det är dags för folk att börja använda mumble. visserligen samma uppbyggnad som vent/ts med dedikerade servrar men opensource och väldigt bra på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Detta ska bli intressant

Sedan tidigare har Microsoft slutet ett avtal med Nokia och nu alltså köpt Skype.
Nokia har gått ut med en kryptisk pressrelease att de ska komma med nyheter nästa vecka.
Samband, vem vet????

Microsoft Windows phone 7 + Nokia + Skype = ???????????????

Permalänk
Medlem

En del verkar bra på photoshop här. Hittar inga inställningar för att få bort reklamen bl.a. Kanske har apatch uppdaterats. Får kolla det.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Skrivet av mikrokiwi:

Tycker ni inte att det här är ett stilrent interfance så vete katten vad ni vill ha...
Herregud...

Hahaha, skulle det där vara stilrent? Det ser ju minst lika bloated ut som resten av Windows Vista/7 gör.

Det handlar dock om mer än bara utseende. Integrering med facebook är också bloat.

Citat:

DÅ hade ni fått ett inteface FYLLT med reklam, kom ihåg att google är ett företag som lever på reklam.

Sist jag använde MSN messenger så hade det också reklam.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk

Tycker det är bra gjort av Microsoft att låta användas av andra operativsystem i fortsättningen!

Tror ärligt att detta kan bli något bra, tycker skype endast har förbättrats kvalitetsmässigt genom åren!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Medlem

Så....vad kan man köra istället? Ventrilo?

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Avstängd

Fan vad folk klagar på Microsoft Varför använder de flesta av er Windows? MS föstör inte...MSN är ju inte förstör iaf

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Philip.F:

Så....vad kan man köra istället? Ventrilo?

Mumble. Bättre ljudkvalitet/latens, och open source.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Skrivet av mikrokiwi:

Helt seriöst, ni som säger att "nya msn" är "OMG SJUKT BLOATED", "DOM KOMMER FÖRSTÖRA SKYPE" osv osv.
Har ni ens testat några nya produkter som tar mer än en halv minut att vänja sig vid? Eller vad är det för bakåtsträvare vi har här på sweclockers egentligen? :/
Herregud...

+1 på den! Tycker nya msn fungerar helt ok, har ställt in precis som du har och det fungerar hur bra som helst. Flikar är riktigt skönt då man slipper miljoner konversationsfönster som man måste hålla reda på!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Vad skönt att det inte blev Facebook som köpte upp Skype, Microsoft kan nog styra det i rätt riktning!

Permalänk
Medlem

Litet roligt inlägg på just detta med microsoft och skype

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk

Vad folk klagar då, ni vet ju inte äns hur det kommer att bli. Vänta o se.

Permalänk
Medlem

Känns bättre att Microsoft köper det än om Google hade gjort det!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Litet roligt inlägg på just detta med microsoft och skype

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/223454_101501798...

Haha, Nu tror jag fan på 2012, Microsoft köper upp Skype tillsamman med lansering avWin8 skapar de skynet.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

Vad försöker du säga med bilderna? varför dumpa en bild på iGoogle? (som förövrigt går att bygga lite som man vill ha det).
Och angående Android så kan man få hur rent man vill, med några knapptryck.
Varför dessa bilder? Kanske det galnaste jämförelsen ever.

Ungefär samma sak som alla som hatar MS för att "man ska" hata MS antar jag... (självklart var jämförelsen oseriös )

Permalänk

ska bli spännande och se vad som händer

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

Största problemet med Skype är väl dock att företaget knappt genererar någon vinst alls. Antagligen är det själva användarbasen Microsoft vill åt och inget annat.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Fattar inte varför folk säger att dem ska dumpa skype. Eftersom att uppköpet precis har skett så har det ju inte skett några förändringar. Tror att skype kommer bli bättre utvecklat nu när MS har hand om det. Det är bara att vänta och se tror dessutom att MS inte kommer förändra skype speciellt mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 ModerKort: MSI Mag Mortar B550M WiFi Processor: AMD Ryzen 5 5600X RAM:32GB Corsair vengence @3200MHZ Grafikkort: ASUS RTX 3080 TUF OC Nätdel:Corsair RM850 850W Lagring:|Samsung 970 EVO Plus 500GB | Kingston 250 GB SSD | Samsung 850 EVO 250GB |Samsung 750 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

För att folk tror att Microsoft ägs och styrs av djävulen själv... typ. Om Google hade köpt det hade det säkert inte varit någon som klagat.

Hursomhelst så tror jag att de främst kommer att använda detta till att djupintegrera Skype i Windows Phone (kanske det blir en skypephone som inte suger?) och kanske även Windows 8/Live messenger.

Kanske för att MS låser in.. Vänta bara till Linux-klienten slutar utvecklas.. MS har också en förmåga att bloata sin programvara

Google däremot är Linux-vänliga. och open-sourcevänliga.. Google håller sig till cleana gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Känns lite grann som om m$ ihärdigt avvisar all feedback från oss användare i tron att dom vet bäst vad vi vill ha. Det är troligtvis därför msn förnyas så ofta när de håller på och experimenterar med sina ideer, men de har inte fattat att varje förnyelse de gör bara blir sämre. Jag har en känsla av att det är för många kockar i samma soppa på msn utvecklingsteamet som bara sabbar allt. Likadant är det med google, de har anställt för många överambitiösa webutvecklare som gör exempelvis youtube sämre än vad det var. Hur många härinne har inte saknat den gamla youtube designen/layouten? Kommentarsfältet har de bl.a. sabbat ganska rejält tycker jag :s

Permalänk
Medlem

Sry för offtopic innan

OnT: Hur har m$ tänkt hur de ska ta itu med teleoperatörerna som inte accepterar den typen av trafik längre? Mutor kanske?

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

ONTOPIC: Vi får se vad som händer men jag hoppas de behåller gratisvarianten av skype men att de förbättrar den. Sen kan man "hoppas" de slår ihop skype och msn och skapar ett ordentligt program.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Google:
http://sir.haxalot.com/random/screen...0_16.30.57.png

Microsoft:
http://sir.haxalot.com/random/screen...0_16.31.49.jpg

Google:
http://farm5.static.flickr.com/4154/...6395810155.jpg

Microsoft:
http://1.bp.blogspot.com/-tmXWHai4pj...BPhone%2B7.jpg

Inte precis en fair jämförelse. Dels jämför du iGoogle, dvs inloggat läge där man kan välja exakt själv vad man vill ha med bing's startsida. Jämför startsidorna utloggade istället så får du se vilket som är cleanast.

Likadant med android vs WP7 - det där är ju en screenshot där användaren valt att lägga in alla widgets och appar själv. Min startskärm är fruktansvärt mycket stilrenare än sådär.