Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Vatten är aldrig kul att stöta på. Sen är de ju alltid ett helvete att få tag i folk och hitta avstängningarna om de nu ens finns några.. suck

Bääh..
Har så mycket som skulle behövas svetsas på bilen .. Dock har man ju ingen kompis som ens har kunskap om hur en svets fungerar så man troligen gör finare svetsfogar själv på 5 minuter.

haha vet hur det är =P
hade kunnat hjälpa om man hade varit i ljungby,ska dock dit imorgon,
Dock har jag inte kört något med pinne på 4-5 mån, så du kör säkert bättre än mig =P

jävla tattare på värmeverket.
dom vet att en grej kan brist, och dom haft problem med det tidigare, och vi har redan fått laga 3 st.
Men ÄNDÅ ska dom göra samma sätt igen. "vi vill ha enhetligt" är deras argument....

Nåja,vi ska inte klaga, vi får betalt för det så, synd bara om husägarna som blir av med vattnet jämnt och ständigt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

haha vet hur det är =P
hade kunnat hjälpa om man hade varit i ljungby,ska dock dit imorgon,
Dock har jag inte kört något med pinne på 4-5 mån, så du kör säkert bättre än mig =P

jävla tattare på värmeverket.
dom vet att en grej kan brist, och dom haft problem med det tidigare, och vi har redan fått laga 3 st.
Men ÄNDÅ ska dom göra samma sätt igen. "vi vill ha enhetligt" är deras argument....

Nåja,vi ska inte klaga, vi får betalt för det så, synd bara om husägarna som blir av med vattnet jämnt och ständigt.

Jo jag tänkte faktiskt lite på dig ska jag vara ärlig. men att svetsa fläns på en egengjord DP och en hel DP är väl det som jag behöver ha hjälp med som man vill ha gjort rätt snart. Blir rätt dyra materialkostnaden även.. Att köpa Anpassat avgassystem kostar ju några tusen mer vilket man inte är sugen på men hade underlättat iaf. iofs kostar väl bara rör och dämpare 1500kr + katt för ca 3000kr och sen om man ska vara jävlig så kostar ju ett par flänsar fan mer än vad allt annat kostar sammanlagt

haha jodå jag vet hur kommunalanställda tänker här.. assh vi körs tills det brister och underdåligt underhåll och ser om samma fel händer igen. Fast så tänker väl typ alla.. Billigt billigt och så stor förstjänst som möjligt.. varför inte investera och slippa problem istället?.. nää då det är ju 'dyrt'

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

text som fan

Hmm hur stora är dom?
ska se om man kan hitta liknande size i verkstad och köra ett par tester så ser man.
har tillgång till svets och mindre pinnar.

Är det rostfritt eller vanlig svart?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Hmm hur stora är dom?
ska se om man kan hitta liknande size i verkstad och köra ett par tester så ser man.
har tillgång till svets och mindre pinnar.

Är det rostfritt eller vanlig svart?

Avgasröret? tänkte bli 3" bara för att turbon har 3" och dumt att dimensionera ner. blir vanligt dödligt avgasrör rostfritt kostar för mycket. Dock måste jag få en fläns utskärd eller köpa en för dyra pengar..

Så det är ju lite tråkigt. sen hade man tänkt att fin sänka bilen men det är ju rätt bra mycket jobb nämligen. Dvs bort med fjädertornet. kapa bort 2cm och flytta upp tallriken 2cm och sen svetsa ihop. då sänker man men bibehåller samma fjädringsväg. rätt mycket mek bara med sånt.

Fast avgasröret är ett prio1 då idioten före tryckt på ett för litet system än vad de sitter original.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Först accepterad på skolan sen detta.
Jag är ganska glad kan man väl säga

Permalänk
Skrivet av FlurK:

http://i104.photobucket.com/albums/m181/swedishmurlock/studie...

Först accepterad på skolan sen detta.
Jag är ganska glad kan man väl säga

Fan vad fett att åka bort så.
Har en kompis som ska gå i skola på Nya Zeeland i ett år. Måste vara riktigt spännande

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Blev blöt och förbannad på jobbet idag.

Är det normalt att lägga en vattenburen golvvärmeslinga 30 mm från nedankant i ett 200 mm tjockt betongvalv?!

http://i537.photobucket.com/albums/ff334/fr1dd/Golvvrme.jpg

Det beror på hur tätt du lägger slingan. Tanken är att värmen ska bli jämn över golvet och då brukar många göra så att de lägger få slingor djupt ner. Dock bör man nog se till att värmen inte smiter iväg nedåt eller åt sidorna med hjälp av isolering.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Förbannad humla inne i köket. Jag går och letar något att ta den med och tar på mig en tröja ifall att den blir arg och jag ska gå och ta den. Då hittar jag den inte :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Förbannad humla inne i köket. Jag går och letar något att ta den med och tar på mig en tröja ifall att den blir arg och jag ska gå och ta den. Då hittar jag den inte :S

Den ligger i bakhåll förstår du väl.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

Näre döden upplevelse igår kväll. En stor insekt kommer inflygandes i mitt rum! Men efter en dust med AXE parfym och tändare var insketen ganska mör

Permalänk
Medlem

Lite udda känsla utav att det åskar i Maj månad. Men mysigt är det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Träffat flera idag som väcktes av åskan i natt. Själv sov jag igenom det.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Inte åskat här i Dalsland, bara regnat.

Permalänk
Medlem

Tror klockan var väl runt åtta imorse som det det började åska lite smått hemma här. Men det höll inte i sig speciellt länge.
Men visst är det mysigt när det åskar ute. Bara man slipper vara ute i eländet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Dissekerat kräfta på biologin idag. Började dom en kräfta, slutade som en oformlig massa. Lyckades tyvärr inte lokalisera hjärnan, men hjärta och annat mysigt fick jag tag på

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Haha, flyttade en klasskopmis bil idag xD
Jag såg att hans trasiga bakruta hade trillat ner så jag låste upp den, låste upp framdörren och med hjälp av 2 andra flyttade vi den till en annan ruta
Tack SAAB för att ni inte har rattlås i bilarna
Jag funderade på att gömma lite av hans stuff i bagagen, men jag pallade inte, ställde bara om förarsätet xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem

Glad som fasen, dagen rullade på som bara den.
allt gått smärtfritt, och alla papper är klara i princip.

Nu är det bara dags att börja ändra epost överallt :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Försöker drifta på Need for speed Shift 2. Går ju inte bra kan jag ju säga..

Permalänk
Medlem

Nu kan man nog skriva att man är less.....sitter och ändrar uppgifter på precis var enda jävla sajt.
Allt från webshoppar till körkort och gud fan vet vad.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Trött som ett as men bara sopat grus och tagit hand om skräp

Permalänk
Medlem

Kollar på lyxfällan och undrar hur i helvete folk kan vara så jävla blåsta.

Skrämmande hur folk beter sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Haha, flyttade en klasskopmis bil idag xD
Jag såg att hans trasiga bakruta hade trillat ner så jag låste upp den, låste upp framdörren och med hjälp av 2 andra flyttade vi den till en annan ruta
Tack SAAB för att ni inte har rattlås i bilarna
Jag funderade på att gömma lite av hans stuff i bagagen, men jag pallade inte, ställde bara om förarsätet xD

vänta nu,,, rullade du bilen från en p-ruta till en annan eller vad menar du?!
vad var det för saab egentligen, alla saabar måste väl ha backen i för att ta ur nyckeln vilket borde gjort det trögt att rulla bilen ? :S

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Skrivet av Se33:

vänta nu,,, rullade du bilen från en p-ruta till en annan eller vad menar du?!
vad var det för saab egentligen, alla saabar måste väl ha backen i för att ta ur nyckeln vilket borde gjort det trögt att rulla bilen ? :S

Kopplingspedalen min vän
Och ja, vi rullade den till en annan ruta, han var lite förvirrad när han ringde mig och berättade att han "hittat" den. Vi hade knappt flyttat den en billängd

Såhär i efterhand skulle man ställt den mitt på parkeringsplatsen, vilket liv de hade blivit

Visa signatur

Permalänk

Gymmade idag. Kom precis hem. Märks att det var ett tag sen sist... Men nu har jag ett 10-kort och ska komma igång igen.
Alla som har mig på MSN, kontrollera att jag gymmar minst två gånger i veckan
ni som inte har det, adda mark016@live.se och se till. Behöver hjälp/motivation känns det som.
Ska iväg till sö'tälje imorgon, farfars begravning måndag. Mums. Kommer visa inaktivitet. Men tar med mig syrrans laptop i alla fall. Kombinerat med 3g så ska jag nog inte försvinna helt.
love
Mark

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Firmafest igår, blev totalt jävla aspackad och snackade om saker jag kanske borde ha hållit för mig själv..:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Firmafest igår, blev totalt jävla aspackad och snackade om saker jag kanske borde ha hållit för mig själv..:)

Exakt samma här, dock gjorde alla andra kollegor detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Gymmade idag. Kom precis hem. Märks att det var ett tag sen sist... Men nu har jag ett 10-kort och ska komma igång igen.
Alla som har mig på MSN, kontrollera att jag gymmar minst två gånger i veckan
ni som inte har det, adda mark016@live.se och se till. Behöver hjälp/motivation känns det som.
Ska iväg till sö'tälje imorgon, farfars begravning måndag. Mums. Kommer visa inaktivitet. Men tar med mig syrrans laptop i alla fall. Kombinerat med 3g så ska jag nog inte försvinna helt.
love
Mark

Två gånger i veckan bara? 4 gånger i veckan satsar jag på, om jag är borta under helgen. Annars blir det en gång under helgen också.

Wellwell, här sitter man i ö-vik. Kallt som fan för farsan och brorsan har bytt fönster, så det var typ ett 4x1.5m hål i vardagsrumsväggen här. Lite kallt ute också...
Känner mig riktigt fet. Har bara gymmat en gång förra veckan (dock två pass med veden också, det tar rätt så bra) och har smällt i mig tårta både igår och idag. Nej, blir det väder imorgon så ska jag satsa på en powerwalk runt området här.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Två gånger i veckan bara? 4 gånger i veckan satsar jag på, om jag är borta under helgen. Annars blir det en gång under helgen också.

Wellwell, här sitter man i ö-vik. Kallt som fan för farsan och brorsan har bytt fönster, så det var typ ett 4x1.5m hål i vardagsrumsväggen här. Lite kallt ute också...
Känner mig riktigt fet. Har bara gymmat en gång förra veckan (dock två pass med veden också, det tar rätt så bra) och har smällt i mig tårta både igår och idag. Nej, blir det väder imorgon så ska jag satsa på en powerwalk runt området här.

Om du, som gymmar så pass mycket, känner dig fet.... Då är fan jag en sån som täcker hela sängen och behöver lyftas med gaffeltruck

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Om du, som gymmar så pass mycket, känner dig fet.... Då är fan jag en sån som täcker hela sängen och behöver lyftas med gaffeltruck

Hehe.
Jo, jag är ju allt annat än fet (67.5kg, 180cm) men det är ju i sinnet man känner sig fet när man vräker i sig en massa onyttigheter.

Aja, kusinen hade en hantel här, så jag har ju iaf fått träna lite biceps

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Sjukt jävla sur på mina äckliga grannar.
Vi hade över folk i vår lägenhet igår kväll. Första gången vi har över folk på flera månader. Annars är vi helt tysta. Grannar väsnas, borrar, högljutt i trapphus sent på natten o.s.v. men vi accepterar det. Iaf, folket börjar strömma in vid 20-22. Musiken ligger på vettig nivå o.s.v. Det är feststämning, men absolut inte överdrivet högljutt. Strax efter 23 säger vår ena granne (som är schysst) att nån annan granne hade ringt och klagat. Så jag går över till surgubben bredvid och frågar vad problemet är. "Ingenting" säger han. Men vafan, nåt är ju problem om du ringer och klagar? Gick inte att prata med honom, han snackade om att han stördes när han kollade på nån jävla dokumentär!

Halv tolv-tolv står en väktare vid dörren. Jag pratar med honom och han säger att grannar har klagat. Han verkade själv tycka det var löjligt (Skakade på huvudet och typ, "ja jag vet, men alltså, ni måste tyvärr vara tysta nu"). Anyway, där dog ju festhumöret och stämningen blev bra mycket sämre och folk åkte hem etc.

Visst, det var väl trevligt ändå så länge det varade, men jag är sjukt jävla sur nu. Hur fan kan man inte acceptera att en granne har över folk en enstaka lördagskväll? Helt sinnes.