Permalänk

BBC2 - Aero - Basic

Hej

Har spelat BBC2 ett tag på min dator, jag har kört det på höga inställningar, nästan max. Det har fungerat fint tills idag då jag fick upp ett meddelande om att jag borde byta inställningar från Aero till Basic för att datorn inte orkar med. Det har aldrig varit några problem förut. Och detta kom till och med i inställningsmenyn där jag bara har 60 FPS till skillnad från 100 i själva spelet.

Det som stör mig är om det har med installationer/avinstallationer att göra som jag gjorde tidigare under dagen. Jag körde ett FPS test med hjälp av FRAPS, jag ligger på 100 FPS nästan hela tiden.

Vad har hänt? vaknade Windows till liv eller har det blivit något fel?

Har en I5 2400, Geforce GTX 460, 4 GB RAM.

Har nu ställt in så att den byter till Basic när jag kör spelet, jag vet inte vad FPS låg på innan men jag känner ingen skillnad mot då, innan meddelandet.

Tacksam för svar.

Permalänk
Inaktiv

Är väl inget att bry sig om ifall du inte märker något?

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig med, det är inget att bry sig om.

Windows har någon kontroll om allting flyter på som det ska... dock så fungerar den funktionen väldigt dåligt när man kör spel. Gör ingen skillnad vilken dator man har, förr eller senare kommer Windows klaga att det går för sakta när man kör vissa spel.

Mitt råd är att bara klicka "Visa aldrig det här meddelande mer" och glöm bort det. Kommer fungera bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Mitt råd är att bara klicka "Visa aldrig det här meddelande mer" och glöm bort det. Kommer fungera bra ändå.

Jo man lär märka när det börjar gå slött. Onödig funktion enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

hade precis samma problem förut. GTX 580 och intel i5. Kör på max settings, allt flyter på jättebra, fast ibland avslutas spelet och då kommer den rutan fram.

Otroligt irriterande!

Fast jag klickar på ''visa aldrig denna ruta igen'' så har den kommit upp ibland efter det.

Permalänk

samma sak händer mig i princip varannan gång jag spelar. inte går det slöare för det. bara irriterande att behöva trycka bort den där rutan och sen när jag byter tillbaka till bc2-fönstret så är man sönderpepprad ><