[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Beställde nyss 5850 CF

Vilka 5850 kort och varifrån?

Beställde själv Club3D varianten från CDON.

Permalänk
Medlem

LP är nu uppe och fungerar, total stale är <1% för poolen och då verkar det finns ett gäng som inte har LP support i sina miners.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Vilka 5850 kort och varifrån?

Beställde själv Club3D varianten från CDON.

Exakt samma,fast priset på korten gick upp igår så slut priset blev 2600kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Hehe lekte lite jag med nu. Kör 999/600 utan några problem. Men då får 396MHash/s... :s

odd.... återkommer senare när jag faktiskt sitter vid datorn ifråga

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Exakt samma,fast priset på korten gick upp igår så slut priset blev 2600kr.

Jag hann knipa 2stk Sapphire Radeon HD 5850 för 2300kr tot på komplett precis innan de tog dem ur sortimentet ^^

Permalänk
Medlem

intressant... jag minar långsammare hos www.swepool.net än hos http://mining.bitcoin.cz/ :s

Anledning ?

Erik vet du kanske?

Har nu även uppdaterat minerpaketet till dom som vill ha, nytt fungerande för swepool och phoenix 1.48

//DanneSvs

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på 1-47->1.48?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Vad är skillnaden på 1-47->1.48?

mindre rejected och lite högre hash-speed är vad jag har närkt iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

intressant... jag minar långsammare hos www.swepool.net än hos http://mining.bitcoin.cz/ :s

Anledning ?

Erik vet du kanske?

Har nu även uppdaterat minerpaketet till dom som vill ha, nytt fungerande för swepool och phoenix 1.48

//DanneSvs

Enligt phoenix eller mätaren på hemsidan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Enligt phoenix eller mätaren på hemsidan?

phoenix säger numer 370-380Mhash/s med samma inställningar som jag ligger runt 400Mhash med på mining.bitcoin

Och swepool.net visar allt från 4Mhash-390Mhash :s

Visa signatur

Permalänk

Man kan inte riktigt utgå från poolsidorna när det kommer till hashspeed tycker jag. Tex. har jag två likadana kort, samma hastighet, ändå säger poolsidan att ena kortet tex. har 370 Mh och det andra 410, vilket inte stämmer. Titta på hashspeeden hos era miners istället tycker jag.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Man kan inte riktigt utgå från poolsidorna när det kommer till hashspeed tycker jag. Tex. har jag två likadana kort, samma hastighet, ändå säger poolsidan att ena kortet tex. har 370 Mh och det andra 410, vilket inte stämmer. Titta på hashspeeden hos era miners istället tycker jag.

and that i do, är dock fortfarande skillnad mot tidigare swepool.net samt andra pools :s

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Txid stämmer:
http://blockexplorer.com/t/7E8sVTapep
http://blockexplorer.com/t/yqJwW7uRB

Men jag kan inte se dem i bitcoind. De kanske dyker upp

Edit: Jaa, jag ska lägga till txid på stat-sidan

Edit3: De fanns visst med, whohoo!

Edit4: Nu finns det länkar på http://swepool.net/statistics

LP verkar dock fortfarande inte vilja. Jag får titta vidare på det imorgon.

Edit5 (och sista): Något verkar vi iaf göra rätt för det dök precis upp ett block till i loggen. 4 block på 13h, nu kan vi börja snacka!

Har sweepool alltså genererat 7 blocks hittills? Om det är så så är det inte dåligt med tanke på hashspeed vi har.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

and that i do, är dock fortfarande skillnad mot tidigare swepool.net samt andra pools :s

Jaha, ok, missförstod dig då

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Jag hann knipa 2stk Sapphire Radeon HD 5850 för 2300kr tot på komplett precis innan de tog dem ur sortimentet ^^

Och jag hann knipa 4 st sådana för 4600 kr. Jämförelsevis är de lika snabba som 2 st HD6990 till priset mindre än 1 st! De förbrukar förmodligen mindre ström också. Hela mitt system med 4 HD 5850 drar 640 W.

Mest nöjd är man med just inköpspriset. Snacka om Bang For The Bucks!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Började mina nyss. Ligger på 230 Mhash/s på datorn i sign
Är uppkopplad mot bitcoin.cz poolen.

Är inte 230 rätt lite? Kör överklockat på 960/525 och ligger på 61 grader med 50% fläkt

EDIT: Kan man mina CPU? Har en dator som bara står men inget grafikkort

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Började mina nyss. Ligger på 230 Mhash/s på datorn i sign
Är uppkopplad mot bitcoin.cz poolen.

Är inte 230 rätt lite? Kör överklockat på 960/525 och ligger på 61 grader med 50% fläkt

Din hastighet är ganska normal för ett 6850, något hög kanske då du har överklockat.

DanneSvs: Är det bara swepool som ger lägre hastighet eller gäller det andra pooler också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man köra samma grafikkort på 2 olika workers?

Tänkte kunde köra båda mot swepool och deepbits.
Har jag även lite redundancy om någon av dem går ner.

Permalänk
Medlem

Varför påstår Swepool att min worker speed är 220 MHash/s, när minern talar om att den ligger runt 380?

What gives? Vilken ska man lita på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Varför påstår Swepool att min worker speed är 220 MHash/s, när minern talar om att den ligger runt 380?

What gives? Vilken ska man lita på?

Du ska lita på din miner, swepool ger bara ett närmevärde på vad du har för hastighet. När du kört en längre tid så borde swepools mätare närma sig minerns.

Edit: Nu finns det Autopay på swepool, bara att gå in i inställningar och ändra om man vill ha det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Du ska lita på din miner, swepool ger bara ett närmevärde på vad du har för hastighet. När du kört en längre tid så borde de två värdena närma sig varandra.

Edit: Nu finns det Autopay på swepool, bara att gå in i inställningar och ändra om man vill ha det.

Nice, tack.

Finns det någon anledning att inte uppgradera till Phoenix 1.48? Rullar på stabilt med 1.47 just nu.

Permalänk
Medlem

Vad krävs av dator i övrigt? Kan jag köra med en sketen AMD 64 och ett eller två 5850?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Vad krävs av dator i övrigt? Kan jag köra med en sketen AMD 64 och ett eller två 5850?

Fungerar utmärkt!

Vad som spelar roll: Typ av grafikkort, överklockning, minerprogram, operativsystem
Vad som inte spelar roll: CPU, ramminne, grafikminne, pci-e porthastighet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det är det bara grafikkorten som spelar roll. Så kör med en sketen CPU du

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Vi är uppe och nosar på 20 Ghash-strecket. Jo Erik, hoppas du fixar en autodonation i form av 1 %, 2 % osv. för de som vill donera, fler är nog då villiga att donera. Lite bökigt att man gör det "manuellt" idag. När du kan och har tid s.a.s.

Förresten, vid varje höjning av svårigheten har den totala nätverksstyrkan ökat med minst 400-500 Ghash den senaste tiden. Ungefär:
1200 Gh -> 1700 Gh -> 22 Gh -> 37 Gh (aktuellt)? Jag har en känsla av att det är några som ligger bakom med sina "superdatorer". Det finns väl mindre "superdatorer" och vissa personer har tillgång till dem eller hyrt dem antar jag. Vad tror ni? Annars har jag svårt att se att hashspeeden har blivit 3 ggr större på 5 veckor endast mha att nya miners gör intåg och existerande miners köper fler grafikkort.

Att nätverksstyrkan har ökat så mycket och huruvida det är positivt eller negativt råder det lite delade åsikter om och det är ju fullt förståeligt. De som redan sitter med mycket bitcoins borde se det väldigt positivt med tanke på säkerheten, som består av nätverksstyrkan samt att det kanske stärker en viss mental trygghet om bitcoins's överlevnad.
Å andra sidan tycker de nya miners som de flesta av oss här snarare att det tar för djävligt lång tid numera att få ihop tiotals bitcoins idag för att sedan sälja dem imorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Fungerar utmärkt!

Vad som spelar roll: Typ av grafikkort, överklockning, minerprogram, operativsystem
Vad som inte spelar roll: CPU, ramminne, grafikminne, pci-e porthastighet

Okej tack. Är Ubuntu/Linux snabbare eller stabilare än W7 ?

EDIT: Juste! Har internethastighet något mer saken att göra? Funderar på att bygga ihop en mining burk och ha på ett ställe där jag varken kan eller orkar dra kabel till. Så tänkte köra trådlöst.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

EDIT: Juste! Har internethastighet något mer saken att göra? Funderar på att bygga ihop en mining burk och ha på ett ställe där jag varken kan eller orkar dra kabel till. Så tänkte köra trådlöst.

Det enda som skickas fram och tillbaka är ju pyttesmå textfiler, och hög latens spelar borde inte spela roll - så kör du trådlöst.

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Jag har två burkar med Ubuntu 11.04, och de är enbart för mining. Jag gör knappt någonting annat med de datorerna.

Med Windows är det lite lättare att överklocka/underklocka. Om du har fler grafikkort som inte går att köra i Crossfire måste du ha dummy plugs eller skärmen inkopplad till varje kort vilket du kanske inte vill göra. Med Windows är det lite lättare att komma igång.

Ubuntu/Linux, svårare att komma igång, men det finns många guider att följa. INGA dummy plugs, ett stort plus enligt mig, därför kör jag.

Jag kör trådlöst Internetanslutning med de två burkarna och det påverkar absolut ingenting när det gäller fart, effektivitet, så länge jag har anslutning. Så se till att ha bra sändare/mottagare på dem om du skall ha datorerna långt ifrån routern givetvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Nice, tack.

Finns det någon anledning att inte uppgradera till Phoenix 1.48? Rullar på stabilt med 1.47 just nu.

vrf låta bli? :s för mig ger det liite snabbare Mhash-speed och mindre rejected så umm... vrf inte byta upp dig? tar typ 1-2 min

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Din hastighet är ganska normal för ett 6850, något hög kanske då du har överklockat.

DanneSvs: Är det bara swepool som ger lägre hastighet eller gäller det andra pooler också?

det löste sig självt blev ngn bugg när jag använde 2 program samtidigt för att klocka 1 kort xD

Visa signatur