[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vad hände här egentligen? Enligt bitcoinwatch så har nätverksstyrkan ökat med ca 75% sedan jag kollade sist för bara några timmar sen. 6866 Ghash/s eller 87 Petaflop står den just nu för mig och tidigare idag var det ca 50 Petaflop. Detta kan väl ändå inte stämma?

Dom måste ha räknat fel... det är snarare att det har minskat
http://bitcoin.sipa.be/speed-lin-2k.png

Däremot har svårigheten ökat med ~80%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

Vad hände här egentligen? Enligt bitcoinwatch så har nätverksstyrkan ökat med ca 75% sedan jag kollade sist för bara några timmar sen. 6866 Ghash/s eller 87 Petaflop står den just nu för mig och tidigare idag var det ca 50 Petaflop. Detta kan väl ändå inte stämma?

Det riktigt intressanta är kategorin "other" i den här bilden. Den var mindre än 50% för några timmar sedan.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Meh, inget spektakulärt här. Tydligen är det så att bitcoinwatch räknar ut nätverksstyrkan med hjälp av svårighetsgraden och antal lösta block/h. I och med att deras statistik för block/h baseras på de senaste 24 timmarna så blir det så här vid ökad svårighetsgrad. Svårighetsgraden bör nu ha anpassats för att nätverket ska lösa ca 6 block/h nu, men bitcoinwatch säger fortfarande ca 13 eftersom detta är medelvärdet för de senaste 24 timmarna.

Permalänk
Medlem

Hej alla glada. började nyligen med det här och ligger för närvarande på ca 0.9btc/day

Hur mycket är ett sådant här bitcoin värt i kronor egentligen? såg att man kunde införhandla sig ett 6990 för 164 btc tar ju ett tag att hosta fram den summan hehe

happy bitcoining
Batman

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamok:

Hej alla glada. började nyligen med det här och ligger för närvarande på ca 0.9btc/day

Hur mycket är ett sådant här bitcoin värt i kronor egentligen? såg att man kunde införhandla sig ett 6990 för 164 btc tar ju ett tag att hosta fram den summan hehe

happy bitcoining
Batman

Runt 50-55kr just nu är 1 btc värd. Ett 5850 ligger alltså runt 20 btc och ett 6990 borde du få för 100 btc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va perfekt! Men jag får det inte att funka

Har satt så att när datorn är aktiv så ska den starta swepool.cmd
Men den blinkar bara till lite snabbt när jag högerklickar på aktiviteten och väljer "kör"

Kör du med Phoenix eller?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Fan va perfekt! Men jag får det inte att funka

Har satt så att när datorn är aktiv så ska den starta swepool.cmd
Men den blinkar bara till lite snabbt när jag högerklickar på aktiviteten och väljer "kör"

Kör du med Phoenix eller?

Mjo, jag pekar direkt till phoenix.exe. Men jag kan tillägga att den inte är riktigt "hidden", ett kommandofönster kommer ändå upp. Jag testade aldrig med hidden på innan jag slängde upp bilden.

Men det du kan göra är att lägga till kommandot "pause" på en ny rad längst ner i din cmd eller batch fil, den borde uppehålla med stängandet tills du trycker valfri tangent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Mjo, jag pekar direkt till phoenix.exe. Men jag kan tillägga att den inte är riktigt "hidden", ett kommandofönster kommer ändå upp. Jag testade aldrig med hidden på innan jag slängde upp bilden.

Men det du kan göra är att lägga till kommandot "pause" på en ny rad längst ner i din cmd eller batch fil, den borde uppehålla med stängandet tills du trycker valfri tangent.

Didn't work

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Didn't work

Testa WhileIdle då, den kan starta den körbara filen i osynligt läge.
http://forum.bitcoin.org/?topic=8403.0

Killen använder det till samma sak du vill göra:
"I use this for running miners on computers belonging to my relatives without their computers becoming sluggish when they want to use them for something computationally intensive."

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att det löste sig när jag bytte agget

Angående det andra så kommer jag skicka in det. Men eftersom att Inet inte har kvar Cougar i sortimentet, får jag en likgiltig produkt eller får jag välja ut något annat om jag lägger till/tar bort pengar? Eller kan jag få tillbaka pengarna helt? Borde ju gå att häva och därmed få pengarna tillbaka.

Kanske lite fel del i forumet, men lika bra att fråga ändå

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Testa WhileIdle då, den kan starta den körbara filen i osynligt läge.
http://forum.bitcoin.org/?topic=8403.0

Killen använder det till samma sak du vill göra:
"I use this for running miners on computers belonging to my relatives without their computers becoming sluggish when they want to use them for something computationally intensive."

Fyfan va guld! Funkade direkt Tack som fan

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Första blocket (av swepool) på den nya svårigheten löst: http://blockexplorer.com/b/127034

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beppothaking:

Öppna port i routern och i windows brandväggen lägger du till ett "undantag" Hade samma problem tills jag gjorde de

Tack så mycket för snabbt svar!
Har provat göra som du sa, så nu får vi se ifall det ger resultat

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Första blocket (av swepool) på den nya svårigheten löst: http://blockexplorer.com/b/127034

Va najs! Kul att du får in lite btcs. Du får importera lite arbetskraft (internationella grävare) så att poolen går mot 30 Ghash.

Stale shares ligger nu under 1% med Swepool, vilket är riktigt bra.

Om stale shares
Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Tänkte gräva lite i swepoolen jag med, efter som min dator bara står och inte gör nått om dagarna.
Fixa minern och får "Your hashspeed: 617 MHash/s" är det dugligt för 2st 6950 ? Eller har jag gjort nått galet ?

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Medlem

Så vart kan man köpa datordelar eller omvandla till paypal pengar.
Det ända jag kan hitta är små skit sidor där man värkligen inte kan köpa nåt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Så vart kan man köpa datordelar eller omvandla till paypal pengar.
Det ända jag kan hitta är små skit sidor där man värkligen inte kan köpa nåt bra

https://bitcoinmarket.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Tänkte gräva lite i swepoolen jag med, efter som min dator bara står och inte gör nått om dagarna.
Fixa minern och får "Your hashspeed: 617 MHash/s" är det dugligt för 2st 6950 ? Eller har jag gjort nått galet ?

Du borde kunna få iallafall 350MH/GPU

phoenix.exe -a 2 -u http://user.name:pass@swepool.net:8337/ -k poclbm VECTORS BFI_INT AGGRESSION=10 WORKSIZE=128 DEVICE=0 FASTLOOP=false

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nåt.

Är fortfarande lite osäker på hur man ska göra.

Vad ska man skriva för btc Payment Processors?
Sen usd Payment Processors så väljer jag paypal sen ska addresen vara min paypal email right ?

Permalänk
Medlem

Försökt snabb läsa lite på jobbet. Får man alltså ut riktiga pengar utav detta? Funkar ett 580GTX bra för detta?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Försökt snabb läsa lite på jobbet. Får man alltså ut riktiga pengar utav detta? Funkar ett 580GTX bra för detta?

Du kommer ingenvart med GeForce-kort. Inte värt att köra med ett dedikerat projekt. Men du kan ju mina när du sover - om du har elen inräknad i hyran eller allmänt billig el.

Du borde få omkr. 140 Mhash/s med ett 580 enligt wikin, i prestanda jämförbart med ett AMD/ATI kort i tusenkronorsprisklassen. Du borde mina ungefär ฿0.32/dag, eller ฿9.85/månad. Med dagens växelkurs blir detta $2.82, respektive $85.67. Elen får du dra av själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Här är min Phoenix Watchdog jag snabbt skrev ihop, den borde starta om Phoenix vid crash.
Full disclosure: Det är Dannes phoenix-startskript ni ser.

@echo off cls echo Protecting Phoenix from crashes... title Phoenix Watchdog :phoenix echo (%time%) phoenix started. start /wait phoenix.exe -u http://miner:pass@swepool.net:8337/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP echo (%time%) WARNING: phoenix closed or crashed, restarting. goto phoenix

Du har väl andrat minern och pass i dina egna i .cmd -filen?

annars så vet jag inte.. har haft lite egna problem så ska som sagt se över mina stuffs till helgen för att se om det är dessa eller ngt annat som buggar

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Ni som tröttnat på att Swepool är nere, eller helt enkelt bara vill ha ett ordentligt mycket snyggare GUI med fler funktioner.
Kika på min pool - http://www.bitcoins.lc

Vi har även dissat alla transaktionskostnader, kostnader per share och andra dumheter.

Ge gärna feedback, vill ha massor ifrån inbitna miners.

Godnatt nu, nu måste jag sova.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Ni som tröttnat på att Swepool är nere, eller helt enkelt bara vill ha ett ordentligt mycket snyggare GUI med fler funktioner.
Kika på min vår - http://www.bitcoins.lc

Vi har även dissat alla transaktionskostnader, kostnader per share och andra dumheter.

har ni fungerande transaktioner och försäljning?

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

Försäljning? Nej, Sell / Buy / Trade delen är inte öppnad än, det kommer i nästa vecka.
Transaktioner och dylika från blocks ska fungera, samt utbetalningar ifrån kontot. Har demo:at det mot testnet och med egna Bitcoins och det tycks fungera.

Hittills har vi inte löst något block, så det återstår att se - men det tror jag det ska.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Försäljning? Nej, Sell / Buy / Trade delen är inte öppnad än, det kommer i nästa vecka.
Transaktioner och dylika från blocks ska fungera, samt utbetalningar ifrån kontot. Har demo:at det mot testnet och med egna Bitcoins och det tycks fungera.

Hittills har vi inte löst något block, så det återstår att se - men det tror jag det ska.

kanske det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Du har väl andrat minern och pass i dina egna i .cmd -filen?

annars så vet jag inte.. har haft lite egna problem så ska som sagt se över mina stuffs till helgen för att se om det är dessa eller ngt annat som buggar

Jag har inga problem, ville bara dela med mig av min batch-fil som startar om minern om den skulle crasha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

En konkurrent, vad trevligt Kör du också pay-per-share, eller betalar du först när ni löst ett block?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Jag har inga problem, ville bara dela med mig av min batch-fil som startar om minern om den skulle crasha.

aha, ok kul att min setup funkar iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Kika på min pool - http://www.bitcoins.lc

Ser faktiskt bra ut. Några saker jag hade velat se:

• Automatiska utbetalningar

• Möjligheten att ändra lösenord (ev. användarnamn) på sina workers

Hur ofta uppdateras worker-statistiken, förresten?