Permalänk
Medlem

Fläktfilter till 100mm-fläkt?

Jag har tänkt montera en 100mm-fläkt i fronten av ett chassi, bakom plastfronten och valet lutar åt en Scythe SLIM 100mm 1000rpm. Jag har sökt men finner inte på något ställe ett fläktfilter för 100mm-flätkar. Jag finner för 60, 80, 92, 120 men inte det jag är ute efter.

Är det någon som vet vart filter till denna fläktstorlek kan gömma sig?

Det verkar också finnas två modeller av fläktfilter. Ena är en skumgummi och den andra är ett tunt nät. Jag föredrar den som är ett tunt nät för det råder platsbrist men skumgummi går också bra i andrahand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffy:

Jag har tänkt montera en 100mm-fläkt i fronten av ett chassi, bakom plastfronten och valet lutar åt en Scythe SLIM 100mm 1000rpm. Jag har sökt men finner inte på något ställe ett fläktfilter för 100mm-flätkar. Jag finner för 60, 80, 92, 120 men inte det jag är ute efter.

Är det någon som vet vart filter till denna fläktstorlek kan gömma sig?

Det verkar också finnas två modeller av fläktfilter. Ena är en skumgummi och den andra är ett tunt nät. Jag föredrar den som är ett tunt nät för det råder platsbrist men skumgummi går också bra i andrahand.

Det går inte att använda en sån här? http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=49_195...

detta är av nät med magnet man bara sätter i plåten där man vill ha det och har man chassie med plast medföljer en dubbelhäftande ram man sätter den på detta bygger kanske 4-5 mm i ramarna och nätet är helt omöjligt att se maskerna i. använder själv sånna till min HAF 932 fast custommade från deras butik.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Chassit är i metall men fronten är i plast. Jag skall montera fläkten på "utsidan chassit" bakom plastfonten. Hårddiskarna är på andra sidan och det får helt enkelt inte plats med fläkten i chassit.

Den magnetlösningen kan vara en lösning men magneterna kommer vara 5mm från ena hårddisken vilket inte låter så bra i mina öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffy:

Chassit är i metall men fronten är i plast. Jag skall montera fläkten på "utsidan chassit" bakom plastfonten. Hårddiskarna är på andra sidan och det får helt enkelt inte plats med fläkten i chassit.

Den magnetlösningen kan vara en lösning men magneterna kommer vara 5mm från ena hårddisken vilket inte låter så bra i mina öron.

Hmm det skulle ju vara nått som enkelt går att ta loss och rengöra, vad är det för chassi?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Du har ingen nylon strumpa liggande i huset om du fortfarande bor hemma? Funkar perfekt.
Eller någon tunn strumpa överhuvudtaget?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Hmm det skulle ju vara nått som enkelt går att ta loss och rengöra, vad är det för chassi?

Det är ett gammalt mATX-chassi från Chieftec som slutade tillverkas för över fem år sedan. Det är det bästa mATX-chassit som har tillverkats någonsin, men det krävs en del modifikationer för att få det extra bra. Det är ungefär 36x36cm litet.

Jag testar ett sådant nät du har tipsat om, men andra tips är också välkomna.