[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szkar:

Någonting blev fel med CSS:en på Profilsidan.
EDIT: Fixat 3 sekunder senare. Ha!

Jag är snabb Blev lite för trångt så jag var tvungen att öka bredden.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

jag får 2011-05-29 15:35:18: Listener for "Default": 29/05/2011 15:35:18, Problems communicating with bitcoin RPC vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

jag får 2011-05-29 15:35:18: Listener for "Default": 29/05/2011 15:35:18, Problems communicating with bitcoin RPC vad ska jag göra?

Se till att du har ställt in swepool.net som host, 8337 som port och att ditt arbetarnamn och lösenord stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Se till att du har ställt in swepool.net som host, 8337 som port och att ditt arbetarnamn och lösenord stämmer.

haha, hade glömt en sak Tack så mycket

Permalänk
Medlem

jag får cirka 92,8 Mhash/s och ni ser min setup i sign, ska jag verkligen få så lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

jag får cirka 92,8 Mhash/s och ni ser min setup i sign, ska jag verkligen få så lite?

dessv'ärre ja, Nvidiakort får en mycket sämre Mhash-speed så dem inte använder OpenCL vad jag förstått.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Jag får bjuda på email notifieringar sålänge, topplista finns på attgöra-listan men det är många på bitcoin.org som vill ha https-stöd så jag ska försöka fixa det först. Jag vill också gärna att vi löser ett block idag och det kommer bli ett dyrt block för mig, jag har betalt ut över 100 btc för det nu.

Du måste ju ändå ha en typ av gräns. Går du inte "runt" och inte lösser ett block är det ju illa. Bästa är väl att inte ha instant payout. Utan ha gränsen på 1BTC, åtminstone tills du löser ett block eller när du har >100GH/s på poolen. Du som ger en tjänst där du ska gå på plus är tanken. Då tar du störst risk vs inkassering.

Ta och titta över dina regler lite. Vi vill ju inte skicka dig till fattestugan. IMHO

P.S det finns opensource poker klient. Kan bli först med att installera det på din pool. Så kan du börja ta rake på händer där. Tror många blir sugna på att spela. Hitta någon annat spel som du har på poolen.

Fixa https först..

Cheers PG

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PoulGrym:

Du måste ju ändå ha en typ av gräns. Går du inte "runt" och inte lösser ett block är det ju illa. Bästa är väl att inte ha instant payout. Utan ha gränsen på 1BTC, åtminstone tills du löser ett block eller när du har >100GH/s på poolen. Du som ger en tjänst där du ska gå på plus är tanken. Då tar du störst risk vs inkassering.

Ta och titta över dina regler lite. Vi vill ju inte skicka dig till fattestugan. IMHO

P.S det finns opensource poker klient. Kan bli först med att installera det på din pool. Så kan du börja ta rake på händer där. Tror många blir sugna på att spela. Hitta någon annat spel som du har på poolen.

Fixa https först..

Cheers PG

Det finns block jag har betalat <10btc för också och det jämnar ut sig i längden. Det finns tillräckligt med btc i poolen för nästan en vecka utan lösta block och jag har ett avtal som ger mig rätt att låna btc om det skulle ta slut, så det är ingen fara. Lite tråkigt att se balansen minska hela tiden dock

Poker tror jag kan bli en hit, speciellt när Pokerstars och Full Tilt blev förbjudna i USA. Jag har dock att göra som det är med poolen, men om någon känner sig sugen på att hoppa på bitcointåget så är det en bra idé.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu kan man surfa på swepool.net via SSL och ni hittar det på https://swepool.net

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Nu kan man surfa på swepool.net via SSL och ni hittar det på https://swepool.net

hahaha xD sajten blev en safety risk erik

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

hahaha xD sajten blev en safety risk erik

Hmm, jag har provat med chrome och safari och det var lugnt hos mig. Aja, klickar du fortsätt så ska det fungera ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar fint här också, inga certifikatsfel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Hmm, jag har provat med chrome och safari och det var lugnt hos mig. Aja, klickar du fortsätt så ska det fungera ändå

firefox + överkänslig skoldator här <3

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Jag får bjuda på email notifieringar sålänge, topplista finns på attgöra-listan men det är många på bitcoin.org som vill ha https-stöd så jag ska försöka fixa det först. Jag vill också gärna att vi löser ett block idag och det kommer bli ett dyrt block för mig, jag har betalt ut över 100 btc för det nu.

Jag kände det på mig med tanke på att det var mer än två dagar sedan vi löste senaste block. Därför vill jag så gärna att vi löser det nu eller snarast! SSL funkar med Firefox 4.0.1 här.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

firefox + överkänslig skoldator här <3

Det beror antagligen på att Swepool kör ett "låtsas"-certifikat som både är gratis och halvdåligt (StartSSL)
Stöds inte av mobiler, Opera eller dylika alls..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Stöds inte av mobiler, Opera eller dylika alls..

Jag vet inte vad du har för mobil, men min iphone har inga problem med certifikatet på swepool.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

iPhone och nyare Android bör stödja StartSSL.
Men alla äldre mobiler, SE och dylika kommer vägra.

Testa själv, alternativt läs på hur StartSSL lirar (Google är din vän!)

Godnatt!

/ Jim

Visa signatur

Permalänk

Nää, äldre mobiler behöver vi väl inte snacka om. Det är 2011 nu

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Swepool.net nere pga ddos? deepbit och slush var nere pga ddos tidigare inatt...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Swepool.net nere pga ddos? deepbit och slush var nere pga ddos tidigare inatt...

det intressanta är att man fortf minar, är det bara att den går utan att man får shares då eller räknar den fortf shares mm så att man inte förlorar "mining-tid"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

det intressanta är att man fortf minar, är det bara att den går utan att man får shares då eller räknar den fortf shares mm så att man inte förlorar "mining-tid"?

Undrar också över detta, kom presis till jobbet såg att riggen mina via remote desktop men får man inte shares för det får man väll flytta om dem asap isf

Permalänk
Medlem

Beror helt och hållet på hur deras system är uppbyggt.
Jag har lagt shares-räkningen helt separat, den är inte bunden till webbsajten eller webbservern över huvudtaget.

Ang. Swepool så vet jag inte, men man kan ju hoppas på det sistnämnda.
Får ni några LP-svar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va falls.... inget block på länge från swepool nu :/

Kontrollerar du alla shares som skickas in eriik ? Tänkte om det finns någon risk att nån skickar in falska shares

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Va falls.... inget block på länge från swepool nu :/

Kontrollerar du alla shares som skickas in eriik ? Tänkte om det finns någon risk att nån skickar in falska shares

Om någon skulle skicka in falska shares skulle det räknas som invalids, har sett några sådana (enstaka) i loggen och jag betalar inte för dem. Jag tror inget är fel, vi har bara lite otur helt enkelt.

Balansräkningen på swepool har självklart inget med webservern att göra och ni får betalt även om inte hemsidan är uppe. Den var nere inatt pga. extremt många requests från ett 100-tal IP-addresser...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

räknade någon någonsin ut om man faktiskt tjänade pengar på det här om man räknar med elkostnader? och om ja vad tjänar bolagen pengar på?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

räknade någon någonsin ut om man faktiskt tjänade pengar på det här om man räknar med elkostnader? och om ja vad tjänar bolagen pengar på?

uhm asså det varierar ju på vad för kort man har och ens elpris mm... jag får in ca 1 btc/dag med nuvarande svårhetsgrad vilket ger ca 50-60 kr.
OM jag hade belalat för elen from datorn drar för ett helt dygn så kostar det mig ca 10kr (dock så har jag stängt av värmen i rumemt ifråga så det går med +-0) men om jag hade gått minus pga elen så får jag ändå ~40kr/dag*

*Detta är räknat med mitt 5870 som är klockat i 985/310 på 435Mhash/s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

uhm asså det varierar ju på vad för kort man har och ens elpris mm... jag får in ca 1 btc/dag med nuvarande svårhetsgrad vilket ger ca 50-60 kr.
OM jag hade belalat för elen from datorn drar för ett helt dygn så kostar det mig ca 10kr (dock så har jag stängt av värmen i rumemt ifråga så det går med +-0) men om jag hade gått minus pga elen så får jag ändå ~40kr/dag*

*Detta är räknat med mitt 5870 som är klockat i 985/310 på 435Mhash/s

har ett 6950@6970 så då borde jag också tjäna på det

men som sagt vad får bolagen som köper bitcoins pengar ifrån?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

har ett 6950@6970 så då borde jag också tjäna på det

5870 är mer profitabelt.

Permalänk
Medlem

De va på tiden

Tur du hade en liten buffer iaf