Permalänk
Inaktiv

Bästa webbläsaren just nu?

Har alltid gillat Firefox då det ärhyffsat snabbt och säkert.
Men undrar vilket jag nu ska installera på min nya dator. Kanske Opera?
Vill ha nåt snabbt+ säkert

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon170340:

Har alltid gillat Firefox då det ärhyffsat snabbt och säkert.
Men undrar vilket jag nu ska installera på min nya dator. Kanske Opera?
Vill ha nåt snabbt+ säkert

Jag kör på opera nu för jag tröttnade på firefox.. Och jag har inte hittat några problem änsålänge

Permalänk

Chrome

Gillar Goggles för den visar precis vad som går långsamt om det går långsamt. Sen känns den hyfsat snabb.

Permalänk

Opera är min favorit. Testade firefox och det kraschade konstant samtidigt som det var otroligt segt.

Permalänk
Avstängd

Firefox och Chrome är mina 2 personliga favoriter

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Firefox definitivt.

Jag gillade Chrome i några dagar, men ju mer jag använde det desto fler bugs hittade jag så jag gick tillbaka till FF.

Permalänk
Medlem

Jag ska gå emot strömmen och erkänna att jag gillar den nya Explorern, förvånansvärt snabb. Fast för tillfället kör jag en beta på Firefox. Klarar inte att skiljas från mina plugins

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem

Google Chrome kör jag alltid med!

Permalänk
Medlem

Kör också med Chrome. Tröttnade på att FF startade så långsamt.

Permalänk
Medlem

Kört Opera sedan några år tillbaka då jag ledsnade på att FF blev sämre och sämre med varje uppdatering, haven't looked back since!

Permalänk
Medlem

Opera här med.

Permalänk

firefox 4 med senaste updaten

Chrome är ren skit.............

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

Opera är den solklart bästa
Firefox den enklaste av de bättre, men det kostar på att få in alla plugins som gör den lika bra som Opera

Permalänk
Medlem

Gillar firefox finns mycket inställningar och annat som inte finns i chrome.
Men chrome är snabbare tycker jag

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Det är väl upp till var och en, men jag föredrar firefox 4

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Google Chrome ska det va.

Permalänk
Inaktiv

Har laddat ner Opera nu, men stör mig på lite saker
Hur gör jag för att inte historiken ska visas i adressfältet när jag skriver in en adress?
Hur gör jag så att om jag öppnar en ny flik så vill jag vara kvar på den nuvarande utan att komma till den nya... ?

Permalänk
Medlem

IE + simple adblock är rätt trevligt att surfa med. Jag tycker dock att man vinner mest med att gå på funktion. Välj den läsare som du arbetar smidigast med.

Permalänk

Opera krånglar lite med flash, vilket får webbläsaren att vägra starta upp efter det stängs ned. Annars gillar jag snabbvalen på Opera.

Permalänk
Medlem

Körde opera tills för ett par veckor sedan då jag har tröttnat på ett antal buggar som jag verkligen störde mig på, chrome har inga buggar vad jag märkt, eller i alla fall inga jag stör mig på

Permalänk
Medlem

Chrome är den bästa webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Jag kör chrome för att det är så pass snabbt, ska dock testa Opera nu. När jag testade det för något år sedan kändes det långsamt och buggigt.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Har alltid gillat Firefox då det ärhyffsat snabbt och säkert.
Men undrar vilket jag nu ska installera på min nya dator. Kanske Opera?
Vill ha nåt snabbt+ säkert

Det är mer effektivt att gärna ha med den du har använt länge då du känner dig mer hemma i den och vet hur det ligger till.

Vad gäller snabbhet är jag lite osäker men jag anser att alla moderna webbläsare är någorlunda lika snabba. Vad gäller säkerhet anser jag samma sak där också. Varje webbläsare har sina egna fel. Det finns ingen som är säkrast. Det du kan göra är att använda dig av addons för att säkra, och då är det t.ex. flashblocker då flash har många problem.

Permalänk
Medlem

Firefox! Klarar mig inte utan Adblock+ och Noscript

Permalänk
Inaktiv

Har laddat ner Opera nu, men stör mig på lite saker
Hur gör jag för att inte historiken ska visas i adressfältet när jag skriver in en adress?
Hur gör jag så att om jag öppnar en ny flik så vill jag vara kvar på den nuvarande utan att komma till den nya... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Hur gör jag för att inte historiken ska visas i adressfältet när jag skriver in en adress?
Hur gör jag så att om jag öppnar en ny flik så vill jag vara kvar på den nuvarande utan att komma till den nya... ?

1) Vet ej.
2) Håll ner ctrl+shift samtidigt som du klickar på flik-+. Funkar även på länkar för att "open in background".

Om du inte har gjort det än, aktivera mouse gestures. Opera var först med dem för många herrans år sen och de är oerhört smidiga.

Permalänk
Skrivet av wow vilken dag:

firefox 4 med senaste updaten

Chrome är ren skit.............

Skrivet av guermantes:

Opera är den solklart bästa
Firefox den enklaste av de bättre, men det kostar på att få in alla plugins som gör den lika bra som Opera

Skrivet av landon:

Google Chrome ska det va.

Skrivet av Marwelln:

Chrome är den bästa webbläsaren.

Detta är exempel på hur denna debatt ser ut. Du kan inte fråga efter vilken som är bäst. Du måste testa själv och se, folk fanboyar sig och säger "DET ÄR BÄST" men alla tycker olika så jag föreslår för dig att du testar lite av varje.

Visa signatur
Permalänk

Firefox 4.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Chrome är den bästa webbläsaren.

ja, om man är 12 år gammal.... (kojja litä)

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Medlem

Firefox + extensions = bäst. Har tyvärr inte hittat motsvarande funktionalitet i Chrome, annars hade jag nog bytt till det när det släpptes.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.