MP3-Spelare som klarar FLAC?

Permalänk
Medlem

MP3-Spelare som klarar FLAC?

Hej!

Har köpt ett par dyra hörlurar att ha när jag åker buss/spårvagn. Vill nu köra med flac istället för de mp3-låtar jag har i telefonen.

Någon som har några tips på spelare ni gillar?

Vill gärna att man skall kunna ladda den från strömuttaget och att den inte är för stor. Kan vara lite dyrare om så behövs.

/ Peter

Ps. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Tror Cowon's flesta modeller klarar av detta. Vet att min iaudio9 gör det iaf. Dock så säljs den inte längre

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Alla som man kan installera Rockbox på => http://www.rockbox.org/

Permalänk
Medlem

http://www.brc.se/mp3-spelare/cowon/cowon-d2-8gb-svart/ stark och klarar FLAC, sen att den har 52 timmars batteritid i musik lysning gör inte saken sämre. Dock kanske lite stor och klumpig, eftersom den inte behövs laddas så ofta så kanske det räcker med cigg uttaget i bilen eller via datorn 1 gång/vecka (ifall du lyssnar 8 timmar per dag).

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag nyligen en begagnad iAudio X5 som jag sen Rockboxade, spelar FLAC på den samtidigt som jag skriver det här

Dock lite tung i och med hårddisken, den ska bytas ut till ett SD-kort nån gång inom en snar framtid. Och eftersom den är fem år gammal så är ju batteriet väldigt slitet också(ett nytt är på igång, länge leve eBay).

Jag köpte min 30GB-version med kartong, oanvända hörlurar, fodral etc. för 500:- och jag tror det finns fler på Blocket.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s70894006&o=tillv_pop&c...

Sen vilka som är bra har ja ingen aning om men där har du några mp3 spelare som kan spela flac

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Har själv en Cowon S9 och har inget direkt att klaga på. Tar i stort sett alla format, grym ljudkvalité, bra batteritid och driver de flesta vanliga (relativt lättdrivna lurarna) utan problem. Detta är dock förutsatt att du ej ställer in på "European" vid startup utan istället väljer US eller dyl. European begränsar nämligen output-effekten något till någon europeisk maxgräns.

Menyerna kan kännas lite underliga / krångliga till en början men jag vande mig dock fort vid det och nu har jag inga som helst problem att navigera runt i spelaren så jag måste säga att jag är riktigt nöjd! Har 16gb versionen, tycker det räcker för mig och gör även så att jag inte bara trycker in musik utan faktiskt rensar ut sådant som jag inte lyssnar på allt eftersom. Kort och gott tycker jag det kan vara något att kolla på!

Visa signatur

"Det är aldrig för sent att ge upp!"