Svenska Gamersgate lovar gratis spel för alla

Permalänk
Medlem

reklam som syns i bakgrunden i spelen är helt ok. men kommer de bli reklam avbrott så tror ja de kommer bli ett stort iirritationsmoment!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Själv avskyr jag reklam över allt annat, men om de lägger in reklamen på något snyggt sätt kan man ju helt klart se detta som en extended demo av ett spel. Man köper spelet om man gillar det extremt mycket och vill slippa reklamen. Dock tror jag väldigt få kommer köpa singelplayer spel efter de spelat ut den.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem

Gratis och reklam, samt antagligen bara flera år gamla titlar, eller rena B spel, nja kanske om det finns nått man verkligen vill spela, annars tveksamt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hm,
Kommer jag kunna köpa "Coca cola" och "Fanta" av byborna i Witcher 2 nu?
Kommer duke nukem röka "Marlboro" istället för noname-cigarr?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus Maximus IV Extreme | Intel Core i7 2600K 3,4GHz @ 4,6GHz | Corsair H100 | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Corsair 4x4GB 1600MHz XMS3 | MIS GeForce GTX 680 | Samsung SSD 840 512GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Seagate 2TB SATA-II 5900 RPM | LG 22" TFT & BenQ TFT 24" XL2410T 120Hz | Win 7 x64 |

Permalänk

Kul att se att några går åt motsatt håll i jämförelse med activision iaf.

Permalänk
Medlem

Om det inte blir störande typ att det blir reklamavbrott i spelet var tionde minut, eller att det inte kommer in några nya stora titlar (voddler) så kan det nog bli bra.

Roligt att det (kanske) kommer ett lagligt sätt att faktiskt provspela spelen. Jag har inget emot att betala för ett bra spel kan gärna betala högre än vad de flesta är prissatta för, men det är ju lite surt att köpa ett tråkigt spel eller ett spel som inte fungerar som det ska.

Permalänk
Medlem

Superbra idé. Då kan man testa spel med reklam gratis, och om de är bra så kan man bara köpa det själv, utan reklamen. Win-win.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Låter bra i teorin, får se om det blir så bra i praktiken.

Permalänk
Medlem

Som en form av testa-på tjänst för spel, visst, varför inte. Då utgivare är usla på att lägga ut demoversioner av spel nu för tiden. Men jag tror inte så mycket på att utgivare kommer slänga sig över konceptet om Spotify har problem att få fram aktörer som vill dela med sig av sitt material. Det är ju rätt stora prisskillnader mellan att utveckla ett spel och spela in några låtar.

Om inte annat provades denna principen för ett par år sedan när man gav ut FarCry gratis... fast med McDonald's reklam i form av filmklipp med jämna mellanrum och en massa annat fånigt.

Kanske lockar detta utgivare till att lägga ut ännu mer reklam i sina spel allt som allt. Där man kan distribuera spel med reklamfinansiering och sälja spelen löst med ännu mer reklam än idag (Ubisoft och EA är duktiga på att pryda spel med reklam, såsom i alla sportspel, Battlefield 2142, Tom Clancy-serien, etc). Vilket är ännu mer odrägligt än DLC-hysterin.

Permalänk
Medlem

Bryr mig verkligen inte, kommer inte bli något för riktiga gamers, samma sak som Spotify, lyssnar man på musik så lyssnar man på artister och deras album, inte Spotify Top 10 Mest Spelare på Repeat i 3 veckor non-stop. Oj vänta du kan inte lyssna på dom i 3 veckor, du måste BETALA för det då.. /spyr

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Fyfan! Så jävla underbart det _KAN_ bli..

Subaru WRX > Sultan RS
Ferrari F430 > Turismo
Ford Gran Torino Sport > Sabre GT
osv..

ifall någon förstår vad jag menar.. Så slipper man modda

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams

Permalänk
Medlem

Jag ser inget direkt problem med det här så länge reklamen inte läggs in under speltid. Då man startar spelet, söker spelet på gamersgate hemsida eller liknande och kanske newsletter men inte under speltid, jag skulle då bli tokig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bryr mig verkligen inte, kommer inte bli något för riktiga gamers, samma sak som Spotify, lyssnar man på musik så lyssnar man på artister och deras album, inte Spotify Top 10 Mest Spelare på Repeat i 3 veckor non-stop. Oj vänta du kan inte lyssna på dom i 3 veckor, du måste BETALA för det då.. /spyr

Jag förstår inte alls vad din poäng är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag förstår inte alls vad din poäng är.

Kan tänka mig det, du kommer fortfarande få mer av spelet om du betalar för det än att det utvecklas för reklam.. dvs gamers kommer knappt vara intresserade

Skrivet av Pr0b1n:

Fyfan! Så jävla underbart det _KAN_ bli..

Subaru WRX > Sultan RS
Ferrari F430 > Turismo
Ford Gran Torino Sport > Sabre GT
osv..

ifall någon förstår vad jag menar.. Så slipper man modda

Jag skulle personligen lätt kunna betala 100kr extra för GTA V om dom har riktiga bilar/namn och reklam, som jag betalar för att få se.. för det handlar om realism, bättre spel, värt mer pengar.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Oj det här var nånting nytt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Låter som en intressant idé. Frågan är vart reklamen kommer vara. Jag är inte intresserad om man har en reklambanner inne i själva spelet, det skulle ju förstöra hela upplevelsen om man helt plötsligt får upp en blaffig reklam om nya libresse tamponger när man försöker smyga runt och döda den där jobbiga vakten i valfritt spel.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Jag skulle personligen lätt kunna betala 100kr extra för GTA V om dom har riktiga bilar/namn och reklam, som jag betalar för att få se.. för det handlar om realism, bättre spel, värt mer pengar.

Egentligen borde det ju vara biltillverkarna som betalar Rockstar för att de ska använda deras riktiga bilar i spelet.

Då skulle man ju kunna tänka sig att spelet kan kosta en slant mindre genom att det blir en form av reklamfinansiering.

Jag vet inte om jag skulle ha något emot att se lite produktplacering i spel. Lite lagom subtilt sådär.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Saxxat från FZ.se

Citat:

Reklamen kommer visas i tre steg: banners på Gamersgates sajt, annonser medan spelet laddas ner och fullskärmsannonser varje gång spelet startas, det berättar vd:n och ägaren Theodore Bergqvist för Dagens Media.

Så, nu slipper ni diskutera hur det kommer implementeras, om dom nu inte ändrar sig dvs.

Personligen tycker jag det låter extremt intressant, att glo på en reklamsnutt i någon minut när man startar spelet är acceptabelt. Bara det inte blir 10 minuter långa sekvenser. Frågan är hur man ska tvingas titta på reklamen när man laddar ner spelet. Kanske det blir något program man laddar ner igenom men hur ska dom hindra att man bara alt tabbar.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Låter otroligt bra och då framförallt för spel jag är nyfiken på eller spel som jag inte tycker om så mycket men ändå vill spela en helg liksom.

Samtidigt så köper jag mest gamla spel eller på erbjudanden från Steam, det blir inte mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Hur hade dom tänkt lösa detta, pauser i spelandet? Isf skippar jag nog det..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en bra idé om allting presteras ingame. I många titlar fungerar det säkert ypperligt, men i spel som Diablo vore det något "B" om helt plötsligt hittade ett "Coca Cola Svärd" eller att barbaren helt plötsligt kommit på att han har tandläkartid...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Spelen som de erbjuder måste vara spel som man spelar mycket och har många laddningar (så att spelet betalar sig för utvecklarna). Online FPS är nog de bästa. Svårt att ha singelplayer spel som man spelar bara en gång.

Permalänk

Jo exakt, det får ju inte förstöra spelupplevelsen vilket det gör om man hittar ett Cocacolasvärd. Men ett gratisalternativ med reklam för dom som vill spela spelet men inte tillräckligt mycket för att punga ut 600kr låter ju bra. Hoppas dom får detta att gå runt, låter som en bra idé i alla fall.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Saxxat från FZ.se

Så, nu slipper ni diskutera hur det kommer implementeras, om dom nu inte ändrar sig dvs.

Personligen tycker jag det låter extremt intressant, att glo på en reklamsnutt i någon minut när man startar spelet är acceptabelt. Bara det inte blir 10 minuter långa sekvenser. Frågan är hur man ska tvingas titta på reklamen när man laddar ner spelet. Kanske det blir något program man laddar ner igenom men hur ska dom hindra att man bara alt tabbar.

Ja, inte vill jag sitta och titta på reklam i 2-3 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Ja, inte vill jag sitta och titta på reklam i 2-3 timmar.

gå å kolla en film då medans spelet öaddar ner. de e ju inte så att ner laddningen pausar om du går från datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant. Så länge det görs snyggt så kan jag mycket väl tänka mig att köra lite "slölir" via detta.

Permalänk
Avstängd

Jeg synes det er få gode pc spill og enda færre gode MMO spill, så det er nesten ikke noe moro å ha en overklokka datamaskin synes jeg.

For moro skyld vil jeg nevne at spillet "Frozen Synapse" viste seg å være en hyggelig overraskelse. Ikke akkurat Crysis for å si det sånn, men jeg ble fornøyd. http://www.youtube.com/watch?v=2lQQt4qc79Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Saxxat från FZ.se

Så, nu slipper ni diskutera hur det kommer implementeras, om dom nu inte ändrar sig dvs.

Personligen tycker jag det låter extremt intressant, att glo på en reklamsnutt i någon minut när man startar spelet är acceptabelt. Bara det inte blir 10 minuter långa sekvenser. Frågan är hur man ska tvingas titta på reklamen när man laddar ner spelet. Kanske det blir något program man laddar ner igenom men hur ska dom hindra att man bara alt tabbar.

Frågan är nu hur det där "lilla" kan ge utvecklaren lika mycket betalt som om spelet köpts i butik.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Sno OnLive's koncept och gör det bättre snälla!

Permalänk
Medlem

Ja förfan, nästa GTA, riktiga märken och aktuell reklam etc tack! Webbradio med från lokala radiostationer etc där spelet utspelar sig.

In med verkliga världen och dess märken i spelvärlden!