Permalänk
Medlem

Laptop som htpc? E-350

Hej,

Har i dagsläget en htpc med ION 2 som tyvärr strular pga värmeproblem. Har därmed börjat fundera på en latop replacment med en laptop så att säga

Fördelen är att man kan ta med sig den och slipper vämreproblem. Jag kör redan i dagsläget extern hd då jag endast får plats med 1 i lådan.

Ser ni några nackdelar med min ide?

Vad säger ni om en Asus 1215b.. Storleken verkar ju helt ok

Permalänk

Har själv en Asus 1215B, den har dock ingen cdläsare, men du kan köpa en extern. Men tro mig den klarar av det iaf:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Avstängd

Jag körde nåt liknande ganska länge med en HP DV2 med athlon x2 neo cpu och streamade filerna över nätverket. Det fungerade bra förutom att den datorn hade problem med 1080p filer, men det lär ju inte vara något problem med E-350. Ska du använda den varje dag bör du fundera på placering och sånt. Jag hade datorn i soffan på en typ platta med kudde under från ikea vilket inte var helt idealiskt, ett tag hade jag datorn alldeles vid TV:n och styrde den med premotedroid via min android men det var inte heller optimalt (BT-musen räckte inte ända fram till TV:n).
Ska du också lagra filer på den så är du hänvisad till externa diskar vilka ofta inte håller lika bra som interna och så, men det vet du nog redan. Annars är det bara att köra.

Permalänk
Medlem

Har löst det med trådlös mus/tangb men är hade tänkt mig 3.0 usb till. Hur kommer det sig att det strular mer med externa hd, har redan en som strular ju..

Finns det ingen bra dockningsstation eller en annan bra lösning.