Fredagspanelen 15: AMD Llano, Sandforce-problem och Fractal Design Core 3000

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 15: AMD Llano, Sandforce-problem och Fractal Design Core 3000

Det är fredag och hög tid för en nytt avsnitt av fredagspanelen. Emil och Jonas diskuterar de senaste händelserna, går igenom läget i testlabbet och svarar på läsarbrev.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Here we go!

Permalänk

Nästan först!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3,2GHz | CPU-KYLARE: Zalman CNPS9500AM2 | MOBO: MSI 970A-G45 | CHASSI: Advance NeoXblade 8813B (Svart) | RAM: OCZ Gold XTC DDR3 PC15000/1866MHz CL10 LV 2x2GB + Corsair XMS3 DDR3 PC10666/1333MHz CL9 2x4GB -- totalt 12 GB | GPU: XFX Radeon HD5870 1GB | PSU: Cooler Master Real Power M620 620W | SSD: Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Avstängd

Trevligt, chilla med lite nyheter innan avgång till DH imorgon.

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk

Va inte säker på att dom skulle göra en fredagspanel idag och absolut inte så lång så nu blev jag riktigt glad

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Gilllar fredagspanelen skarpt. (= Kommer hem från ett regnigt bygge, öppnar en öl och tar det lugnt.

Hitta dock något mer levande som bakgrund. Gillade erat gamla kontor där ni hade en härlig miljö runt omkring er. Någon annan som tycker liknande som jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av luceluc:

Gilllar fredagspanelen skarpt. (= Kommer hem från ett regnigt bygge, öppnar en öl och tar det lugnt.

Hitta dock något mer levande som bakgrund. Gillade erat gamla kontor där ni hade en härlig miljö runt omkring er. Någon annan som tycker liknande som jag?

Saknar väggen med

-FPS Krig-
Battlefield 3 wins on KO

Är riktigt avundsjuk på er @ DH som kommer få spela det!

Tro jag missade det i IBM tråden, hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!

Permalänk
Medlem

Ohh fyfan vad nice... sätta mig på balkongen med min laptop, en whisky och min pipa.....

Permalänk
Medlem

BF3 mot MW2 känns som en säker seger för Dice.

Lite som de själva säger så verkar de satsa lite mer på nyskapande än sina konkurrenter. Jag menar, bara den destruktiva miljön gör spelet så mycket roligare och mer taktiskt.

Sen så att spelet är gjort för främst PC och inte är portat från konsol är ju guld! Märkte inte av det först i Bad company 2 men efter att ha spelat det i X timmar så märker jag verkligen av att det är portat. Spelet känns lite klumpigt kan man sammanfatta det som.

Att BF3 också har fordon och större kartor gör det mycket mer underhållande enligt mitt tycke iaf. Då jag gillar lite mer strategi och taktik bakom mitt spelande än att bara förlita mig på rena reflexer. Jag tror också de flesta tycker det är lite kul med att köra helikopter/flygplan/pansar m.m. Om inte så erbjuder det iaf mycket mer variation i spelet.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag blev nästan lite chockad av hur mycket Emil pratade faktiskt. Brukar alltid vara Jonas som snackar hela tiden:P

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Youtube vägrar spela upp videon här!
Edit: Det funkade att kolla utan embed (dvs direkt på youtube.com).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Bra att ni tog upp problemen med sandforce sf22xx, precis fått fart på min utbytes intel 510 då jag var dum nog att skaffa en force 3 från corsair. Kan säga att intel disken är jäkligt bra, förutom att vara tokstabil så känns den faktiskt snabbare och i många tester ger den betydligt bättre resultat än vad force 3 gjorde.

Anywho, tack för ännu en bra fredagspanel.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Avstängd

Battlefield 3... OH YEAH!!

Permalänk
Medlem

Tycker att båda herrarna skulle behöva raka sig

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tycker att båda herrarna skulle behöva raka sig

Dom kanske väntar till semestern? eller så ska dom vara jultomtar iår?

Riktigt bra fredagspanel som vanligt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk

".... nästa plattform som heter Corona"

Jonas "Ett gott mexikanskt öl"

Så klockrent med tanke på youtube-klippet där han testar de inhemska ölerna i kroatien!

Ni förgyller ens fredag killar och detta tackar vi för!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk
Skrivet av Lillem4n:

Det enda problemet med BF3 är deras DLC fiasko (som de smått löste), och att de inte släpper spelet på Steam.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara vart Jonas fick tag i Windows Phone Sex...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Förutom att det ska vara MW3 mot BF3:P

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

saotärn ajländs

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphonehalo:

Det enda problemet med BF3 är deras DLC fiasko (som de smått löste), och att de inte släpper spelet på Steam.

Det är inte sagt ännu om det kommer till Steam. Vad jag kan minnas så tog det tid för bc2 att komma med. Nästan precis före betan.

Vem vill köpa från steam?!

Kostar mer än övriga download och man måste ha det igång när man spelar,Origin
slår det på fingrarna enligt mig.

Trevligt att ni har uppdaterat mobil versionen också, ikoner ftw!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Det är inte sagt ännu om det kommer till Steam. Vad jag kan minnas så tog det tid för bc2 att komma med. Nästan precis före betan.

I och med att de har tagit bort sina spel från Steam (iaf Crysis 2), så verkar det som om det blir så. Får väl dock vänta och se.

Citat:

Vem vill köpa från steam?!

Kostar mer än övriga download och man måste ha det igång när man spelar,Origin
slår det på fingrarna enligt mig.

Jag vill. Prisskillnaden är marginell (i min åsikt), och jag gillar att ha alla mina Windows spel på samma ställe. Nya spel från Steam och gamla spel från www.gog.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får bli till morgonkaffet imorgon. Nu väntar bärsen.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

DLC fiaskot har jag missat, vad är det för fail Dice har lyckats med nu då?

Skrivet av Henrikfotograf:

Förutom att det ska vara MW3 mot BF3:P

Jag ber så mycket om ursäkt för detta enorma skrivfel

I och med att de har tagit bort sina spel från Steam (iaf Crysis 2), så verkar det som om det blir så. Får väl dock vänta och se.

Jag vill. Prisskillnaden är marginell (i min åsikt), och jag gillar att ha alla mina Windows spel på samma ställe. Nya spel från Steam och gamla spel från www.gog.com

Jag gillar också att ha mina spel på steam. Dock så har jag knappt köpt något spel via steam utan istället köpt det billagare i en annan affär och sedan aktiverat på steam. Senast vad DoW 2 Gold som köptes för 99 kr på Cdon.com och aktiverades via steam

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Men vad köper man ifall man vill ha en killer htpc för film och för krävande spel samt lite surfning. Jag tänker på en htpc som ska stå i köket där med vara liten ha ett micro-atx moderkort. Jag ska köra den på antingen en tv och een datorskärm för att man ska kunna skifta lite, har även lite tankar om när man kör lan kan man ha htpcn som server och köra lite spectate på den :). Några tips, har svårt att hitta rätt chassi för jag vill att det inte ska bli för varmt även i den största sommarhättan.

Permalänk
Medlem

Det var Steam som tog bort Crysis, Dragon Age, Mass Effect mm går att ta koden från Steam direkt till Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

DLC fiaskot har jag missat, vad är det för fail Dice har lyckats med nu då

EA troligen och inte DICE., man får exklusiva vapen och perks om man förbeställde limited edition från vissa butiker. Hotades med bojkott så dom gick ut med att alla skulle få tillgång till perksen senare iår.

Permalänk

Var det bara jag som tänkte på att det syns på Jonas att han haft Gunnar på sig hela veckan? Lite vit runt ögonen men mycket bättre färgad över resten av ansiktet

Annars som vanligt en trevlig fredags panel.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Det var Steam som tog bort Crysis, Dragon Age, Mass Effect mm går att ta koden från Steam direkt till Origin.

Ja, jag läste det. Problemet består ändå, iaf för mig. Jag hoppas att Valve och EA löser det.

Skrivet av Lillem4n:

Jag gillar också att ha mina spel på steam. Dock så har jag knappt köpt något spel via steam utan istället köpt det billagare i en annan affär och sedan aktiverat på steam. Senast vad DoW 2 Gold som köptes för 99 kr på Cdon.com och aktiverades via steam

Jag gör själv detsamma, när jag kan. Dock kan jag inte undvika alla otroliga Steam sales som de konstant har.

Visa signatur