Permalänk

FD Arc Mini nu här!

Nu har man byggt färdigt Arcen och startat upp. Jag är imponerad, men inte allt för impad.

Efter nästan två timmar av kabeldragande, montering samt lite svordomar här och där så rullar system fint och med lagom ljudnivå inkl. 6 chassifläktar.

Dem svordomar som flög ut befann sig på två områden:
-Hårddiskburen
-Kabeldragningen

Jag kan nog inte skylla på FD för kabeldragningen, helt enkelt att kablarna på Corsair TX650 är allt för stela.
Hårddiskburen är riktigt enkel men rekommenderar vinklade sata kablar. En sladd blev krossad efter bakplåten sattes på plats och därefter blev obrukbar(Tur att jag har flera sata kablar som skräpar).

För övrigt gick bygget lätt, t o m lättare än mitt förra Centurion 590. Moderkortet sitter bekvämt och hålen för kabeldragningen är bra placerade.

Jag är absolut nöjd trots den långa väntan.

Tung som tusan, men funkar. PowerLED lyser ej pga moderkortspinnarna är döda.

System igång, En extra blå fläkt till CM Hyper 212 just den har höga varvtal samt fin

Avstängd med lite ljus, slavrig med kablarna från fläktkontrollern men annars fint.

Welcome to the jungle, plåten går på utan våld och svordomar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Nu har man byggt färdigt Arcen och startat upp. Jag är imponerad, men inte allt för impad.

Efter nästan två timmar av kabeldragande, montering samt lite svordomar här och där så rullar system fint och med lagom ljudnivå inkl. 6 chassifläktar.

Dem svordomar som flög ut befann sig på två områden:
-Hårddiskburen
-Kabeldragningen

Jag kan nog inte skylla på FD för kabeldragningen, helt enkelt att kablarna på Corsair TX650 är allt för stela.
Hårddiskburen är riktigt enkel men rekommenderar vinklade sata kablar. En sladd blev krossad efter bakplåten sattes på plats och därefter blev obrukbar(Tur att jag har flera sata kablar som skräpar).

För övrigt gick bygget lätt, t o m lättare än mitt förra Centurion 590. Moderkortet sitter bekvämt och hålen för kabeldragningen är bra placerade.

Jag är absolut nöjd trots den långa väntan.

Nice. Bilder?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av NiklasN:

Nice. Bilder?

Såja

Permalänk
Medlem

varför gjorde du inte ett galleri istället?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

varför gjorde du inte ett galleri istället?

Är relativt ny här så kommer ihåg till nästa gång

Permalänk
Medlem

Hittade en funktion på forumet som heter "Koppla produkt" som jag var tvunget att testa på din tråd, hoppas att du inte misstycker. Den lägger då till en ruta ovanför första posten med lite information om den produkt som omnämns i tråden, samt bästa pris osv. Fungerar ju riktigt smidigt, gör det också extra tydligt vad det rör sig om för produkt!

OnT: Chassit ser bra ut, men lite bättre bilder skulle inte skada. Du har inte lust att ta lite nya bilder imorgon när ljuset är bättre?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Hittade en funktion på forumet som heter "Koppla produkt" som jag var tvunget att testa på din tråd, hoppas att du inte misstycker. Den lägger då till en ruta ovanför första posten med lite information om den produkt som omnämns i tråden, samt bästa pris osv. Fungerar ju riktigt smidigt, gör det också extra tydligt vad det rör sig om för produkt!

OnT: Chassit ser bra ut, men lite bättre bilder skulle inte skada. Du har inte lust att ta lite nya bilder imorgon när ljuset är bättre?

Det får vi hopppas att han gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Jo får göra, har väldigt dålig belysning hemma förutom i min hall. Bättre kamera kunde jag önska men Samsung Galaxy S jag har får duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Hårddiskburen är riktigt enkel men rekommenderar vinklade sata kablar. En sladd blev krossad efter bakplåten sattes på plats och därefter blev obrukbar(Tur att jag har flera sata kablar som skräpar).

Jag har ett FD Define Mini och har ju samma hårddiskvaggor som du. Jag löste problemet med SATA-kablarna genom att flytta gummibussningarna i vaggorna ett hål "framåt" så att hårddisken flyttas någon centimeter åt sidan och då slipper man det problemet.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig