Battlefield Heroes hackat, kontoinformation från betafasen på vift

Permalänk
Melding Plague

Battlefield Heroes hackat, kontoinformation från betafasen på vift

Intrången hos spelrelaterade webbplatser fortsätter, och senast i raden av drabbade är gratisspelet Battlefield Heroes. Enligt uppgift har över 550 000 konton från spelets betafas letat sig ut på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad försöker hackarna åstadkomma?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Vad försöker hackarna åstadkomma?

epeen ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Vad försöker hackarna åstadkomma?

They do it for teh lulz.

Permalänk
Medlem

Men för fan. Det är inte ens roligt längre. Alla black hats kan likställas med hitler, stalin och mao med flera imo.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu börjar det bli lite löjligt. Blizzard nästa?

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

dem kom åt mer än bara Battlefield Hereos

detta kom dem över

booty/AOL internal data.txt 63.6 KiB
booty/AT&T internal data.rar 314.59 MiB
booty/Battlefield Heroes Beta (550k users).csv 24.67 MiB
booty/FBI being silly.txt 3.82 KiB
booty/Hackforums.net (200k users).sql 111.2 MiB
booty/Nato-bookshop.org (12k users).csv 941.8 KiB
booty/Office networks of corporations.txt 3.87 KiB
booty/Private Investigator Emails.txt 2.52 KiB
booty/Random gaming forums (50k users).txt 6.08 MiB
booty/Silly routers.txt 67.7 KiB
booty/navy.mil owned.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Vad försöker hackarna åstadkomma?

Nåt i stil med din avatar

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Men för fan. Det är inte ens roligt längre. Alla black hats kan likställas med hitler, stalin och mao med flera imo.

På riktigt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dlq84:

På riktigt?

Ja, visste du inte att tidernas störst mördare Stalin satt hemma i sitt pojkrum och hackade borgarklassen, prästerskapet, de intellektuella och rojalisternas datorer?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Så sweclocker jobbar på söndagar också :happy:

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

De är Grey Hats, inte Black Hats.

Permalänk
Medlem

Börjar bli trött på allt hackande, bytte lösenord till alla tjänster jag kunde minnes precis.

Permalänk
Medlem

Laddade ner filerna och kollade om mitt användarnamn var med, vilket det också var...
Det är i sådana här situationer man känner att det är dags att börja med hälsosammare lösenordsvanor, dock var det mitt sämsta av ett par stycken jag använder så är inte jätteoroad (bytte dock lösen på swec innan jag postar detta, hade kunnat bli en lurig situation annars ).

Det känns dock jobbigt att köra med långa invecklade lösen på alla sidor, när det är så lätt att dra hem databasen och glo igenom dem.
Battlefield lösena är hashade som tur är med, men många av de andra som är med i torrenten är plaintext (kul att se alla personer med "password" som lösen).

Permalänk
Skrivet av Dracyr:

Laddade ner filerna och kollade om mitt användarnamn var med, vilket det också var...
Det är i sådana här situationer man känner att det är dags att börja med hälsosammare lösenordsvanor, dock var det mitt sämsta av ett par stycken jag använder så är inte jätteoroad (bytte dock lösen på swec innan jag postar detta, hade kunnat bli en lurig situation annars ).

Det känns dock jobbigt att köra med långa invecklade lösen på alla sidor, när det är så lätt att dra hem databasen och glo igenom dem.
Battlefield lösena är hashade som tur är med, men många av de andra som är med i torrenten är plaintext (kul att se alla personer med "password" som lösen).

Hashade ja, tillräckligt? Nej. Vanlig md5 utan unik salt ger inte mycket och är svagt mot rainbow-tables.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Undrar när de kommer slå till mot steam, känns som när och inte om det händer nu när hackarna slår till minst en gång om månaden.

Permalänk
Medlem

Jag fick en knepig inloggning sida... http://db.tt/4h48zLT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Nu börjar det bli lite löjligt. Blizzard nästa?

Aj, det skulle göra ont. Hacka battle.net.
Men Blizzard har nog skärpt sin säkerhet sedan alla attacker.

Visa signatur

.

Permalänk

Eftersom det inte går att logga in på battlefield heroes hemsida så har jag lite svårt att kolla exakt vilket lösen jag använt där (ej skrivit ner). Har inte spelat det sen betan så lite svårt att minnas tyvärr, går det se på något annat sätt? tex så vet jag mitt ea-lösen om det kan vara samma?

Edit: Lyckades få tag i txtfilen, och sen dekrypterade mitt lösenord för ta reda på det, skrämmande enkelt -.-

Permalänk
Medlem

Laddade ner torrenten tidigare idag, Hittade mitt eget användarnamn och lyckades lösa md5 hashen och få ut mitt egna lösenord. Ganska sjukt igentligen!

Sen finns det såklart 550k användare med där och jag slår vad minst 20% av sweclockers är med på listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Laddade ner torrenten tidigare idag, Hittade mitt eget användarnamn och lyckades lösa md5 hashen och få ut mitt egna lösenord. Ganska sjukt igentligen!

Sen finns det såklart 550k användare med där och jag slår vad minst 20% av sweclockers är med på listan.

Tur att man inte har något konto där:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

De är Grey Hats, inte Black Hats.

Skitsamma, så länge de lägger upp alla lösenord publikt på internet för alla att ladda ner så kan de dra åt helvete.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

De är Grey Hats, inte Black Hats.

Med tanke på att dom postar alla användarnamn osv så ALLA har tillgång till det, så borde dem räknas som Black hats. Jävla tattare som håller på med sånt här!
-

Jag har inget konto på Battlefield Heroes, men däremot BC2. Behöver jag oroa mig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Laddade ner torrenten tidigare idag, Hittade mitt eget användarnamn och lyckades lösa md5 hashen och få ut mitt egna lösenord. Ganska sjukt igentligen!

Var det osaltat?!

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag hade två användarnamn med. Ingen aning om varför dock... Som tur är så är man halvt paranoid och har olika lösenord till allting.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om de slutat läcka skiten.. Att hacka för att bevisa att säkerheten är löjligt låg har jag full respekt för, men att läcka användares information, nä död åt dessa personer!

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Vart kunde man ladda ner denna torrent?
Är det Lulzsec eller Anonymous som är igång igen?

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Hade varit bättre om de slutat läcka skiten.. Att hacka för att bevisa att säkerheten är löjligt låg har jag full respekt för, men att läcka användares information, nä död åt dessa personer!

Varför de gör det är för att få företaget/organisationen/whatever att skämmas över sin låga säkerhet, ungefär som att säga "Det är inte vårt fel att lösenorden är ute, skyll på XXX".
Förstår vad de är ute efter, men fel tillvägagångssätt enligt min uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Var det osaltat?!

md5 hash men det finns enorma md5 hash samlingar online.

Skrivet av Jooltz:

Vart kunde man ladda ner denna torrent?
Är det Lulzsec eller Anonymous som är igång igen?

Lulzsecs twitter, både roligt och intressant att kolla genom.

Ska varna alla sweclockare som finns på listan.