Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dubbel mATX

Började för ett tag sedan en bygglogg i forumet
Bygget var något som växte fram allt efter hand och jag hade ingen form av färdig design på den färdiga lådan. Kull sätt att bygga på men kanske inte alltid så effektiv och utan kontroll på slutresultatet. Hur som helst efter ett uppehåll har allt nu fallit på plats och allt är klart.

Lite mer info om bygget finns som sagt i forum tråden.

Dubbel mATX

Permalänk

Snyggt:) Bra jobbat.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt cool

Hur många diskar rymmer den?

En grej dock: alla sladdarna kommer ut i toppen, eller hur? ... men det finns inget lock på den, likt tex Fortress och Raven chassina, så blir den inte ganska "ormbo-ig" när den väl är inkopplad?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt stilig!

Saknar specs dock. ;p

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Sjukt snyggt som vanligt! Bra utfört och kul med intressanta material kombinationer.
Dock så är detta ett av de få chassina från dig som inte var så genomtänkt, av det jag sett. Att få "bort" alla kablar som även går ut från chassit snyggt och funktionellt är nästan lika viktigt som att kunna göra en bra kabeldragning i lådan, enligt mig.

Men grymt bygge! 4p

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Inte ofta men idag sätter jag 5p. Varför? Bra bilder, och resultatet är ju perfekt. Diskret, om jag såg den i ett rum skulle jag tro att det var en möbel, inte en dator. Snyggt gjort! ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snickar glädje, gillar.

Tänkte be om att få se en Allt klart bild med alla kablar inkopplade, pritty please with sugar on the top.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Blir alltid lika förvånad över dina byggen Kryll! Så sjukt duktig du är! 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Riktigt riktigt cool

Hur många diskar rymmer den?

En grej dock: alla sladdarna kommer ut i toppen, eller hur? ... men det finns inget lock på den, likt tex Fortress och Raven chassina, så blir den inte ganska "ormbo-ig" när den väl är inkopplad?

Har gjort plats för 5st 3,5" diskar

Skrivet av Leifson:

Sjukt stilig!

Saknar specs dock. ;p

Kör denna setupen just nu, Funderar dock på att skippa 460 SLI och köra ett 580 istället.
Intell i7 950
ASUS Rampage III GENE
Corsair DOMINATOR GT DHX+ 6GB
Gigabyte GTX 460 1GB - SLI
Corsair AX 850W

Skrivet av xfade:

Riktigt snickar glädje, gillar.

Tänkte be om att få se en Allt klart bild med alla kablar inkopplade, pritty please with sugar on the top.

Ok

Permalänk
Medlem

snyggt gjort måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Snyggt, lite skumt men det är ju unikt iaf hehe

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Enda jag har att anmärka på är väl att kontakterna kanske borde varit på undersidan ? men unik och trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Enda jag har att anmärka på är väl att kontakterna kanske borde varit på undersidan ? men unik och trevligt

Skitsnygg men som han säger, under eller bak hade varit snyggare enklare nu, men inte lika snyggt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Mycket välgjort och snygg gjort, dock en sak jag reagerar på är att kablarna går ut där uppe, jag hade nog antigen dölja dem med ett lock eller haft dem nertill. Sen borde du fixa kabeldragning inuti chassit.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Säger som nästan alla före mig, duktigt gjort men kablarna på det sättet är ett stort NEJ NEJ därför 3/5.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk

Riktigt snyggt!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Jag hade denna idén för ca 1-2 veckor sen. Kul att det dök upp på galleri Dock var min idé 2 st Mini-ITX så man kan få ett ännu mindre resultat.. Jag tycker det känns så klumpigt att ha 2 stora midi-chassin ihopsatta så 2 st mini-itx, 2 st gts 550 och ett chassi som kompakt på höjden men kan vara lång, så man kan sätta kraftigt handtag på sidan så man kan bära den som en stor portfölj Synd bara att man inte är en byggare eller har några verktyg >.<

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Jag hade denna idén för ca 1-2 veckor sen. Kul att det dök upp på galleri Dock var min idé 2 st Mini-ITX så man kan få ett ännu mindre resultat.. Jag tycker det känns så klumpigt att ha 2 stora midi-chassin ihopsatta så 2 st mini-itx, 2 st gts 550 och ett chassi som kompakt på höjden men kan vara lång, så man kan sätta kraftigt handtag på sidan så man kan bära den som en stor portfölj Synd bara att man inte är en byggare eller har några verktyg >.<

Vilket m-ITX moderkort stödjer två grafikkort? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Vilket m-ITX moderkort stödjer två grafikkort? :S

Jag skrev inte att jag skulle ha två grafikkort?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Jag skrev inte att jag skulle ha två grafikkort?

Killen i den här tråden har ju slagit ihop två chassin, men använder ju bara ett moderkort. Vi utgick väl då ganska logiskt ifrån att du tänkte göra samma sak?
(varför ha två separata datorer i ett chassi? nyfiken )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs!!

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Killen i den här tråden har ju slagit ihop två chassin, men använder ju bara ett moderkort. Vi utgick väl då ganska logiskt ifrån att du tänkte göra samma sak?
(varför ha två separata datorer i ett chassi? nyfiken )

Jahaa, nej jag trodde han hade 2 moderkort också :> Jo jag tänkte om man har mini-itx kort så kan man bygga allt i ett chassi som blir totalt ungefär lika stort som ett fulltower, och det roliga med det hade varit just två datorer i ett chassi så om man ska lana behöver man bara "en" dator

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Angående I/O upptill så hade jag planer på att göra nån form av lock först men fick aldrig till nått som såg snyggt ut och samtidigt inte stängde in all varmluft från chassiet.

Började även för ett tag sedan skissa på ett nytt projekt (som det snart är dax att börja bygga på) där alla kablar till datorn kommer "döljas", eller i alla fall ledas ut på ett annat ställe.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför förstöra ett så bra grundbygge, med att placera kontakterna på ovansidan...fattar inte jag.
Måste ju ha slagit slint någonstans....

Gör om gör rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jersey:

Varför förstöra ett så bra grundbygge, med att placera kontakterna på ovansidan...fattar inte jag.
Måste ju ha slagit slint någonstans....

Gör om gör rätt

Om han hade något över på ovansidan, lucka eller vad som över kontakterna så hade det ju varit helt OK.

Exempelvis som på Raven

Permalänk
Medlem

Blev väldigt inspirerad av detta härliga bygge,vill nog göra något liknande
Bra jobbat!