Permalänk
Skrivet av knalleee:

köpte du motorn från mekit? eller var köpte du den?

Japp, det har jag gjort

Permalänk

Fy faen va tufft! Skillnad jämfört med dagens plastmopeder.

Mycketmycket bra gjort, 5+!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Tänk om poliserna här nere varit som dom är uppåt i landet.

Där är dom i alla fall mänskliga..
Här får man böter om man åker 4 kilometer för fort..

Visa signatur

ASUS UL30VT 13.3"
5D MK II, 17-40 F/4 - 24-70 2,8 - 70-200 2,8 IS II

Gratis frakt Inet över 500:-

Permalänk
Medlem

Går det besiktiga skönheten och köra lagligt i vanlig trafik sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Går det besiktiga skönheten och köra lagligt i vanlig trafik sedan?

Tänkte på samma sak, borde inte vara några problem. Vet inte om besiktning men trafikförsäkring behöver man (ca 500kr/år).

Edit, Oj såg just det var en 60cc. Lätt motorcykel då, besiktning behövs.. samt A1-körkort

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av AndreasEriksson:

Tänk om poliserna här nere varit som dom är uppåt i landet.

Där är dom i alla fall mänskliga..
Här får man böter om man åker 4 kilometer för fort..

Japp, sant det, jag försöker undvika stockholmstrakten så gott det går...

Permalänk
Skrivet av Total_Cu:

Går det besiktiga skönheten och köra lagligt i vanlig trafik sedan?

Nej det går inte, det hela är så skrattretande att jag skiter i det och kör på ändå...som sagt ovan brukar slå av motorn om jag känner mig "nervös"

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Tänkte på samma sak, borde inte vara några problem. Vet inte om besiktning men trafikförsäkring behöver man (ca 500kr/år).

Edit, Oj såg just det var en 60cc. Lätt motorcykel då, besiktning behövs.. samt A1-körkort

haha...skrattretande att försöka regga en lätt motorcyckel som bara går i 40 km/h...sen så har jag B C D körkort och tycker om jag kan köra buss o lastbil så klarar jag säkert av denna skapelse=)

Här uppe är det inte så noga ändå

Permalänk
Skrivet av DanneBern:

Fy faen va tufft! Skillnad jämfört med dagens plastmopeder.

Mycketmycket bra gjort, 5+!

taaaack=)

Vikt runt 38 kg, vägt den på en industivåg för skojs skull....

Permalänk
Medlem

hahah sjukt nice! är ingen byggare, speciellt inte av motorfordon, men min pappa gjorde en elmomped från scratch, den blev tuff en liten fyrkantig sak som blåste i 30 bara dock, men då väldigt tyst du borde lägga upp länk på vart du köpte motorn 5/5

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Skrivet av Marko1966:

taaaack=)

Vikt runt 38 kg, vägt den på en industivåg för skojs skull....

I'll be damned.. Grymt snyggt iaf!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

Riktigt koolt, jag och fassan byggde något liknande för några år sedan fast med elmotor samt att motor osv syntes knappt men folk såg paffa ut när man kom "rullande" förbi hyffsat snabbt (vet inte hastighet men betydligt snabbare än när man cyklar som snabbaste och då brukar man ju lätt kunna komma upp i 30), nackdelen dock med el var att i första revisionen gav vi full kraft direkt (48v totalt om jag inte minns fel) något som resulterade i direkt vurpa om man inte först cyklade upp i 25-30km/h men sen så gjorde vi så att det gick i tre steg 12-24-48v och då kunde man starta i låg fart, ganska rolig leksak men blev aldrig att man använde den mer än som en leksak.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Tänkte på samma sak, borde inte vara några problem. Vet inte om besiktning men trafikförsäkring behöver man (ca 500kr/år).

Edit, Oj såg just det var en 60cc. Lätt motorcykel då, besiktning behövs.. samt A1-körkort

Trimmde mopeder som åkt dit behöver besiktigas efter nertrimmning. Så det borde vara möjligt som lätt motorcykel bara man får den tillräckligt stadig, bra belsyning och med bra bromsar? Men jag förstår de som hoppar över det :D. Ute i ödemarken på grusväg kommer polisen några ggr om året. Fast inget att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Ja varför inte
5p

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk

GPS självklart ett måste på en cykelmoped!

Vad gick kalaset på?
Och hur mycket drar en sån där liten sak per mil?
mvh

Permalänk
Medlem

Undebart!
Passar ju perfekt att ha ute i sommarstugan etc. När det är 2mil till närmaste mack och inga poliser i sikte

Permalänk
Skrivet av muddiz:

Undebart!
Passar ju perfekt att ha ute i sommarstugan etc. När det är 2mil till närmaste mack och inga poliser i sikte

Japp, det är ganska så exakt det ser ut för oss här uppe=)

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

GPS självklart ett måste på en cykelmoped!

Vad gick kalaset på?
Och hur mycket drar en sån där liten sak per mil?
mvh

Det gick på 2000:- allt o allt

ca 100 km på 2,2 l tank...alltså runt 0,2 l milen

Permalänk
Medlem

Ja det var mig en fin skapelse! Rulla lungt

Permalänk
Medlem

coolt!!! Snyggt chassi;)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Sjukt fin 5/5

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-P55-USB3 CPU :Intel Core i5 760, 2.8GHz Minne : Corsair 4GB DDR3(2x2GB) GPU : XFX Radeon HD5770 1GB Hårddisk :500GB Samsung Spinpoint Burk : Antec Two Hundred Nätagg : OCZ 500W

Permalänk

Fin grejj, passa kanske inte på SweC, eller ja den har ju en gps

5/5

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

trevlig, lär dock vara hett stöldobjekt

Permalänk

Kan man ge annat än 5/5?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av Monarchy:

trevlig, lär dock vara hett stöldobjekt

Låser den med dubbla lås när jag ska nånstans Allla känner alla här uppe så det lär nog inte hända any time soon...

Permalänk
Medlem

haha, fyfan vad stilig:)

5/5:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Haha ja vad ska man skriva? Ball som fan Inte första cykeln med påhängsmotor men man blir aldrig trött på det

Trots att man inte har långt kvar till 30år så skulle jag faktiskt vilja ha en moped att glida på och vad hade varit sämre än en cykel med motor?

Permalänk
Medlem

haha, bästa sommarprojektet!

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Det kommer inte vara riktigt lika roligt när det är någon utan humor som stoppar dig, och snor körkortet. De klassar det som ombyggt fordon, och ska som sådant typbesiktigas, och sen ska du ha för fordonstypen godkänt förarbevis. Det hjälper klart inte att jag ställer mig tvivlande till om den går igenom en typbesiktning...

Men det är ett snyggt och prydligt bygge, kul sommar projekt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.