Permalänk
Medlem

Bärbar dator til 7,000 kronor.

Hej. Jag söker då efter en bärbar dator som fungerar bra både till spel och till vanliga saker.

Den jag har kollat lite på är en Acer Aspire 5750G ifrån Inet.se

Jag vet inte om det är den bästa datorn man kan få till dom pengarna, men jag tror den kommer funka rätt bra.

Vad tror ni om den här? Vill den bli bra för mig, eller vet ni kanske om någon annan bra bärbar dator?

Permalänk
Medlem

prestanda mässigt absolut, jättebra. resten är dom tveksam, kvaliten,panelen kan ju inte vara det bästa när den är så billig.
Sen har ju acer haft problem med värmen på vissa datorer och då klockas processorn ner och blir sloooow

Men behöver du verkligen en i7? för spel gör det inget, ska du hålla på med 3D modeller och annat processor krävande som rendering så absolut, annars räcker det med i5, får du längre batteritid också.

Permalänk
Medlem

Så det finns bättre datorer till en lägre pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mojave:

Så det finns bättre datorer till en lägre pris?

Tror jag inte, inte prestanda mässigt. man kan inte trolla ur sand. däremot kan du köpa en med i5 och spara lite pengar.
Däremot finns det ju säkert andra datorer med mer kvalite, några märken har 2år garanti ist för acer som bara har 1år.

Frågan vad du prioriterar en dator som fungerar längre eller en som har hög prestanda och evt kan få en del problem och kort garanti.

Permalänk
Medlem

Jag lutar heller mot något som både har bra prestanda men som vill vara rätt så länge.

Kan du kanske komma med någon rekommendation, på en i5'a? Jag har kollat lite på prisjakt.nu och dom allra flesta kör med en i5 480m osv med ett GT 540M.

Men jag vill nog ha en i5-2410M. Jag har hört att dom presterar rätt så mycket bättre än den första generationen med CPU's, med tanke på turbo boost etc.

Jag köpte nyligen en Acer Aspire 5742G till min lilla syster, och den fungerar bra. Men men : )

Jag har också kollat på den här: Packard Bell Easynote

Edit #1:

Men om man tänker så här: Jag kommer snart köpa mina nya delar till en ny speldator. Den här datorn kommer jag använda tills jag får delarna och senare också.

Då vore det ju rätt smart att köpa den?

Permalänk
Medlem

om du vill ha en bra dator så skulle jag kunna rekomendera denna dator
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...
den kostar inte så värst mycket men är värt varenda litet öre
jag har haft 3-4 kompisar som har köpt den och tycker att den är as grym!

Permalänk
Medlem
Skrivet av call396:

om du vill ha en bra dator så skulle jag kunna rekomendera denna dator
http://shop.onoff.com/Produkter/Datorer__Kringutrustning/Dato...
den kostar inte så värst mycket men är värt varenda litet öre
jag har haft 3-4 kompisar som har köpt den och tycker att den är as grym!

Den var ju egentligen sämre än den jag hittade O.o