Age of Conan Unchained

Permalänk
Medlem

Age of Conan Unchained

Nu har Age of Conan som säkert många vet blivit F2P.

Meningen med den här tråden är att motivera spelare att testa Age of Conan Unchained. Många av er testade säkert Age of Conan när det kom ut, och fick ett väldigt dåligt intryck av det. Jag vet, för det fick jag. Buggar och otroligt lite level 80 content var det som gavs och många spelare slutade vid det stadiet.

Men, spelet har ändrats, och är ett väldigt bra alternativ för trötta WoW spelare samt gamla PvP spelare som är vana vid spel som tex Guildswars etc.

Age of conan är som sagt gratis, vilket gör att alla föredetta spelare borde testa och se hur spelet har förändrats under dessa år. Om jag minns rätt fick spelet utmärkelsen "Best improved MMORG game 2009-2010 vilket bara det bevisar att mycket har hänt sedan realease, dock har det mesta hänt EFTER Funcom fick denna utmärkelse. Vilket bådar gott för framtiden, hitills har Unchained varit en succé då man ser kopiösa mängder nya karaktärer överallt. Har Funcom äntligen lyckats?

Jag hade iallafall tänkt uppdatera den här tråden med lite Instancer/Raid - Videos och annat. Då det kan vara roligt för en utomstående att se vad Age of Conan har att erbjuda när man väl kommit till level 80. En simpel förklaring av alla Encounters hade man också tänkt bjussa på.

Teasers

Gameplay Videos jag Recordat.

The Kang Pagoda Hardmode

Förklaring: Svåraste instancen jag har i min Youtube kanal, fighten består av Posha (Den feta mannen) Samt hans tre tjänare, vilka gör otroligt hög damage, så dessa måste brännas ned först. En tank är alltså framme vid Fettot och uppehåller honom, medan resten av gruppen dödar Tjänarna. Det betyder alltså att EN tank (Jag i videon) måste hålla aggro på tre tjänare samtidigt medan alla Dps klasser maxar sin skada, det är en utmaning i sig, healingen måste verkligen vara på top eftersom mitt maxhp ligger på ungefär 15.000, och varje tjänare skadar 3000 per magiattack.

När tjänarna är döda går alla över till hövdingen Posha, som ni ser i videon har man väldiga mängder sura uppstötningar som brukar dyka upp varje tjugonde sekund ungefär, får man spyan på sig som DPS blir man troligen oneshottad då Posha's huvudsakliga kost är mexikanskt. Tanken är då att placera tanks på en sida av sängen, och dps på den motsatta, då spyan kastas i riktningen av den dåvarande "Aggro-holdern". Efter spyan har lagts läggs en matta av rök på marken, därför måste man flytta sig Klockvist runt sängen för att undvika detta (Syns ganska tydligt i videon).

När Posha är död kommer en demon ut ur dennes mage, en demon vars damage ökar destu längre in i fighten man kommer. Casters kan inte vara i närheten av Demonen då han avbryter alla spells i närheten av honom. Den här fasen är i stort sätt ett DPS-RACE ( Döda honom så fort som möjligt ). Innan hans skada har blivit för hög.

Favoured of Louhi

Förklaring: Denna fight har i vanliga fall en mycket mer advancerad taktik, men i guilden jag var med i det tillfället hade vi så pass bra damage så vi kunde i princip bara Tank and Spanka bossen till döds, dock med vissa kritiska punkter, bossens mana måste hela tiden drainas, går bossens mana över 75% har Louhi nog med mana för att lägga en Spell, vilket oneshottar hela raiden. Därför är det viktigt att alla som har manadrains gör det, medan resten håller väldigt hög dps. Det svåra är att tanksen måste hålla ovanligt hög aggrorate, vilket gör att jag i videon, tankar ihjäl mig. Det är mycket svårare att aggroswitcha i Age of Conan än i wow, i AoC har man ingen Taunt (Vilket garanterar än första platsen i Aggrolistan) utan man måste jobba sig upp med aggrotools och hög dps.

Permalänk
Medlem

den avgörande frågan som bestämmer om ett mmo är bra eller dåligt, kan man HOPPA? har själv spelar aoc men kommer inte ihåg

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Självklart, du kan både sprinta och hoppa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

Självklart, du kan både sprinta och hoppa.

Vilket gör det till det bästa PvP MMOt som finns just nu, det + combosystem, du behöver faktiskt jobba för att få kills och skillz, inte som WoW och RIFT etc där macros bara gör allt för dig.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Får error när jag försöker få ett nytt lösenord till mitt account :F

Unchained verkade endå vara lite väl åtstramat. Vill minnas att jag hade typ 4-6 olika gubbar, nu kan jag bara nå två, men vilka då? Vem bestämmer? :s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Får error när jag försöker få ett nytt lösenord till mitt account :F

Unchained verkade endå vara lite väl åtstramat. Vill minnas att jag hade typ 4-6 olika gubbar, nu kan jag bara nå två, men vilka då? Vem bestämmer? :s

Det bestämmer du själv. Istället för att trycka Play i mitten så får du möjlighet att välja vilka karaktärer du ska låsa upp.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Det bestämmer du själv. Istället för att trycka Play i mitten så får du möjlighet att välja vilka karaktärer du ska låsa upp.

Ok, då majoriteten är under lvl50 spelar det väl ingen roll då man bara kan ta bort och prova en ny direkt på 50

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Ska börja spela så fort jag får ner spelet, blir premium account ska lira på nya servern Rage (öppnades igår)

The Blood and Glory server ruleset

The idea for this server type, which we shall call the 'Blood and Glory' servers for now, is to provide a more 'old school' PVP environment. This will be a server where your reputation and skill will mean something, and surviving will require you to keep your wits about you, and make good friends. It will, in effect, be intentionally uncompromising. This will very much be a 'live by the sword, die by the sword' type of server.

The specifics of the rule set are:

This will be a fresh start server, no transfers.
You will only be allowed one character on this server. Your reputation will mean something on this server!
There will be no guards on this server. Your only protection from other players will be your allies, and your own wits and skills.
No Offline levels will be useable, all levels must be earned the hard way!
The Shrines of Bori feature is disabled on this server, so teams can't allow their friends to progress under their protection as they can on the regular servers.
Diminishing returns has been adjusted slightly, allowing for more exp from PVP kills on this server.
There will be an option for team vs team mini-game matches through a new queue option that is designed to let organized teams pit their wits against other organised teams for bragging rights.
PVP is opened up again in White Sands isle and the Underhalls so that the PVP experience exists in some of the starting areas as well.
There will be a limited form of player looting. One random non-No Drop item from your inventory will be left behind as loot when you die to another player. There will also be some items 'generated' that players will drop, just as you see when killing an NPC.
The previous Battlekeep rewards will be adjusted.
It is also worth noting that the last three changes listed there may also be considered for the live servers as they are more balance related, and will benefit those who like their PVP on the regular servers as well.

Permalänk
Medlem

Ok, provade runt i 1-2h och jag laggar så jävla mycket, helt ospelbart, får fps drop varannan sekund och då har jag nytt gfx kort och skärm sen sist jag spelade (kommer inte ihåg om jag bytt ut något mer). Även med allt på low och particles off var det ju löjligt. Att det skulle se så jävla fult ut och ändå lagga till ibland?? Vad i helvete liksom. När jag testade spelet första gången så funkade det bättre än det gör nu, vet inte vad som är fel men de laggar hårt.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Skrivet av neX:

Ok, provade runt i 1-2h och jag laggar så jävla mycket, helt ospelbart, får fps drop varannan sekund och då har jag nytt gfx kort och skärm sen sist jag spelade (kommer inte ihåg om jag bytt ut något mer). Även med allt på low och particles off var det ju löjligt. Att det skulle se så jävla fult ut och ändå lagga till ibland?? Vad i helvete liksom. När jag testade spelet första gången så funkade det bättre än det gör nu, vet inte vad som är fel men de laggar hårt.

Problem med din dator.

Tryckte själv bara på High och sen drog på 1680x1050, flyter fin fint.

Spelet i sig är inte någon höjdare, tycket du inte om det innan så gör du det inte nu.
Folk som spelar kallar det PvP när dom hoppar på 3-4 levlar lägre spelare när dom själva är 3 st högre level spelare.
Communityn är till och med värre än i WoW.

Permalänk
Medlem

Spelar på nya Blood and Glory även kallad Rage. Det är väldigt roligt, själv har jag stannat på level 19 för att spela minigames, adda Pastaalfredo på friendslist så kan vi zerga lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Problem med din dator.

Tryckte själv bara på High och sen drog på 1680x1050, flyter fin fint.

Spelet i sig är inte någon höjdare, tycket du inte om det innan så gör du det inte nu.
Folk som spelar kallar det PvP när dom hoppar på 3-4 levlar lägre spelare när dom själva är 3 st högre level spelare.
Communityn är till och med värre än i WoW.

Jag har en:
intelcore duo 2.4GHz
Radeon HD 5700
2GB DDR ram

Möjligt att det är de senaste drivisarna från ATI som förstör något? Någon som har koll på det? Spelet bad nämligen mig att installera de senaste drivrutinerna när jag klar med spelets installation.

*edit*
det som verkar hända är att jag med jämna mellanrum får en spike i latency(går mellan 50-1000 ibland) samtidigt som jag får fps drop (från typ 30-40 till 2-8). Vilket gör att spelet känns väldigt svårt att spela, är det någon som har tips på vad jag kan göra åt saken?

Har prövat med att ta bort nya drivers, samma sak, tog tillbaka drivers och kör med Gamebooster för att ta bort onödiga processer när jag spelar, bättre nu, men fortfarande ms spikes och fps drop. Detta sker även med low settings.

Vill minnas att sist jag spelade spelet så funkade det bra, det var snyggt och spelbart (för det mesta, långa laddningstider dock). Men nu är ju uppenbarligen något galet.

*edit*
fps och latency blir knasigt så fort jag snurrar på bilden eller försöker röra min gubbe, då blir det hack på en gång.. :f

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Har också rollat en karaktär på servern "rage" och måste tyvärr påstå att mentaliteten i AOC är såsom den (i mitt tycke nu) varit från första början- pubertalt och larmigt. Det är iofs inte så konstigt då Funcom har valt att marknadsföra spelet som "a sexy mmo" men jag tycker att de med mest attityd torde ha lämnat skeppet för länge sedan. Man ser tex inte anus/anal/gay skämten dugga lika ofta i exempelvis lotro.

Annars är liret klart bättre optimerat än när jag senast lirade men dx10 är fortfarande en sörja.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny gubbe på den nya Rage servern och det laggar inte alls/lika mkt i startområdet som det gör i Old Tarantia.. Får se hur det blir när man kommer ut från Tortage:>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Jag har en:
intelcore duo 2.4GHz
Radeon HD 5700
2GB DDR ram
[klipp]
*edit*
fps och latency blir knasigt så fort jag snurrar på bilden eller försöker röra min gubbe, då blir det hack på en gång.. :f

Skrivet av neX:

Gjorde en ny gubbe på den nya Rage servern och det laggar inte alls/lika mkt i startområdet som det gör i Old Tarantia.. Får se hur det blir när man kommer ut från Tortage:>

Det lagar ej på rage när jag lirar. Kolla din lina och datorsystem.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Jag har en:
intelcore duo 2.4GHz
Radeon HD 5700
2GB DDR ram

Minimum configuration (1024x768, detail reduced) Edit Minimum configuration (1024x768, detail reduced) sectionEdit OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista Processor: Intel Pentium 4 3Ghz or equivalent RAM: 1GB Video card: ATI Radeon 9800/nVidia GeForce 6600 DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive Hard drive space: 32GB Recommended configuration (Up to 1280X960, most features on) Edit Recommended configuration (Up to 1280X960, most features on) sectionEdit OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista Service Pack 1 Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent RAM: 2048MB Dual Channel DDR2 Video card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent Video memory: 512MB DVD-ROM: Quad-speed (7x) DVD-ROM drive Hard drive space: 32GB

Där har du nog lite av förklaringen iaf, vad spelar du på för upplösning?

Vilket Radeon HD5700 är det du har? 5750 eller 5770?

Som referens så kan jag säga att spelet flöt okej (30-40 fps) på medium i 1920x1080 på min burk när jag hade följande uppsättning:

Amd 1055T @ 3.5 Ghz
8gb DDR3 ram @ 1600 Mhz
Radeon 5770 (som var överclockat, minns inte frekvenserna)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Ska börja spela så fort jag får ner spelet, blir premium account ska lira på nya servern Rage (öppnades igår)

The Blood and Glory server ruleset

The idea for this server type, which we shall call the 'Blood and Glory' servers for now, is to provide a more 'old school' PVP environment. This will be a server where your reputation and skill will mean something, and surviving will require you to keep your wits about you, and make good friends. It will, in effect, be intentionally uncompromising. This will very much be a 'live by the sword, die by the sword' type of server.

The specifics of the rule set are:

This will be a fresh start server, no transfers.
You will only be allowed one character on this server. Your reputation will mean something on this server!
There will be no guards on this server. Your only protection from other players will be your allies, and your own wits and skills.
No Offline levels will be useable, all levels must be earned the hard way!
The Shrines of Bori feature is disabled on this server, so teams can't allow their friends to progress under their protection as they can on the regular servers.
Diminishing returns has been adjusted slightly, allowing for more exp from PVP kills on this server.
There will be an option for team vs team mini-game matches through a new queue option that is designed to let organized teams pit their wits against other organised teams for bragging rights.
PVP is opened up again in White Sands isle and the Underhalls so that the PVP experience exists in some of the starting areas as well.
There will be a limited form of player looting. One random non-No Drop item from your inventory will be left behind as loot when you die to another player. There will also be some items 'generated' that players will drop, just as you see when killing an NPC.
The previous Battlekeep rewards will be adjusted.
It is also worth noting that the last three changes listed there may also be considered for the live servers as they are more balance related, and will benefit those who like their PVP on the regular servers as well.

Riktigt nice server.. Är på lvl 52 nu, och varje dag så kan man kolla tortage och där är full lista med lvl 1-5 chars.. Kommer bli bra om det kommer lite world-pvp objectives..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Kan man ta bort karaktärer? Kanske är blind, men hittar inte en sådan knapp.
Har spelat förut, kör gratisvarianten nu.
En till fråga; Claim Items-prylen, den verkar inte fungera. Jag får inget i vartfall.
Och en sista, kan man inte lägga armor i väskan? Går bara att byta ut mot annan armor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Minimum configuration (1024x768, detail reduced) Edit Minimum configuration (1024x768, detail reduced) sectionEdit OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista Processor: Intel Pentium 4 3Ghz or equivalent RAM: 1GB Video card: ATI Radeon 9800/nVidia GeForce 6600 DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive Hard drive space: 32GB Recommended configuration (Up to 1280X960, most features on) Edit Recommended configuration (Up to 1280X960, most features on) sectionEdit OS: Windows XP Service Pack 2 or Windows Vista Service Pack 1 Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent RAM: 2048MB Dual Channel DDR2 Video card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent Video memory: 512MB DVD-ROM: Quad-speed (7x) DVD-ROM drive Hard drive space: 32GB

Där har du nog lite av förklaringen iaf, vad spelar du på för upplösning?

Vilket Radeon HD5700 är det du har? 5750 eller 5770?

Som referens så kan jag säga att spelet flöt okej (30-40 fps) på medium i 1920x1080 på min burk när jag hade följande uppsättning:

Amd 1055T @ 3.5 Ghz
8gb DDR3 ram @ 1600 Mhz
Radeon 5770 (som var överclockat, minns inte frekvenserna)

Jag har ett Radeon 5770 nu, men hade ju inte det 2008 när jag spelade sist och det inte laggade apa som nu (på servern Crom, om det spelar nån roll).

Nåväl, tortage funkar rätt bra faktiskt. Får väl, som sagt se om det blir värre senare.

Angående deleta gubbe finns det en liten döskalle vid namnet på gubbe, svårt att se, men om du trycker på den må du skriva in ditt ACC lösen och sen försvinner gubben:P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Skrivet av neX:

Angående deleta gubbe finns det en liten döskalle vid namnet på gubbe, svårt att se, men om du trycker på den må du skriva in ditt ACC lösen och sen försvinner gubben:P

Jävligt sneaky... Får göra så efter jobbet då.
Tack!

Permalänk
Medlem

Claims blir aktiverade någon gång runt level 10-20 om jag minns rätt, jag kunde åtminstånde inte claima något i början, men det blev aktiverat senare. Det går också att byta ut sin armor samt lägga det i väskan, det går utmärkt. Du kanske har fifflat med Vanity slotsen.

Vanity slots - Fungerar som en social gear funktion, du kan ha din gear med BRA stats, men tycker du den ser tråkig ut kan du lägga din SNYGGA gear i dina vanity slots, på så sätt får du rätt utseende och rätt stats

Rage - Enbart PVP server, vill du uppleva det mesta av spelet skulle jag råda dig till att skapa en gubbe på Fury eller Crom där Raids och Instancer förekommer dagligen.

Fury EU - En PVE/PVP Server, folk raidar lika mycket som på Crom, med skillnaden att "World PVP" är Enablat.

Crom EU - Som Fury, mycket PVE, Raids, Instancer, Guilds men med skillnaden att du är säker när du questar, inget gank här inte.

------- Tips för er på Rage server -------

Jag själv har stannat på level 19 då min klass (Barbarian) är väldigt stark där.

Anledningen till att stanna är för att vara högst level i minigames, minigames levelranges är:
5-19
20-39
40-59
60-80

Jag är snart pvplevel 2 och det har verkligen underlättat för mig att stanna på 19. Den enda nackdelen är ens begränsade rate of Stamina och Mana. Där får ni akta er, det går inte att springa så mycket som man kan på höga levlar. Så stör ni er på att ni får slut på stamina och mana hela tiden, så levla upp, det kommer bli MYCKET bättre på höga levlar.

Som sagt, adda mig på Pastaalfredo (Rage) eller Moriala (Crom EU). Vill ni titta på Instancer och Raids från Endgame kan ni titta på min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/TJALOOLSWE

MVH: Moriala

Permalänk
Skrivet av magnum92:

Claims blir aktiverade någon gång runt level 10-20 om jag minns rätt, jag kunde åtminstånde inte claima något i början, men det blev aktiverat senare. Det går också att byta ut sin armor samt lägga det i väskan, det går utmärkt. Du kanske har fifflat med Vanity slotsen.

Jag är lvl 28, och claimsen verkar inte fungera hur jag än gör. Samma där med armorn, har inte pillat med vanity slots alls. Riktigt skomt är det.

Permalänk
Medlem

usch FTP spel blir alltid lidande på något plan... RIP

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt att du inte kan claima då du har ett Free account? Claiming ska ju vara en exlusiv funktion.

Lindande? RIP?

Haha, conan är dubbelt så levande som det någonsin varit

Permalänk
Medlem

måste testa detta igen fick nått mail om de men totalt glömt bort

Permalänk
Medlem

Jag tänkte vi kunde ladda upp bilder på våra karaktärer

Barbarian

Tempest of Set

Guardian

Permalänk
Medlem

Blood and glory reglerna verkade väldigt trevliga, sådana skulle behövas i fler MMO's för variationens skull!

Bra förstapost också Magnum, mycket bra filmer.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

...

Kom till Conarch village och givetvis började lagget/hacket igen (latency höjning samt fps drop), vad är det frågan om liksom? Har inga fler förslag på vad jag kan göra åt saken förutom att damma av datorn, men var bara några månader sen sist.. :s

*edit*
Verkar som om att det är någon form av laddningslagg, för efter en liten stund i byn kunde jag springa runt utan hack, vet inte riktigt vad jag ska tro längre.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

...

Kom till Conarch village och givetvis började lagget/hacket igen (latency höjning samt fps drop), vad är det frågan om liksom? Har inga fler förslag på vad jag kan göra åt saken förutom att damma av datorn, men var bara några månader sen sist.. :s

*edit*
Verkar som om att det är någon form av laddningslagg, för efter en liten stund i byn kunde jag springa runt utan hack, vet inte riktigt vad jag ska tro längre.

Om det är första gången du går igenom den zonen så kommer den att ladda ner all info i bakgrunden.. Detta sker i varje zone om du har en ny installation av spelet.. Du kan dock ställa in hastigheten för nedladdning i menyn, bästa är att höja den och afka lite medans den laddar, ev. om du är på PvE server bara fortsätta questa då det inte spelar nån roll med lagget..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Om det är första gången du går igenom den zonen så kommer den att ladda ner all info i bakgrunden.. Detta sker i varje zone om du har en ny installation av spelet.. Du kan dock ställa in hastigheten för nedladdning i menyn, bästa är att höja den och afka lite medans den laddar, ev. om du är på PvE server bara fortsätta questa då det inte spelar nån roll med lagget..

Aha! Kanske är det den gör, dock lite underligt då jag valt under options på start-up rutan att den skulle ladda in allt material. Och lagget är så gravt att jag trycker/vrider på kameran och det blir typ 2-5 sec fördröjning innan rörelsen sker, sedan dröjer det ytterligare sekunder innan något annat sker

Och jag spelar på den nya servern Rage, så blir svårt att afka om man inte är i en stad

*edit*
Får dessutom efter varje nerstängning att någonting är trasigt och måste lagas. Spelar ingen roll hur jag stänger ner spelet. Verkar dock vara något vanligt :s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death