passar datorkomponenterna med varandra??

Permalänk
Permalänk

för jag är inte säker

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Permalänk

om det är något som någon märker inte passar säg gärna till

Permalänk
Medlem

allt passar utom ram minnet då moderkortet kör dual channel
skulle rekommendera att byta ut det till dom här
http://www.inet.se/artikel/5305470/corsair-4gb-2x2048mb-cl8-1...

och spelar du mycket skulle jag välja ett annat grafikkort
är det tvunget att vara passivt skulle jag gått över till amd istället
200sek dyrare än det du tagit men presterar långt mycket bättre
http://www.inet.se/artikel/5409223/gigabyte-radeon-hd6770-1gb...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

men på modekorts specifikationerna står ram minnen med hastighet 1600mhz inte med så klarar den ändå den hastigheten.

Permalänk

men grafikkortet måste inte vara passivt kylt. men vad är felet på det grafikkortet jag har i kundvangnen. går inte det bra?? min bror sa att det (kanske) till och med skulle kuna klara black ops på högsta grafik. ps. min bror är väldigt bra på datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontehero1:

men på modekorts specifikationerna står ram minnen med hastighet 1600mhz inte med så klarar den ändå den hastigheten.

Det har mer med att göra att du bara valt 1 minne när du ska ha 2, vill du ha 4GB ram så ta hellre 2x2GB istället för 1x4GB

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontehero1:

men grafikkortet måste inte vara passivt kylt. men vad är felet på det grafikkortet jag har i kundvangnen. går inte det bra?? min bror sa att det (kanske) till och med skulle kuna klara black ops på högsta grafik. ps. min bror är väldigt bra på datorer.

Du får nog ta en extra koll med det. Hade jag varit dig hade jag valt ett 6850. Minst.

Permalänk
Permalänk

tack alla för hjälpen!!!!! jag uppskatar det väldigt väldigt mycket!!!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Byt ut nätagget, Cooler Masters GX och allt vad de heter är inte bra. Ta XFX core istället.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

ska testa det