över 600 000errors i memtest och ticker på!
Hej! Min dator i "sig" är ny, byggt ihop den själv för 2 veckor sedan. Men den börjar få problem nu. Till en början så funkade XMP inställningen bra den hittade corsair vengeance minnena och cpuz visade rätt hastighet och timnings. Men sen börja den bli konstig, SC2 crasha och windows började få konstiga errors så jag formatera hårddisken igen men det jag märkte i bios var att jag inte kunde ställa in XMP längre i moderkortet. Minnena kördes i 1333mhz och helt fel timnings. Om jag ställde in xmp och tryckte reset & save så när datorn starta om fick jag ingen bild på skärmen. Detta hände hela tiden. Men stängde jag av den och sen satte på igen fick jag bild och det stod overclocking failed! så jag var tvungen och gå in och stänga av XMP.. (Notera! Jag körde ingen OC överhuvudtaget endast satte på XMP) Gjorde jag detta så kom jag in i windows. Bestämde då för att uppdatera bios till senaste stabila versionen (gjorde detta i bios via EZ flash) och allt gick bra, men sen började jag igen märka problem. Mest med starcraft 2 (det enda jag gjort på datorn förutom surf) vilket fick errors som beskrev att det inte kunde läsa nått med minnet. Så just nu har jag dragit igång ett memtest och errors är snart på 600 000!!!! Jag fattar ingenting, minnena funkade bra med XMP i nån vecka sen blir allt galet... Först tänkte jag det var moderkortet som va kört och nu minnena eller kanske både och :S ? Vad tror ni ?