Någon som kan rekomendera något indyspel?

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekomendera något indyspel?

Läs titeln, svara på frågan. :).

Permalänk
Avstängd

Finns inget som heter indyspel, men det finns något som heter indiespel vilket jag antar är den genren du syftar på.
Eller?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Minecraft, enda Indiespel jag vet, haha. Men gissar på att det har du redan spelat eller provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Finns inget som heter indyspel, men det finns något som heter indiespel vilket jag antar är den genren du syftar på.
Eller?

Jo det finns, om man menar Indy Racing spel, klassikern IndyCar Racing 2 exempelvis, men visst, tror TS menade indiespel

Braid och Machinarium är två bra indiespel

Permalänk
Entusiast

Mount & Blade Warband.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera http://db.tigsource.com/ för att hitta indiespel.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Du kan kolla på http://www.youtube.com/user/TotalHalibut

Han har en serie som heter WTF is ... där han recenserar olika indiespel

Permalänk
Medlem

Dungeons ofDredmor. Om du inte harnågot emot att dö och börja om. om och om igen. En Roguelike/Munchkinhyvrid. Och allmänt awesome

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Magicka ska tydligen vara ett roligt indie spel, vill själv testa det

http://www.youtube.com/watch?v=Mgn0WJFxWNI

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

frozen synapse, sanctum. och ja som föregående har sagt, magicka är ett sktibra spel, har du några polare att spela det med så kommer ni ha askul tillsammans

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Trine och Magicka

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Sorry för OT, men vad tusan är Indiespel?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

"Indie är en förkortning av engelskans ord independent. Benämningen uppstod under 1970-talet och kommer från Storbritannien där mängden små, oberoende skivbolag ökade kraftigt under och efter punkrörelsen. " -Wikipedia.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sorry för OT, men vad tusan är Indiespel?

Undrar detsamma. Men jag tror mest att han som skapade tråden syftade på Indy-car racing (Likt NASCAR).

Permalänk
Medlem

Indie står för Independent vilket betyder att spelet är släppt utan stöd ifrån någon producent som EA, Activision eller dylikt. Vissa spel släpps dock under mindre kända producenter (Inga namn kommer mig till minnes men jag har för mig att Big Fish var något liknande). Detta leder nästan alltid till snävare budgetar och mindre marknadsföring samt nästan aldrig att spelet blir tillgängligt via de vanliga konsumentkanalerna (Dvs. skiva i fodrall i butik).

OnTopic:

Amnesia
Magica
Minecraft
Braid
Limbo
Deathspank
Torchlight
Super Meatboy
osv. listan är lång.