Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Aldrig som det ser ut nu haha för tidigt att säga tyvärr. Många faktorer som avgör, men jag gör inte detta för att bli någon oljeshejk utan för att bidra till gaming intresset världen runt. Bara jag har råd till min snus och min frukost så är jag nöjd

Har inte läst tråden (ber om ursäkt om jag upprepar något), men om det är så att du är ny i gemet företagande så kommer några tips.

Se till att spendera minimalt med pengar innan du vet din marknad och framförallt fått kunder inom din marknad. En av de större misstagen man kan göra är att "tänka ut" sin marknad innan man har kunder. Företag kan ta alla möjliga olika vägar från det att någon sitter och funderar ut något och sedan börjar jobba med det man funderat ut.

Är pengar inget problem ( du har någon fet plånbok och ösa ur ) så kanske det inte gör något om du förlorar en halv miljon. Men är pengar ett problem så förstår jag inte varför du brassar på med 60 datorer direkt, varför inte köpa 15, märker du att det blir mer som vill sitta och spela, köp 15 till

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Tack för alla svar... intressant att I:5an skulle prestera kanske till och med bättre i spel? någon länk på det så jag kan läsa? jag tänkte satsa hårt på processorn för att slippa uppgradera inom en snar framtid.

Det kommer du inte behöva, om du är insatt i marknaden för spel mm. Speltillverkare vill ju ha en hel del kunder så är det lätt och räkna ut att ingen speltillverkare kommer lägga ner mängder med utvecklingsresurser för att skapa ett spel som knappt en procent av de som spelar kan använda

Så många är det inte som sitter med värstingdatorer även om man kan få den uppfattningen här på sweclockers

Permalänk
Skrivet av klk:

Har inte läst tråden (ber om ursäkt om jag upprepar något), men om det är så att du är ny i gemet företagande så kommer några tips.

Se till att spendera minimalt med pengar innan du vet din marknad och framförallt fått kunder inom din marknad. En av de större misstagen man kan göra är att "tänka ut" sin marknad innan man har kunder. Företag kan ta alla möjliga olika vägar från det att någon sitter och funderar ut något och sedan börjar jobba med det man funderat ut.

Är pengar inget problem ( du har någon fet plånbok och ösa ur ) så kanske det inte gör något om du förlorar en halv miljon. Men är pengar ett problem så förstår jag inte varför du brassar på med 60 datorer direkt, varför inte köpa 15, märker du att det blir mer som vill sitta och spela, köp 15 till

Lite de jag tänkte också, därför jag undrade lite va vinstplanen är. 60 datorer är rätt mycket. När jag bodde i sthlm och va runt lite på IT cafeer så va de inte många ställen som hade så många datorer, snarare typ hälften. Vad är planen om de inte kommer så mycket folk som du tänk och spelar och så står du där med 40+ datorer som inte används? Nu kommer jag inte ihåg vilken stad du skulle bygga i, men tror de flesta städer, inkl större sådana som tex gbg och malmö har svårt att fylla 60 platser idag på regelbunden basis.

Förlåt om jag framstår som "negativ" men skulle va tråkigt om allt gick i stöpet pga att du slagit på för stor trumma direkt. Alltid lättare att börja smått och expandera istället för tvärt om...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Aldrig som det ser ut nu haha för tidigt att säga tyvärr. Många faktorer som avgör, men jag gör inte detta för att bli någon oljeshejk utan för att bidra till gaming intresset världen runt. Bara jag har råd till min snus och min frukost så är jag nöjd

Vinst kan man faktiskt göra med en gång, tvärt emot vad folk tror.

Det gäller bara att ha lite koll på ekonomin med avskrivningstider osv.

Om du har 2års avskrivningstid på en dator för 7000kr måste den t.ex. bara dra in 7000/24 = 292kr i månaden för att du skall kunna kalla det över för vinst.

Och det är förstås också innan alla andra kostnader såsom lön/hyra/el/nätverk osv osv osv är inräknat, då lär det bli betydligt mer som måste in per dator och månad.

Att ha bra koll på ekonomin och välmotiverade avskrivningstider är extremt hjälpsamt för att kunna förutsäga hur det kommer gå på lite sikt och vad man annars måste sätta upp för mål i företaget för att gå runt.

Annars kan jag bara hålla med klk. Lättare att ha en lite för stor lokal eller byta upp sig till större och köpa fler datorer i efterhand än att göra tvärt om... Speciellt om det är lånade pengar som måste betalas ränta och amorteras på! Som ni alla säkert vet tappar speldatorer rätt mkt i värde rätt snabbt om det visar sig att de inte behövs. En så stor satsning som 60datorer känns instinktivt som det måste backas upp med rätt stor reklamkampanj och erbjudande typ "köp 3 timmar betala för 1" den första tiden för att få tillräckligt stor kundkrets i en mindre stad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Njae, det gäller och se till och få kunder som betalar

Ingen kritik från min sida mot ditt inlägg dock, man skall självklart ha bra koll på räkenskaperna. Men min erfarenhet säger mig att alla nya företagare måste förstå hur viktigt det är med kunder och hur mycket fokus man måste lägga på det. Finns mängder med personer som har fantastiska ideer, man kan sitta och spendera massor av tid på sin ide.
Jag tror att de som vet en del om företagande får en del varningsklockor som går igång då, i början så bör all kraft läggas på att skaffa kunder. Ideen behöver inte vara perfekt på något vis. Det är bättre man börjar med kunderna och sedan gör ideen perfekt än tvärtom

Det kan vara så att man måste köra gratisspelande den första tiden, kanske första kvartalet eller alltid och tjäna pengar på annat. Ekonomin för unga är kanske inte den bästa så frågan är hur mycket extra man kan sälja

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på k-modeller av processorerna verkar ha glömt de automatiska överklockningsfunktionerna i moderkorten nuförtiden. Du får en rejäl skjuts för i princip inga pengar alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Njae, det gäller och se till och få kunder som betalar

Ingen kritik från min sida mot ditt inlägg dock, man skall självklart ha bra koll på räkenskaperna. Men min erfarenhet säger mig att alla nya företagare måste förstå hur viktigt det är med kunder och hur mycket fokus man måste lägga på det.

Jag kan bara hålla med. Min poäng med ordning i räkenskaperna var alltså att det är mycket lättare att direkt se om man har tillräckligt med kunder som betalar tillräckligt mycket då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Alla som klagar på k-modeller av processorerna verkar ha glömt de automatiska överklockningsfunktionerna i moderkorten nuförtiden. Du får en rejäl skjuts för i princip inga pengar alls.

Visst men ~100kr extra för K modellen sen om han ska överklocka behövs en bättre kylare och de billigaste går över 200 lappen.. 300*60 = 18000 :- Blev en stor slant!

Och det är ändå grafikkortet som kommer sätta stopp så njaa hade varit värt det i liten mängd!

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundiin:

Visst men ~100kr extra för K modellen sen om han ska överklocka behövs en bättre kylare och de billigaste går över 200 lappen.. 300*60 = 18000 :- Blev en stor slant!

Och det är ändå grafikkortet som kommer sätta stopp så njaa hade varit värt det i liten mängd!

Jag menade ju inte att pressa dem till gränsen, att auto-överklocka kommer inte göra att de dör särskilt snart. Även med stock-kylaren.

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Lite de jag tänkte också, därför jag undrade lite va vinstplanen är. 60 datorer är rätt mycket. När jag bodde i sthlm och va runt lite på IT cafeer så va de inte många ställen som hade så många datorer, snarare typ hälften. Vad är planen om de inte kommer så mycket folk som du tänk och spelar och så står du där med 40+ datorer som inte används? Nu kommer jag inte ihåg vilken stad du skulle bygga i, men tror de flesta städer, inkl större sådana som tex gbg och malmö har svårt att fylla 60 platser idag på regelbunden basis.

Förlåt om jag framstår som "negativ" men skulle va tråkigt om allt gick i stöpet pga att du slagit på för stor trumma direkt. Alltid lättare att börja smått och expandera istället för tvärt om...

Hej,

Jag tar inte det som negativt, all kritik är bra information helt enkelt. Jag har mina anledningar till varför jag kör på 60 datorer, och har följt marknaden under ett par års tid. Jag har en auktoriserad redovisningskonsult som trot på min kalkyl, samt att jag har fått med bankerna på min sida med min kalkyl och det är inte det lättaste idag för ett internet cafe. Jag säger inte att min ide är vattentät, att starta eget är alltid en chansning hur man än vrider och vänder på det. Men enligt min marknadsanalys och min budget har jag goda chanser att ro hem det här, inte med stora vinster i fickan men så jag kan göra det jag vill, och bättre än dom som tidigare försökt.

Alltid lättare att börja smått om marknaden tillåter det, samt att lokalen tillåter det om nu hyran är 5-10 gånger så hög som leasingen på datorerna räcker det inte med 15 st, samt att lokaler i Centrum växer inte på träd. Kan ta år innan någon blir redo och då kanske redan motivationen och engagemanget är borta? ibland får man chansa helt enkelt och göra sitt yttersta och våga. Men jag tackar för synpunkterna.

Permalänk

Absolut, har man utsikterna och pengarna till att köra med 60 datorer, så varför inte! De jag tänkte på vara bara att de kanske inte blir de enklaste att fylla 60 platser så frekvent att allt går ihop rent ekonomiskt, eller gör det de fortfarande? I min trånga skalle så är it cafe något som var mer poppis för 10-15 år sedan, när komponenter och ordentliga datorer var dyrare än de va idag, och gemene man inte hade råd att ha en egen rigg hemma, samt att inte uppkopplingen var den bästa alla gånger hemma heller. Men som sagt, va länge sen man var på it cafe, så har säkert fel men har iaf fått bilden av att de är en dalande trend att "gå och lana" som man gjorde förut. Men önskar dig i alla fall all lycka och ser fram emot att få se bilder på projektet sen. När räknar du med att kunna få tillgång till datorerna och köra igång? Ska du bygga ihop alla burkar själv eller står dustin för de också?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

i7 kan du byta ut mot i5. Där sparar du många tusenlappar.

Skickades från m.sweclockers.com

+1

Ta i5 2500 istället, skillnaden är HT och 100mhz. Vilket inte kommer göra stor skillnad. Däremot skilljer det nästan 1000kr i pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vinst kan man faktiskt göra med en gång, tvärt emot vad folk tror.

Om du har 2års avskrivningstid på en dator för 7000kr måste den t.ex. bara dra in 7000/24 = 292kr i månaden för att du skall kunna kalla det över för vinst.

Då får du räkna också det är per dator.
Nu handlar det om 60st = 17.520kr/mån =P
om man går på din räkning där.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av dannydevito:

Hej,

Jag tar inte det som negativt, all kritik är bra information helt enkelt. Jag har mina anledningar till varför jag kör på 60 datorer, och har följt marknaden under ett par års tid. Jag har en auktoriserad redovisningskonsult som trot på min kalkyl, samt att jag har fått med bankerna på min sida med min kalkyl och det är inte det lättaste idag för ett internet cafe. Jag säger inte att min ide är vattentät, att starta eget är alltid en chansning hur man än vrider och vänder på det. Men enligt min marknadsanalys och min budget har jag goda chanser att ro hem det här, inte med stora vinster i fickan men så jag kan göra det jag vill, och bättre än dom som tidigare försökt.

Alltid lättare att börja smått om marknaden tillåter det, samt att lokalen tillåter det om nu hyran är 5-10 gånger så hög som leasingen på datorerna räcker det inte med 15 st, samt att lokaler i Centrum växer inte på träd. Kan ta år innan någon blir redo och då kanske redan motivationen och engagemanget är borta? ibland får man chansa helt enkelt och göra sitt yttersta och våga. Men jag tackar för synpunkterna.

Absolut!
Du måste våga misslyckas, för att lyckas!

Permalänk
Medlem

Håller med, man måste våga ta språnget.
Alla företag har en gång i tiden vågat ta chansen, så är det bara.

Lycka till iallafall
Och ge inte upp.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Då får du räkna också det är per dator.
Nu handlar det om 60st = 17.520kr/mån =P
om man går på din räkning där.

Dock är det där inga pengar med tanke på att det just är 60 datorer.
Killen kommer inte ens att behöva ha det i närheten av fullsatt för att gå plus.
Säg att killen har en kostnad på 25-30kr i timman.
Det krävs då ca 10timmar spelande på en dator, så är den betald för månaden, iofs tillkommer moms osv.
Men you get the picture att det krävs inte mycket spelande per dator för att gå plus, dock krävs det mycket arbetande och hängivenhet från ägarn till cafet.

Fan man blir trött på att folk inte vågar, samhället är verkligen gjort så att man ska tro allt är tur eller att man inte "kan".
Alla kan göra vad fan dem vill sålänge det är en genomtänkt plan.
Det finns inget "han/hon hade tur", "en på miljonen" osv. när det gäller framgång och rikedom sålänge det inte lotteri.
Den enda som begränsar en är man själv, du väljer att lyssna att det inte går att lyckas genom att ta in information och göra verklighet av den istället.
Guys vi människor kan mer än vad ni tror, snackar specifikt mot dem som säger att det är mycket pengar osv.
och är negativt inställda mot sådana drömmar och mål.
Ställ frågan: Ja det är mycket pengar för mig idag, men kan jag tjäna mer pengar med detta och få ett bekvämare liv eller vad jag nu är ute efter?

Jag säger bara go for it, jag älskar människor med ambitioner, och jag vet, jag kan tillome lova att alla kan göra vad fan dem vill bara dem vill det tillräckligt mycket och våga ta vägarna dit!

Lycka till mannen hoppas du lyckas verkligen!

Permalänk
Medlem

När räknar du med att caféet öppnar?
Du borde ju ha en Sweclockers smygöppnings premiär

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Du är uppe i 6934 kronor per dator som ligger precis under budget. Men Inet har inte leasing, och jag har inte en halv miljon i fickan dessutom fungerar det på mitt alternativ från komplett när jag ändrade CPU från I7 2600K till I5 2500 och hamnar på 6540 kronor.

Samt att jag får gratis hörlurar, samt möss och tangentbord. Men tack för titten !

Vad blir det för tangentbord då? viktigt att det inte låser sig om man trycker w+shift+space etc etc.
måste säga att det glädjer mig att du har lagt ner pengarna på 120 Hz skärmar !

om jag missat att du skrivit ut tangentbordsmodellen ber jag om ursäkt .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Vad blir det för tangentbord då? viktigt att det inte låser sig om man trycker w+shift+space etc etc.

Vilka tangentbord låser sig när man trycker w+shift+space? Eller menar du ALLA usb tangentbord som inte klarar fler knapptryckningar än 6st samtidigt? Personligen gillar jag PS2 portar bäst då de klarar en oändlig mängd knapptryckningar, men de ärsvårt att få tag på nu för tiden..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vilka tangentbord låser sig när man trycker w+shift+space? Eller menar du ALLA usb tangentbord som inte klarar fler knapptryckningar än 6st samtidigt? Personligen gillar jag PS2 portar bäst då de klarar en oändlig mängd knapptryckningar, men de ärsvårt att få tag på nu för tiden..

bland annat vissa logitechs har problem med detta.

http://forums.logitech.com/t5/Keyboards-and-Keyboard-Mice/Ill...

alla möjliga kombinationer bör testas inte bara w,shift,space , kan tänka mig att typ ett steelseries 6gv2 kan vara nått , de är dock ganska dyra, samt att de saknar vänster windowsknapp , fast det kanske inte är så viktigt på ett internet cafe.
den kommer dessutom med ps2 adapter , grymt sålänge moderkortet i bygget har en sådan port.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Nu är detta helt offtopic, men har PS2 tangentborden blivit bättre på senare år? Kommer ihåg att jag tyckte det var underbart att byta från PS2 till USB just för att man kunde trycka på flera tangenter samtidigt utan att hela datorn börjar hacka och PC speakern bara står och skriker.

Edit:
Och för att vara lite ontopic, grymt initiativ! Inte många internet cafés som har så bra burkar!
Med det utrymmet du verkar sikta på med tanke på att det ska få plats 60 burkar så hoppas jag på att du kommer satsa på en hel del events och tävlingar då detta drar mer folk.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Kör med ett logitech g19 och ha inte märkt några problem med knapparna, dock ganska dyrt tangentbord så kanske inte aktuellt på cafeet! Dock är de tänkt att ps2 ska klara att trycka in oändligt med knappar, samtidigt som usb bara klarar 6 tror jag de är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nu är detta helt offtopic, men har PS2 tangentborden blivit bättre på senare år? Kommer ihåg att jag tyckte det var underbart att byta från PS2 till USB just för att man kunde trycka på flera tangenter samtidigt utan att hela datorn börjar hacka och PC speakern bara står och skriker.

det var nog en begränsning på dit specifika tangentbord , då mig veterligen ps/2 tillåter obegränsat med simultana knapptryck medan USB tillåter max 6 ( tror det är 6 ) simultana knapptryck.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Edit:
Och för att vara lite ontopic, grymt initiativ! Inte många internet cafés som har så bra burkar!
Med det utrymmet du verkar sikta på med tanke på att det ska få plats 60 burkar så hoppas jag på att du kommer satsa på en hel del events och tävlingar då detta drar mer folk.

Tack för peppningen ! givetvis går jag all-in 210 kvm är lokalen på, och två våningar, så det blir lite mys faktor med. Events blir en väldigt stor del av min verksamhet. Vi kommer ha en egen liga(3 olika likt Starcraft 2 upplägget), där top 3 får chansen att försvara sina platser varje månad, samt kval för få spela om liga titlarna, med priser givetvis. Dock kan inte detta starta den första månaden efter som dem infernalistiska varelserna som arbetar på lotteriinspektionen så får man betala 36 000 kronor för att få hålla i tävlingar som innehåller priser. Men detta kommer givetvis, hemsidan kommer ha en bra tävling funktion med, samt alla visnings skärmar i lokalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

det var nog en begränsning på dit specifika tangentbord , då mig veterligen ps/2 tillåter obegränsat med simultana knapptryck medan USB tillåter max 6 ( tror det är 6 ) simultana knapptryck.

Det hände på alla tangentbord jag provade både hos mig och hos kompisar från det att jag började hålla på med PCs runt 1990 tills jag slutade använda PS2 porten nånstans runt 2004-2005 därav frågan om de förbättrat tangentborden under senare år
Testade iofs inte överdrivet många olika modeller då jag alltid utgått från att det var en begränsning just för PS/2, och i dagsläget skulle jag inte vilja sitta med ett trådat tangentbord heller så spelar ingen större roll nu heller, bara kul att informera sig själv lite.
Brukade börja hacka och tjuta om PC speakern om man försökte trycka in mer än 3 tangenter åt gången, vet inte hur många gånger jag blev fraggad i Quake1 pga det

Skrivet av dannydevito:

Tack för peppningen ! givetvis går jag all-in 210 kvm är lokalen på, och två våningar, så det blir lite mys faktor med. Events blir en väldigt stor del av min verksamhet. Vi kommer ha en egen liga(3 olika likt Starcraft 2 upplägget), där top 3 får chansen att försvara sina platser varje månad, samt kval för få spela om liga titlarna, med priser givetvis. Dock kan inte detta starta den första månaden efter som dem infernalistiska varelserna som arbetar på lotteriinspektionen så får man betala 36 000 kronor för att få hålla i tävlingar som innehåller priser. Men detta kommer givetvis, hemsidan kommer ha en bra tävling funktion med, samt alla visnings skärmar i lokalen.

Låter bra de! Synd man inte bor i närheten, skulle vart kul att kolla in hur de blir, men du får ju givetvis slänga upp bilder här när du fått igång allt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

Hej,

Jag har inte skrivit ut gaming prylarna än, varken mus eller tangentbord eller hörlurar. Jag har nämnt Zowie men jag hoppas på ett sammarbete med Steelseries som är min personliga favorit, med enormt utbud. Jag funderar även på att ha ett tiotal möss av olika storlekar från Steelseries för att passa alla gamers behov. Musen är ju A och O

Permalänk
Skrivet av DjBeowolf:

Dock är det där inga pengar med tanke på att det just är 60 datorer.
Killen kommer inte ens att behöva ha det i närheten av fullsatt för att gå plus.
Säg att killen har en kostnad på 25-30kr i timman.
Det krävs då ca 10timmar spelande på en dator, så är den betald för månaden, iofs tillkommer moms osv.
Men you get the picture att det krävs inte mycket spelande per dator för att gå plus, dock krävs det mycket arbetande och hängivenhet från ägarn till cafet.

Fan man blir trött på att folk inte vågar, samhället är verkligen gjort så att man ska tro allt är tur eller att man inte "kan".
Alla kan göra vad fan dem vill sålänge det är en genomtänkt plan.
Det finns inget "han/hon hade tur", "en på miljonen" osv. när det gäller framgång och rikedom sålänge det inte lotteri.
Den enda som begränsar en är man själv, du väljer att lyssna att det inte går att lyckas genom att ta in information och göra verklighet av den istället.
Guys vi människor kan mer än vad ni tror, snackar specifikt mot dem som säger att det är mycket pengar osv.
och är negativt inställda mot sådana drömmar och mål.
Ställ frågan: Ja det är mycket pengar för mig idag, men kan jag tjäna mer pengar med detta och få ett bekvämare liv eller vad jag nu är ute efter?

Jag säger bara go for it, jag älskar människor med ambitioner, och jag vet, jag kan tillome lova att alla kan göra vad fan dem vill bara dem vill det tillräckligt mycket och våga ta vägarna dit!

Lycka till mannen hoppas du lyckas verkligen!

Tack ! det värmer, du har helt rätt men i mitt fall är merförsäljningen en viktig faktor, varma mackor pizza slice godis kaffe läsk etc. Men jag kommer ha lite anytime-gib som är 6 timmar på ett reducerat pris, som gäller varje dag, sen får vi se hur det utvecklas helt enkelt. Jag går in med 110% energi och motivation och skall göra allt för att få så bra kvalite och plocka ut minimal lön tills det är samma proffs miljö som många har hemma idag.

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Absolut, har man utsikterna och pengarna till att köra med 60 datorer, så varför inte! De jag tänkte på vara bara att de kanske inte blir de enklaste att fylla 60 platser så frekvent att allt går ihop rent ekonomiskt, eller gör det de fortfarande? I min trånga skalle så är it cafe något som var mer poppis för 10-15 år sedan, när komponenter och ordentliga datorer var dyrare än de va idag, och gemene man inte hade råd att ha en egen rigg hemma, samt att inte uppkopplingen var den bästa alla gånger hemma heller. Men som sagt, va länge sen man var på it cafe, så har säkert fel men har iaf fått bilden av att de är en dalande trend att "gå och lana" som man gjorde förut. Men önskar dig i alla fall all lycka och ser fram emot att få se bilder på projektet sen. När räknar du med att kunna få tillgång till datorerna och köra igång? Ska du bygga ihop alla burkar själv eller står dustin för de också?

Nej, man får ju satsa på night-gibben att det blir fullt, där pengarna ligger för att det ska gå runt. Mer försäljningen är extremt viktig. Du har helt rätt, Lan cafe kom för 15 år sen, men jag tror lite i att det känns att det är gamla nyheter eftersom man själv växt ifrån det. Går du runt på IT-Gymnasium kollar den yngre publiken så är det lika vanligt att folk "lanar" idag, att sitta peka på varandras skärmar och slå ihjäl timmar i 12-18 års åldern är faktiskt fortfarande väldigt aktivt.

Jag kännde precis som du först, men man e ju inte den målgruppen längre själv och har svårt att relatera sig till området då, tog ett par analyser för mig innan jag fick vitt på svart, det är lika stort om inte störra. dock inte under samma spel som tidigare med HeatoN och CS och ninjas in pyjamas namn men Heroes of newearth och battlefield 3 , Starcraft II etc.

Sen är det väldigt många som inte får rigga upp 4 datorer i vardagsrummet för mamma och pappa och för föräldrarna är detta världens chans, att få gå ut äta på restaurang eller shoppa på kullagågatan mitt i Helsingborg och lämna in barnen på "IT-Dagis" med personal som har väktar utbildning och full kontroll över deras barn.

Jag köper att många har sina datorer hemma och kan spela där, men att komma ner för Events blir aldrig gammalt, att vinna priser och göra sitt namn stort på internet är ju vad alla gamers är ute efter, och en gemenskap kan jag erbjuda, så det känns lite mer socialt och jag tror på det stenhårt. Det har inte funnits ett sånt "ställe" i Helsingborg än iaf, jag kände att jag kunde skapa detta bättre än dem resurserna som fanns, och därför gör jag ett helhjärtat försök

Alla har inte Fiber hemma iheller, det är roligare att spela FPS spel med 10 i ping och med kanske bättre dator än vad som finns hemma, eller mer viktigt köra allt på max utan lagg.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

När räknar du med att caféet öppnar?
Du borde ju ha en Sweclockers smygöppnings premiär

haha, 1st September är mitt sikte på , men kan bli en vecka senare. Vill ju ha en färdig "produkt" som jag kan vara stolt med direkt, eller så gått det går iallafall.

Jag skall ha en premiär, först för nära och kära med mat och dryck och tävlingar veckan innan, men givetvis skulle det vara intressant ett Sweclockers Event med lite tävlingar och liknande vore skit kul, många här som gett mig tips som jag gärna skulle villja ta en kopp kaffe med och kanske skjuta lite HS på !!

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Jag skickar ut min brud och hennes polare på stan som delar ut Flyers toppless, så lockar jag nog en stor målgrupp !!