Permalänk
Medlem

Nice att de blir av hoppas det går runt.

Går lite själv i tankarna om man skulle starta nåt.

Men dedär hur är det med spel, måste man köpa 1 exemplar per dator när man kör IT-Café?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Men dedär hur är det med spel, måste man köpa 1 exemplar per dator när man kör IT-Café?

Inte ens det räcker, vad jag vet får du köpa X antal licenser för alla datorer, så säg 20 exemplar av spelet kan vara igång samtidigt, men på vilka datorer som helst. Emellertid så är väl licenserna svindyra (eftersom du tjänar pengar på någon annans mjukvara), så att köpa ett ordinarie exemplar per dator vore en riktigt bra deal om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Väldigt uppskattat initiativ! Var flera år sedan jag var på något spelcafé, men borde kanske göra ett besök, i alla fall för att kolla läget :).

Permalänk

Hej!

Varför frågar du inte om Spons?

Permalänk
Medlem

enligt sweclockers test, så presterar ju amd x6 1100t likvärdigt mot 990x i spel, men skiljer bara 140kr mellan 1100t och 2500k, så kanske smaksak
http://www.sweclockers.com/nyhet/14470-intel-sandy-bridge-e-i...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Det är inte tillåtet att göra reklam i forumet (se §9 i våra regler). Den här tråden har spelat ut sin roll som köprådstråd, och är tillräckligt stor för att jag vill rekommendera dig att skapa en ny tråd om något annat rörande caféet, t ex tekniska problem eller tips på spel osv, så länge du inte gör reklam!