Varför ska man köpa en Ipad 2?

Permalänk

Måste tyvärr hålla med, är skit nöjd med min ipad2 trots begränsningar. Har dock lite dåligt samvete för att ha köpt en apple produkt då jag fortfarande anser att de har totalt korrkade låsningar. Enligt mig är alternativen inte tillräckligt bra ännu, det hjälper inte med de många fördelar man kan få ifrån dem. Tex hdmi-utgång, sd-kort, plug-and-play osv osv, när inte mjukvaran/apparna är färdiga. Nästa gång jag köper en platta hoppas jag dock att konkurentrana kommit i kapp och förbi!

Permalänk

JO...

Vad skall man säga...
Jag köpte både en Ipad 2 och en Transformer. jaja, jag vet men är man teknikintresserad så är man.
Tjejen använder mest Ipad 2 såklart och jag då Androiden
NU ligger Transformern på lagning...så jag använder Ipad 2 på heltid (tjejen får baka bullar istället)

Var medveten om att köpet av Transformern skulle vara ett utvecklingsprojekt (mkt som inte e klart)
Men efter att ha användt Ipaden ett tag nu kommer det bli lite svårt att återgå till Transan.
Det funkar, okey inte så bra med flash men sedan funkar det bra och snabbt och snyggt, ja Herre Jgavlar
Begränsningar, ja men jag förstår att det blivit enn succe över allt. 9,8 miljoner sålada sista quarter säger allt.

Men jag skall fortsätta använda Transan (har ju inget val) när den är åter och HOPPAS starkt på att
allt kommer fixas i slutänden. Eller? :-/

Permalänk

Tror absolut att det kommer bli minst lika bra som iOS. Android kommer ju utveckla mjukvaran men det är ju inte troligt att apple förbättra sina anslutningsmöjligheter. Synda att andra märken allt för ofta försöker kopiera apple istället för att hitta på egna !

Permalänk

Känns som jag och min sambo inte skulle klara oss utan den idag. Helt jäkla underbart.. jag gör allt med den. Styr min Pc, använder den som mus å tagentbord till media datorn, styr min Apple tv 2nd gen. Spelar en jävla massa spel, betalar räkningar, surfar, FB, mailar osv... Helt underbart.. det är en iPad 2 64gb WiFi som jag länkar till min HTC sensations 3g nät eller tjejens Samsung galaxy s2. Har inte tid att skriv allt som görs med den men den är en familjemedlem också jävligt najs att ha med på semester..

Den gör d mesta.. saknar dock flash å ett torrent program...

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync