Intel Ultrabook dyrare än väntat

Permalänk
Avstängd

Det är fantastiskt varenda gång ett pris anges i $$$ så är det alltid en massa personer som inte fattar att vi har nått som heter moms i Sverige som innebär att vi måste lägga på 25% på priset. Lär ni er aldrig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludzee:

Exakt, vill man köpa en tunn dator i toppsegmentet kan man nog vara villig att betala mer än 8000 kr. Macbook air börjar ju på 10000+ och går upp till 16000, så vill man konkurera så måste man ju få det

njaa, lite över 9200 kr börjar macbook air på, men håller med om att det egentligen borde vara upp till tillverkaren. finns det en marknad, så kommer de ju säljas, finns det inte, kommer ingen köpa o de får sänka priserna.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

vad jag ser är dollarn värd 6,255kr just nu.

Japp, men jag skrev svaret på din fråga vilket var när dollarn blev värd 8kr. Och det var mellan dom datumen jag angav
Enda gången dom senaste fem åren eller så iaf. Kollade ingen historik längre bak.

Permalänk
Korsordsguru

Genom att kolla lite snabbt på datorer på newegg.com för ~$1000 så kan jag dra slutsatsen att det är svårt att hitta en enda modell som finns i USA som också finns här, men 8500-9000kr verkar kanske mer realistiskt.

Visa signatur