Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Då har du nog någon fin flaskhals nån annan stans i din låda för med mitt 6950 går jag nästan aldrig under ~50 fps i 1920 och settings på High.

Nja flaskhals och flaskhals, kör ju med i5 2500k på 4,3 tror knappast att det är processorn som pajjar det och inte heller något annat. På bad company 2 så har man väl runt 50-60 fps ytterst tveksamt då att det är någon flaskhals ^^

Permalänk
Medlem

hmm så jag är en lojal spelare med totalt 3 timmar speltd på BC2 LOL fick en invite i alla fall.

Med datorn i sig har jag ~40-50 FPS på medium i spelet, har absolut inga problem med flyt o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte joina någon server, någon annan som har samma problem?
Läste även att alla stats kommer resetta..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag kan inte joina någon server, någon annan som har samma problem?
Läste även att alla stats kommer resetta..

Vad får du för felmeddelande?

När kommer detta händ? :S

Permalänk
Skrivet av kagstrom2100:

Vad får du för felmeddelande?

När kommer detta händ? :S

Thursday at 9PM CET (8PM GMT/15PM EST/12PM PST) all stats will be reset, in order to make adjustments to ranking/leveling and unlock speed.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

Hemsk prestanda, fick 20 fps med datorn i sign och 1680x1050

Permalänk
Medlem

Själv har man idag fått en nyckel i sin mail till alfan... Dock utan att ens äga ett enda av dessa spel. Men har installerat och allt sådant, men får som många andra inte igång efter det. Står bara och försöker connecta till spelen men inget händer. Verkar som man får ta och försöka lite senare istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Varför skulle den inte funka?

Tycker spelet är riktigt kul faktiskt och längtar tills man får pröva andra kartor.

Spelet kraschar så fort man tänder det Står att jag måste uppdatera drivers, kanske det som buggar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Thursday at 9PM CET (8PM GMT/15PM EST/12PM PST) all stats will be reset, in order to make adjustments to ranking/leveling and unlock speed.

Lite synd men bra att dom fixar

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Hemsk prestanda, fick 20 fps med datorn i sign och 1680x1050

Då kan jag säga att någonstans så har du konflikter med drivisar eller dylikt, broshan har i5 2500, 8gb @ 1600mhz samt gtx460 1gb och han spelar med allt på high i samma upplösning och konstant 60fps.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Skrivet av Mr Mack:

Då kan jag säga att någonstans så har du konflikter med drivisar eller dylikt, broshan har i5 2500, 8gb @ 1600mhz samt gtx460 1gb och han spelar med allt på high i samma upplösning och konstant 60fps.

jag använder 280.19, ska testa installera om dem då

EDIT: Ingen skillnad vart det, har testat att inaktivera SLI men får samma fps ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Vad får du för felmeddelande?

När kommer detta händ? :S

Inget alls. Det bara hänger sig, ibland i 10 sek, innan det bara kraschar till desktop. Verkar vara bättre idag dock

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

Thursday at 9PM CET (8PM GMT/15PM EST/12PM PST) all stats will be reset, in order to make adjustments to ranking/leveling and unlock speed.

Och det motsvarar vad i svensk tid?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moonwall:

Vet någon om det är 18års-gräns på alphan, och går det att köra på en dator utan dx10 stöd? Jag fick en nyckel nyss, men jag sitter i en bil och är på landet, så jag har bara tillgång till en laptop...

Skickades från m.sweclockers.com

vet att spelet inte kommer stödja xp i alla fall , antar att dx9 stödet kanske stryker med där också.
är i princip synonymt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och det motsvarar vad i svensk tid?

9PM Central European Time (CET) är svensk tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Och det motsvarar vad i svensk tid?

Torsdag klockan 21?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag har fått en alpha-inbjudan till min mail, men jag får "DON'T MEET THE CRITERIA" vid fjärde steget efter att jag har loggat in. Någon som har nåt tips?! =S

Visa signatur

‎"Birthdays are good for you. Statistics show that the people who have the most live the longest!" - Okänd anställd på DICE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

9PM Central European Time (CET) är svensk tid.

Okej, är inte så haj på det där

Edit: Någon som vill lira?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Skrufnyckeln:

Jag har fått en alpha-inbjudan till min mail, men jag får "DON'T MEET THE CRITERIA" vid fjärde steget efter att jag har loggat in. Någon som har nåt tips?! =S

Gratts du kan extra kolla så att du försöker logga in med det kontot du fått inviten på. Annars testa att kontakta Dice via: info@dice.se dock inte säkert att dom svarar ( då dom har mycket att göra ) eller kan hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufnyckeln:

Jag har fått en alpha-inbjudan till min mail, men jag får "DON'T MEET THE CRITERIA" vid fjärde steget efter att jag har loggat in. Någon som har nåt tips?! =S

Signa in på fel konto? Du måste logga på kontot som fick koden. Annars kommer det inte funka.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Kraschar fan hela tiden efter att jag har uppdaterat drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalleswe:

Kraschar fan hela tiden efter att jag har uppdaterat drivrutinerna.

Beta 270.50 fungerar bäst för mig,

Visa signatur

Intel Core i5 750 | GTX 260 | 4GB | Gigabyte P55-UD3

Permalänk
Skrivet av kagstrom2100:

Gratts du kan extra kolla så att du försöker logga in med det kontot du fått inviten på. Annars testa att kontakta Dice via: info@dice.se dock inte säkert att dom svarar ( då dom har mycket att göra ) eller kan hjälpa dig.

Jag har bara en mail, så jag loggar ju självklart (?) genom att använda min mail och mitt lösenord. Så risken borde väl inte vara särskilt stor att jag inte kommer in pga det, jag tror snarare att det är någon ålder jag har skrivit in på kontot som inte stämmer! =S Isåfall, går det att se?

Visa signatur

‎"Birthdays are good for you. Statistics show that the people who have the most live the longest!" - Okänd anställd på DICE

Permalänk
Medlem

Någon som vet när alphan kommer att avslutas? gärna med källa isf

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Helt awesome. Alphan har ju sina nackdelar (segt och jobbigt till och från att spela) men annars är det kul att testa..

Spelar med allt på High i 2560x1440 med datorn i sign och har stadiga 40-70fps heela tiden!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Någon som vet när alphan kommer att avslutas? gärna med källa isf

1:a augusti.. hittar inte källa och orkar inte leta så nån annan får stå för det. Men är säker på att det är 1:a augusti

Edit: (i mailet som man fick från Dice med invite till alpha)

BATTLEFIELD 3 ALFATEST INSTRUKTIONER
Datum: 19 juli-1 augusti
Plattformar: PC
SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT DELTA
1) Gå till BF3 Alpha redemption-sidan
2) Logga in med dina EA-kontouppgifter
3) Godkänn det juridiska avtalet och bekräfta ditt deltagande
4) Få nedladdningskoden
5) Följ nedladdningsinstruktionerna
6) Ge feedback och svara på undersökningarna via vårt stängda forum

ANMÄL DIG NU >

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

1:a augusti.. hittar inte källa och orkar inte leta så nån annan får stå för det. Men är säker på att det är 1:a augusti

Edit: (i mailet som man fick från Dice med invite till alpha)

BATTLEFIELD 3 ALFATEST INSTRUKTIONER
Datum: 19 juli-1 augusti
Plattformar: PC
SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT DELTA
1) Gå till BF3 Alpha redemption-sidan
2) Logga in med dina EA-kontouppgifter
3) Godkänn det juridiska avtalet och bekräfta ditt deltagande
4) Få nedladdningskoden
5) Följ nedladdningsinstruktionerna
6) Ge feedback och svara på undersökningarna via vårt stängda forum

ANMÄL DIG NU >

hehe tackar!

Har faktiskt aldrig fått något mail, provade att logga in på bf3alpha.battlefield.com och jag fick en key

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av dejps:

Beta 270.50 fungerar bäst för mig,

Vad har du för grafikkort?

EDIT: Testade Beta 270.50, men spelet fortsätter att krascha.

Permalänk

Spelet kraschar en halv sekund efter jag startat upp det, hjälp tack!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Någon som har invite över? Jag har men frågar åt en polare pm

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz