Permalänk
Medlem

Digital 17tums fotoram.

Hade en gammal 17" laptop skärm liggandes och bestämde mig för att göra något åt den

Digital 17tums fotoram.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Snygg, men du får ju ställa den någon annanstans!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

stiligt ghettomod!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Snygg, men du får ju ställa den någon annanstans!

Den ska upp på väggen när jag flyttat till eget boende

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

Shit!
Jag har en svingammal laptop med W98, ingen användning för den. Skulle väldigt gärna vilja ha skärmen som andraskärm och har tänkt på lösningar som du gör nu. Trodde inte att det var möjligt. Tror du att du kan lägga upp en mer specifik beskrivning på hur du gjorde?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Schysst! Vad var det för kontrollerkort du köpte?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Det där var riktigt nice!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt fränt men är det inte rätt kass betraktningsvinkel på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Shit!
Jag har en svingammal laptop med W98, ingen användning för den. Skulle väldigt gärna vilja ha skärmen som andraskärm och har tänkt på lösningar som du gör nu. Trodde inte att det var möjligt. Tror du att du kan lägga upp en mer specifik beskrivning på hur du gjorde?

1. Skruva av display från laptop.
2. Kolla upp displayens namn och se om du hittar något kort i listan där den finns.
3. Beställ en från butiken, glöm ej strömadapter.
4. Klipp å klistra i tavelramen.
5. Koppla in kontrollerkortet du köpte med sladdarna som ingick.
6. Voilá ^^

Det var ungefär så jag gjorde.

Skrivet av Nimrood:

Schysst! Vad var det för kontrollerkort du köpte?

Jag köpte mitt kontrollerkort av den här butiken på ebay. De har flera olika sorter så man får gå in på det man är intresserad av och se om ens display finns i listan på det kontrollerkortet.

Skrivet av Voultner:

Riktigt fränt men är det inte rätt kass betraktningsvinkel på den?

Det beror helt på vilken skärm man använder, denna jag använde har superbra betraktningsvinkel i sidled. Och i höjdled uppskattar jag den till ca 45° vilket får duga för mig ^^

Visa signatur

/dev/null

Permalänk

riktigt bra idé. En får tacka för tipset. Ska nog slakta min gamla 17 tummare nu.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk

2 dagar från KINA!? Måste ju ha flugit hit den med jaktplan och landa på din gård. Typ, det är min teori..

Visa signatur

jag har en x6, vad har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkePettsson:

2 dagar från KINA!? Måste ju ha flugit hit den med jaktplan och landa på din gård. Typ, det är min teori..

Haha nästan, DHL lyckas ibland. ^^

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

fräsigt!

Får man vara ofin att fråga vad kalaset gick på?

såg att du skrivit det lite här & var i tråden Var det mycket strul eller flöt arbetet på bra?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

fräsigt!

Får man vara ofin att fråga vad kalaset gick på?

såg att du skrivit det lite här & var i tråden Var det mycket strul eller flöt arbetet på bra?

Allt som allt ca 400:- utan tull&moms, 500:- inkl.

Det var väldigt lätt att utföra faktiskt. Det jävligaste var nog att få utklippningen jämn till displayen, så det lär jag nog göra om i framtiden.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Mycket bra ide! Nu vet jag vad jag ska ha min gamla laptop till.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum

Permalänk

Kul idé!
Vad kan du visa bilder ifrån? USB? Minneskort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlssonmeister:

Kul idé!
Vad kan du visa bilder ifrån? USB? Minneskort?

Inget sådant än så länge, den kopplas till datorn som en vanlig skärm. Kanske något jag kommer bygga till senare dock

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Avstängd

trodde fotoramen var en ssd i början

Permalänk

Coolt men 4-500kr känns tungt när skärmar är så billiga idag, köpte en hyffsad samsung 17 beg med riktigt bra fot med pivot osv för ung ett halvår sedan för 300kr, hittar är nog inte omöjligt att få tag på två för 500kr. Synd att kontrollerkorten är så dyra.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

fan det där hade du väl kunnat visat fär ca 3 år sen då jag slängde min trasiga bärbara dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Coolt men 4-500kr känns tungt när skärmar är så billiga idag, köpte en hyffsad samsung 17 beg med riktigt bra fot med pivot osv för ung ett halvår sedan för 300kr, hittar är nog inte omöjligt att få tag på två för 500kr. Synd att kontrollerkorten är så dyra.

Å andra sidan så får du ju ge några hundralappar för en digital fotoram på 7", och då ingår urkassa betraktningsvinklar.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Å andra sidan så får du ju ge några hundralappar för en digital fotoram på 7", och då ingår urkassa betraktningsvinklar.

Aldrig haft en sådan men om det stämmer att de har urkassa betrakningsvinklar så är det ju värdelöst. En fotoram om något brode ju ha IPS eller åtminstone PVA panel.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

skulle man nästan snicka ihop ett par å ge bort i julklappar om drygt 9 månader

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Känns knepigt att kalla det fotoram då man inte kan visa bilder från USB eller liknande, nu blev det ju helt enkelt en extra skärm till datorn.

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar man sig en gammal mac från skrotlådan och gör som jag gjorde för några år sedan:

http://www.99.se/macbook-pro/217168-varfor-gora-tavla-powerbo...
http://www.diskett.se/Powerbook_tavla/

Då får man en komplett dator att köra osx eller linux på.
/Jonas

Permalänk
Medlem

Nice, vad är elförbrukningen på en sån här?

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är hur strömförsörjningen till skärmen fungerar? Vad är det för typ av kabel? Ingick det i paketet från kina?
Ursäkta alla frågor, men jag blev så grymt inspirerad till att göra en själv! Väldigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Strömförsörjningen sker via en vanlig adapter ungefär som en sån man får med en extern hårddisk, och denna inget i paketet med korrekt sladd för svenska uttag.

Visa signatur

/dev/null