Dags att uppgradera! Budget 20k, behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera! Budget 20k, behöver hjälp!

Jag har idag:
C2D E8500 @ 4.5ghz
8gb Dominator minnen
Hd4890 1gig

Börjar bli gammalt och det svider i min själ att sitta på en gammal burk!

Kan tänka mig att offra 20 000kr på följande delar:
Moderkort
Cpu
Minnen
Grafikkort
SSD Diskar
CPU: Grymt osäker här. I7/I5 eller vänta på Bulldozer i september?

Plocka snabbt ihop ett paket.. Dock utan SSD diskar men finns plats för minst 1 sån i paketet iaf:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/678612/2011-07-30

Går det att skala av pengar utan att offra mycket prestanda så är jag glad över det! En I5a kanske sparar in några slantar men då jag utför annat än spel så kan en I7 faktiskt komma till användning.
Skiter i om det är AMD/Intel/Nvidia, bara det funkar och krämar fram massa fps.

SJÄLVKLART ska det klockas tills systemet går på knäna, kanske vattenkylning är något att kika på?

Kom igen nu, bränner som satan i köptarmen

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Tycker själv inte att det är värt att köpa ett 6990 och processorn med 1366 sockel. Bättre at kanske vänta på bulldozer, köpa 580 och i framtiden kanske köra SLI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tycker själv inte att det är värt att köpa ett 6990 och processorn med 1366 sockel. Bättre at kanske vänta på bulldozer, köpa 580 och i framtiden kanske köra SLI.

+1

1366 är utdöd. 6990 är inte prisvärt, om du har lite tålamod vänta in bulldozer. Eller så köper du sockel 1155 och kör sandy bridge-E i framtiden.

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

Vänta, annars sandy bridge i7, 6970cf / 570 sli.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Okej, får bli att vänta ett litet tag då
Har ju igentligen inte bråttom men alltid kul med nya saker.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Skrivet av Noxxer:

Okej, får bli att vänta ett litet tag då
Har ju igentligen inte bråttom men alltid kul med nya saker.

1155 stödjer även Ivy Bridge tydligen medan AM3+ sockeln bara gäller Bulldozer om jag har förstått det rätt. Så kort sagt är 1155 sockeln en jäkligt prisvärd, välpresterande och framtidssäker sådan och Bulldozer kommer knappast vara revolutionerande mycket bättre. Om du nu är sugen, varför vänta?