Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5742g 15,6 Bästa kylplattan!

Vilken är den bästa/billigaste kylplattan till en 15,6 tum dator?

Har kollat på Cooler Master Notepal U3

Den kan man sätta alla 3 fläktarna hur man vill ( så att det blir optimalt luftflöde för just ens egen laptop.
Den har också fläktstyrning.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den ser ju inte så skön ut att ha i knät, jag använder http://www.inet.se/artikel/2901271/targus-lap-chill-mat och den är skön att ha i knät eftersom den har en hel baksida. Alla ser ju olika ut och sitter olika, så CM plattan kanske inte funkar för alla. Den enda nackdelen jag kan se med Targus plattan är att den inte har USB genomföring, så den blockar en USB port. I övrigt så är den skön att använda, den har typ våtdräktsgummi på undersidan. Den är tyst även utan fläktkontroller. Den är lätt iom att den är av plast, men känns ändå inte plastig.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Den ser ju inte så skön ut att ha i knät, jag använder http://www.inet.se/artikel/2901271/targus-lap-chill-mat och den är skön att ha i knät eftersom den har en hel baksida. Alla ser ju olika ut och sitter olika, så CM plattan kanske inte funkar för alla. Den enda nackdelen jag kan se med Targus plattan är att den inte har USB genomföring, så den blockar en USB port. I övrigt så är den skön att använda, den har typ våtdräktsgummi på undersidan. Den är tyst även utan fläktkontroller. Den är lätt iom att den är av plast, men känns ändå inte plastig.

Jag kommer inte ha datorn i knäet, jag använder den som en stationär dator och behöver kylplattan då den blir för varm nu när jag har den överclockad.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar