GTX 560 Ti OC ägare, är ni nöjda?

Permalänk
Medlem

GTX 560 Ti OC ägare, är ni nöjda?

Har beställt en dator med i5 2500K, Gigabyte GTX 560 Ti OC och 8GB. Väntar nu bara på inets montering

Jag vill veta om ni som har kortet är nöjda med det? Flyter det på bra i spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ja då jag kör tom 2 i SLI atm och det funkar kanon dock måste jag varna dig för jag fick 2 DOA.....

första grafikfel sen att ena fläkten lät som en idiot.

dock kan jag bara haft otur sen gjorde jag ju felet att beställa från komplett...

tror du kommer trivas du kanske inte kan maxa dom nyaste spelen som kommer ut men dagens spel kan du kör på bra hög grafik iaf:)

Permalänk
Medlem

Nja, inte direkt. jag finner det helt värdelöst. kmr säkerligen kunna spela bf3 på low-medium utan några som helst problem

Permalänk

Det beror nog dock vilken upplösning ni kör på. Jag har ett msi och det funkar galant! Tyst, bra nerkylt. Det bästa av allt är att man med msi får med msi afterburner, du kan ställa in överklockning, fläkthastigheter.
Dock så kan jag säga att helt oöverklockat så körde jag på BF3 alfan på max och det slutade i circa 75 fps. Dock så har jag en display på 1280x1024... Men 75fps är inte dåligt jag kan tänka mig att man inte kan maxa men man kan nog köra BF3 på max om man ställer in rätt. vad har ni för upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det beror nog dock vilken upplösning ni kör på. Jag har ett msi och det funkar galant! Tyst, bra nerkylt. Det bästa av allt är att man med msi får med msi afterburner, du kan ställa in överklockning, fläkthastigheter.
Dock så kan jag säga att helt oöverklockat så körde jag på BF3 alfan på max och det slutade i circa 75 fps. Dock så har jag en display på 1280x1024... Men 75fps är inte dåligt jag kan tänka mig att man inte kan maxa men man kan nog köra BF3 på max om man ställer in rätt. vad har ni för upplösning?

MSI afterburner är ett freeware btw finns och tanka överallt, typ det mest använda överklocknings verktyget till grafikkort

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

MSI afterburner är ett freeware btw finns och tanka överallt, typ det mest använda överklocknings verktyget till grafikkort

Jo men det är optimerats för msis kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av nalk:

Nja, inte direkt. jag finner det helt värdelöst. kmr säkerligen kunna spela bf3 på low-medium utan några som helst problem

Vad menar du med helt kasst? Jag har kunnat maxa varenda spel jag nånsin spelat med mycket hög fps. Jag har ju lite låg upplösning på 1280x1024 men med dom fpsen jag får kan jag lova att jag kan maxa i 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ginta:

ja då jag kör tom 2 i SLI atm och det funkar kanon dock måste jag varna dig för jag fick 2 DOA.....

första grafikfel sen att ena fläkten lät som en idiot.

dock kan jag bara haft otur sen gjorde jag ju felet att beställa från komplett...

tror du kommer trivas du kanske inte kan maxa dom nyaste spelen som kommer ut men dagens spel kan du kör på bra hög grafik iaf:)

DOA? Vad betyder det? Fick du 2 trasiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Jo men det är optimerats för msis kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, knappast.
Må ha varit så för x antal år sedan, men nu är det inte det i alla fall.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag var helnöjd med mitt msi 560ti på upplösningen 1680x1050 och kunde maxa allt jag testade. Inte mitt fel att jag sedan råkade få ett till 560ti gratis

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jag var helnöjd med mitt msi 560ti på upplösningen 1680x1050 och kunde maxa allt jag testade. Inte mitt fel att jag sedan råkade få ett till 560ti gratis

Gratis är gott...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Haha, knappast.
Må ha varit så för x antal år sedan, men nu är det inte det i alla fall.

MSI afterburner fanns inte för x antal år sedan.

Sedan fungerar det som vilket annat klockningsprogram som helst. Finns inte mycket att optimera för just ett märke.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

DOA? Vad betyder det? Fick du 2 trasiga?

DOA betyder ''Dead On Arrival'' och är precis som det låter, korten har ej fungerat vid ankomst uatn måste skickas tillbaka och få nya fungerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag hört har det varit problem med Gigabytes 560 TI OC, grafikfel har varit vanliga osv. Jag körde själv på 560 OC bara därför, lite sämre men jag är ingen grafiknörd. Skulle jag gått på TI varianten och ville ha fabriksöverklockat skulle jag köra MSI 560 TI Hawk.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Derox:

Vad jag hört har det varit problem med Gigabytes 560 TI OC, grafikfel har varit vanliga osv. Jag körde själv på 560 OC bara därför, lite sämre men jag är ingen grafiknörd. Skulle jag gått på TI varianten och ville ha fabriksöverklockat skulle jag köra MSI 560 TI Hawk.

Det gällde väl bara SOC-modellen, eller? För om jag minns rätt så strulade SOC:en

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basilisken:

Det gällde väl bara SOC-modellen, eller? För om jag minns rätt så strulade SOC:en

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp, gällde även TI OC verkar det som.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Nepp, gällde även TI OC verkar det som.

Som Basilisken säger så såvitt jag läst gällde det SOC modellen med 950Mhz. Den var pyttelite för snålt ställd på volten så den vart instabil om man inte höjde lite i afterburner eller liknande vanliga OC modellen har jag inte läst liknade om. Sen att det säljs en massa av just Gigabyte OC lär ju betyda att fler folk lyckats råka få ett måndags ex. Det kan jag inte svara på med säkerhet men det är onekligen en storsäljare med bra prissättning och prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Som Basilisken säger så såvitt jag läst gällde det SOC modellen med 950Mhz. Den var pyttelite för snålt ställd på volten så den vart instabil om man inte höjde lite i afterburner eller liknande vanliga OC modellen har jag inte läst liknade om. Sen att det säljs en massa av just Gigabyte OC lär ju betyda att fler folk lyckats råka få ett måndags ex. Det kan jag inte svara på med säkerhet men det är onekligen en storsäljar med bra prissättning och prestanda.

Jag har fått mitt från bekanta som arbetar hos en av de större butikerna i Sverige, var själv inne på TI OC först men fick rådet att ta 560 OC som blev lite billigare. Nu var det tur för ett TI OC inte skulle passat i min låda, men ändå.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vad jag hört har det varit problem med Gigabytes 560 TI OC, grafikfel har varit vanliga osv. Jag körde själv på 560 OC bara därför, lite sämre men jag är ingen grafiknörd. Skulle jag gått på TI varianten och ville ha fabriksöverklockat skulle jag köra MSI 560 TI Hawk.

Skrivet av Basilisken:

Det gällde väl bara SOC-modellen, eller? För om jag minns rätt så strulade SOC:en

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Derox:

Nepp, gällde även TI OC verkar det som.

Skrivet av Pixo:

Som Basilisken säger så såvitt jag läst gällde det SOC modellen med 950Mhz. Den var pyttelite för snålt ställd på volten så den vart instabil om man inte höjde lite i afterburner eller liknande vanliga OC modellen har jag inte läst liknade om. Sen att det säljs en massa av just Gigabyte OC lär ju betyda att fler folk lyckats råka få ett måndags ex. Det kan jag inte svara på med säkerhet men det är onekligen en storsäljare med bra prissättning och prestanda.

Se min sign eller googla så hittar ni många som har problem med "OC" modellen också. Mitt lider av coilwhine och jag får ungefär var tredje dag blackscreens i spel och ett felmeddelande där det står att grafikkortsdrivrutinen återställdes. Klockar jag ner det händer det mycket mer sällan, men då presterar det ju sämre. Kör jag OCCT med "error check" på har jag efter 10 minuter ca 2000 errors och på bilden blinkar det massa vita prickar. Efter lite tid kommer det fler och fler vita prickar i bilden eller "errors" och till slut blackscreen där också. Kör jag det med något annat grafikkort funkar det utan några errors i flera timmar.

Nu är i alla fall det hos komplett och förhoppningsvis kommer det ett nytt kort någon gång i veckan

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Se min sign eller googla så hittar ni många som har problem med "OC" modellen också. Mitt lider av coilwhine och jag får ungefär var tredje dag blackscreens i spel och ett felmeddelande där det står att grafikkortsdrivrutinen återställdes. Klockar jag ner det händer det mycket mer sällan, men då presterar det ju sämre. Kör jag OCCT med "error check" på har jag efter 10 minuter ca 2000 errors och på bilden blinkar det massa vita prickar. Efter lite tid kommer det fler och fler vita prickar i bilden eller "errors" och till slut blackscreen där också. Kör jag det med något annat grafikkort funkar det utan några errors i flera timmar.

Nu är i alla fall det hos komplett och förhoppningsvis kommer det ett nytt kort någon gång i veckan

Jag råkar också ha ett 560ti OC och kan med säkerhet säga att du är en av dessa personer jag nämner med oturen att få ett måndags-ex.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jag råkar också ha ett 560ti OC och kan med säkerhet säga att du är en av dessa personer jag nämner med oturen att få ett måndags-ex.

Ja det är det väll ingen som säger något om? Däremot verkar andelen måndags-ex vara hög på just Gigabytes 560 TI OC. Som sagt har tom de stora försäljarna av datordelar uppmärksammat problemet.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag är inte någon minst-60FPS-fetischist och jag maxat alla spel jag har provat i 1080 utan att det hackar. Så om 30-40FPS är helt ok för er i spel, så är det ett grymt kort!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jag råkar också ha ett 560ti OC och kan med säkerhet säga att du är en av dessa personer jag nämner med oturen att få ett måndags-ex.

Eller så är du en av de personer som har haft turen att inte få ett

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Haha, knappast.
Må ha varit så för x antal år sedan, men nu är det inte det i alla fall.

När jag säger optimerat så menar jag att det är utvecklat till deras kort.
För det är det ju

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

När jag säger optimerat så menar jag att det är utvecklat till deras kort.
För det är det ju

Skickades från m.sweclockers.com

Inte. MSI afterburner fungerar likadant på alla märken.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Inte. MSI afterburner fungerar likadant på alla märken.

Precis, det fungerar lika bra på mitt Sapphire som på kompisens Msi...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Umm... så kortet fungerar alltså fint om jag nerklockar det? :/

Permalänk

Självklart sitter ni och säger att 560 ti är bra kort och att ni kan maxa spel eftersom man vill inte erkänna att grafikkortet ni har börja få det svårt att hänga med på senaste spelen och de som snart kommer
själv skulle jag inte rekommendera ett 560 ti om man vill maxa eller spela på väldigt höga inställningar på 1920*1080

560 ti är fortfarande ett bra kort med tanke på pris/prestanda

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Inte. MSI afterburner fungerar likadant på alla märken.

Ja det fattar vem som helst, inte det jag menar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av elite1337gamer:

Självklart sitter ni och säger att 560 ti är bra kort och att ni kan maxa spel eftersom man vill inte erkänna att grafikkortet ni har börja få det svårt att hänga med på senaste spelen och de som snart kommer
själv skulle jag inte rekommendera ett 560 ti om man vill maxa eller spela på väldigt höga inställningar på 1920*1080

560 ti är fortfarande ett bra kort med tanke på pris/prestanda

Absolut, lär säkert uppgradera inom ett år eller så men som tur är så är många nya spel(som råkar kräva mkt GPU) rätt dåliga;)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.